20 грудня відкривається виставка «Полум’яне серце»

В Bereznitsky Art Foundation

На хвилі інтересу до радянського періоду часто виникають такі питання:

Чи все радянське мистецтво було пропагандою? Чи потрібно було бути лояльним владі, щоб мати можливість вільно працювати у своїй творчій лабораторії? Чи настільки щасливий був радянський робітник, як персонажі з полотен радянського часу?

Підбірка робіт 1960 — 1980-х років з колекції Bereznitsky Art Foundation допоможе знайти вірну відповідь.

Основу експозиції складають твори, що відносяться до «суворого стилю» — першого жанру радянського живопису, що офіційно допускає відхилення від методів соцреалізму. Цей стиль віддалявся від «щасливої безтурботності і героїчного позерства» у бік безкомпромісної і нещадної правди про людину та її світ. Твори демонстрували нам трудові будні індустріальних гігантів і волю простої, «звичайної» людини до реалізації себе в праці. Жорстка січена, пастозна лінія, відкритий колір, структурність і архітектоніка — ознаки, що відрізняють полотна Федора Шевченка, Григорія Тишкевича, Юрія Зорко, Миколи Кравцова і Владислава Мамсікова.

На виставці експоновано приклади творів, які мали як прямий так і опосередкований вплив на процес становлення феномену сімдисятництво. Труд, Індустрія, Відпочинок та дозвілля в соцреалістичній інтерпретації, були основними в радянській пропаганді. Глядач може спостерігати, як держава, зображуючи «велич ладу», маніпулювала людиною. Мистецтво було своєрідною релігією цього часу — воно оживляло, надавало тілесність гаслам, які створювали художники на замовлення.

Але не тільки індустріальна тема надавала художникам того часу свободу в пошуках формальних елементів. Попри зовнішній пасивний конформізм, авангард творчого світу в своїх майстернях-лабораторіях створював нову естетичну платформу, більш формальну, тонку і змістовну, сконцентровану на особистих переживаннях. Цій новій естетиці вдалося наблизитися до глядача, подолавши ідеологічне сито і перетворившись в квазіофіційний творчий метод. Держава була змушена приймати ці зміни і поступово включала роботи «неагресивно» інакомислячих в загальний сценічний обіг.

Виставка працює з 20 грудня 2019 року по 10 лютого 2020 року.

Час роботи виставки 11:00 — 19:00 з понеділка по суботу.

Адреса виставки: вулиця Кожум’яцька, 22.


Реклама

Популярні матеріали

Шукайте свіжий випуск ELLE Decoration


10 трендових манікюрів для коротких нігтів на весну 2024 року...


Стилістка Марина Мартинів запустила платформу FÉMATCH для пошуку...


Читайте також
Популярні матеріали