В умовах повномасштабної війни Райффайзен Банк зміг зберегти операційну ефективність, прибутковість і високу довіру клієнтів. Передовсім завдяки тому, що банк діяв за принципом People@Heart: у центрі його уваги щосекунди залишалися люди — і клієнти, і співробітники. Їхня безпека, комфорт і гідні умови для життя й реалізації. Соціальна відповідальність бізнесу — не новина для Райфу: задовго до 24 лютого 2022 року банк активно підтримував гуманітарні ініціативи, просував політику різноманітності й інклюзивності. Близько 70% персоналу банку — жінки, і майже половина членів правління Райфу — також жінки, що є унікальним для українського бізнесу.
На сьогодні в Райффайзен Банку активно діють декілька ком’юніті працівників за різними інтересами та потребами, у тому числі жіночий лідерський клуб. У банку запроваджена велика програма з підтримки ветеранів і тих, хто зараз служить у ЗСУ. Між проведенням внутрішніх трансформацій і допомоги країні, в якій триває війна, банк ані на крок не спиняє розвитку. Навпаки, набирає темп, адже попереду — велика відбудова України.
У рамках продовження спецпроєкту ELLE x Райффайзен Банк ми поспілкувалися з трьома лідерками банку та розпитали їх про ключові зміни в галузі, проєкти, якими пишаються найбільше, підтримку ментального стану співробітників, жіноче лідерство та джерела особистого відновлення. Серію з шести інтерв’ю продовжує Юлія Пилипенко — директорка департаменту персоналу Райффайзен Банку.
Жіноче лідерство в банківській сфері: емпатія, автентичність, гнучкість
Ми живемо в часи зміни парадигми в суспільстві. Тому, на мою думку, гендер не є визначальним критерієм ефективності лідера. Важливо те, як він справляється з викликами сам і допомагає команді пройти цей непростий період. Що допомагає мені? 1) Емпатія — вміння слухати та чути, розуміти та враховувати потреби інших. 2) Автентичність — бути вірною своїм цінностям і принципам. 3) Гнучкість і життєстійкість — відкритість до нового й швидка адаптація до змін.
Робота в новій реальності: ще більший фокус на людях
Від першого дня повномасштабної війни Райффайзен Банк залишається сфокусованим на людях: наших працівниках і клієнтах. Ми забезпечили безперервну операційну діяльність завдяки добре розвиненому business continuity management, були та залишаємося на зв’язку 24/7.
Наш пріоритет №1 — безпека співробітників. Одразу після 24 лютого 2022 року ми гарантували збереження робочих місць, наперед сплатили всім зарплату, евакуювали та надали матеріальну допомогу 5000 співробітникам з родинами. Впродовж року здійснили низку компенсаційних виплат, понад 60% з яких — уперше. Зусилля, які ми спрямували на побудову прозорої та відкритої корпоративної культури, сьогодні відплачуються сторицею, адже ми бачимо довіру до менеджменту й один до одного.
Найуспішніші проєкти: підтримка ментального здоров’я співробітників
Стрес війни по-різному вплинув на різні групи людей. Тож ми системно працюємо з командою, щодня керуємось нашим принципом — People@Heart. У Райфі ми віримо, що кожна мить у житті співробітника має значення. Ми цінуємо колег і докладаємо значних зусиль, щоб ці миті були наповнені важливістю й задоволенням.
Для підтримки співробітників у ресурсі ми робимо основний акцент на ментальному здоров’ї — надаємо можливість відвідувати психолога, запрошуємо профільних спікерів на вебінари, ділимося тілесними практиками для боротьби зі стресом, всіляко заохочуємо брати відпустки.
Також ми активно підтримуємо розвиток спільнот у банку. Сьогодні в Райфі діють понад 15 професійних ком’юніті, клуби за інтересами (книжковий, кіно тощо). Приємно спостерігати, як спільнота амбасадорів бренду роботодавця реалізовує соціальні проєкти всередині банку — дитячі свята, корпоративний мерч, уроки фінансової грамотності.
Зміни в банківській сфері: гібридний режим роботи, інклюзивність, реінтеграція ветеранів
Перехід на віддалену роботу під час пандемії запустив механізм незворотної дії. Тож лідерам варто навчитися бути більш ефективними. Це непросто, ми постійно займаємося розвитком компетенцій наших менеджерів, адже наразі будуємо новий формат роботи Hybrid 3.0, заохочуємо співробітників частіше бачитися та працювати наживо.
Війна накладає на Україну свої особливості щодо інклюзивності. Багато людей повертаються з фронту з пораненнями, ПТСР, контузіями. В Україні доведеться навчати суспільство приймати та поважати тих, хто служив, і тих, хто не служив, хто виїхав за кордон, і тих, хто залишився, хто дістав поранення, хто втратив рідних, хто має іншу точку зору, традиції та переконання. Через демографічні наслідки війни виникне потреба в залученні мігрантів зі Сходу та Африки, тож потрібно буде інтегрувати різні культури як на рівні країни, так і компаній.
Уже зараз говорять про потенційну квоту у 20% на робочі місця в компаніях для ветеранів. Вкрай важливо надавати їм як повагу та визнання, так і всі можливості для гідної реінтеграції. Ми активно розвиваємо цей напрям і створили комплексну програму разом з тими, хто повернувся з фронту.
Соціальна відповідальність бізнесу: благодійність стала обов’язком кожного
Якщо раніше мова йшла про стратегічні цілі та розв`язання глобальних проблем, то сьогодні йдеться про конкретні дії з відбудови та захисту країни. Українці стали більш свідомі, благодійність перетворилася на обов’язок кожного.
Для нас важливо не лише надавати фінансову підтримку, але й відкривати можливості для добрих справ. Наші співробітники волонтерять, організовують у компанії донорські заходи, передають подарунки дітям в інтернати. І цього року заснували неймовірну традицію — благодійний забіг, зібрані кошти з якого ми передали на підтримку сімей загиблих колег.
Зони особистого росту: навчання, волонтерство, спільноти
Розвиваю своє мислення, спрямоване на зріст (growth mindset). Торік я закінчила навчання на онлайн-програмі для Chief HR Officers by Wharton Executive Education. З гордістю можу сказати, що була єдиною українкою з 200 випускників.
Волонтерство та благодійність відіграють важливу роль у моєму житті. І це не лише про донати для ЗСУ. У серпні цього року я вперше взяла участь у благодійному марафоні на підтримку сімей наших п’яти колег, які віддали життя за Україну.
З великим професійним задоволенням я беру участь у роботі HR-комітету при European Business Association, а з 2017 року — у роботі СЕО Клубу України. Це мої джерела наснаги та можливість обмінюватися досвідом із бізнес-лідерами.
Джерела відновлення: сім’я
Моя сім’я, діти й чоловік, — моя головна цінність. Ми разом проходимо складний етап війни, вчимося знаходити маленькі радощі. Час, проведений з ними, — чи то відпустка, чи то спільна поїздка у відрядження, — для мене найцінніший. Ми віримо в Перемогу й робимо все, що в наших силах, для України.
Відео: Анастасія Бенедіктова
*АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК ВНЕСЕНИЙ ДО ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ БАНКІВ 27.03.1992 ЗА №94, ІЗ ЗАПИСОМ ПРО ПРАВО НА ЗДІЙСНЕННЯ БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗА №10. УМОВИ НАДАННЯ ПОСЛУГИ ЗГІДНО З ПРАВИЛАМИ БАНКУ.
**Фото: Ден Бобров
Стиль: команда BOBKOVA
Total looks: by BOBKOVA
Hair stylist: Анна Грейс
Make up: Тетяна Борщова