Колонка G.: чи дійсно нам потрібні подарунки 8-го березня?

Ірина Гіль нагадує, чому традиція подарунків за статевою приналежністю та звання «окраси колективу» віджила своє

«Нам в офісі подарували орхідеї!!! Нафіга мені орхідея! Що я з нею буду робити?!», — я отримую фото блідо-рожевої квітки на робочому столі, а за ним — десяток повідомлень. Букви вистрибують з екрану і обпікають мене, як бризки гарячої олії. Я майже фізично відчуваю невдоволення подруги: «Просто подумай, минулого року нам подарували сертифікати на манікюр і це хоча би зекономило мені похід у салон, чоловіків відправили в розважальний центр у тир та на картинг. У мене три проекти, я б теж хотіла постріляти, щоб розслабитись! Навіщо мені четвертий проект у вигляді догляду за цим вазоном!»,— потік повідомлень відчутно нагрівав мій телефон.

«Ну, ти зараз ображаєшся через подарунок на свято, яке фактично немає сенсу…», —у відповідь мені прислали копію повідомлень річної давності, де я розгублено питала, чи не потрібна їй… фіалка, яку мені як жінці та «окрасі колективу» презентували в офісі. Того ж дня маленький горщик перемістився на одне з підвіконь нашого кабінету й був забутий мною назавжди. Для справедливості варто зауважити, що це був акт милосердя, бо вдома квітка прожила б утричі менше. Я не вмію доглядати навіть за пластиковими рослинами.

Життя сотень тисяч вазонів та тюльпанів було би врятовано, якби ми не почали забувати оригінальне призначення 8-го березня. Хвилинка (не більше) історії.

З індустріальною революцією активізувався рух жіночого суфражу, учасниці якого на початку ХХ століття боролися за право голосувати, володіти майном, ініціювати розлучення, мати права на виховання власних дітей та можливість самим обирати спосіб лікування (це зазвичай вирішував чоловік або батько), здобувати обрану освіту та боротися за рівну оплату праці.

Територія сучасної України після декількох невдалих спроб суверенізації перебувала під упливом більшовицьких ідей та соціалістичної партії. На відміну від Заходу, який зі скрипом піддавався натиску жінок, у СРСР зрозуміли, що «супердержаві» не вигідно тримати половину населення вдома для підтримання «домашнього затишку». Тому радянська влада під виглядом «рівних прав» залучила жінок як до виборчої, так і до виробничої сфер. І навіть дозволила мітинги на підтримку цієї ідеї…8-го березня. За кілька десятиліть владна верхівка вирішила, що мітинги та марші — це занадто демократично і змінила соціальний дискурс на «свято жіночності та краси», фактично заперечивши первинне значення дня.

Уявіть, що Роза Люксембург та Клара Цеткін, імена яких ми так звикли асоціювати з датою 8 березня, зазирнули б у наші оупенспейси та коворкінги, кабінети або ж просто чати в месенджерах та побачили б листівки з побажаннями «жіночого щастя», «посміхатися частіше» та «радувати око», датовані 2018-м роком.

Уже відома вам подруга N дуже любить «технологічні покращення». Все почалося з гібрид-автомобіля та встановлення системи енергозбереження для «розумного дому». Тепер вона фанатіє від секс-фітнес трекеру Gballs, який фактично дозволяє тренувати м’язи малого тазу за допомогою тренажера та… голосового управління на смартфоні. Її бойфренд піддався маркетинговому впливу замість особистісного підходу й презентував їй м’яку іграшку розміром з той самий гібрид. А на роботі вона отримала орхідею.

Подарунки «на восьме» завжди приносять більше проблем, аніж радості. І не лише на роботі. Адже свято настільки «узагальнене», що важко думати не стереотипами. Тому маркетологи позиціонують квіти, косметику та косметичні процедури як «найбільш бажані» подарунки. Адже це, мовляв, основні інтереси жінки. Така ж доля очікуватиме  «захисників» — щось для гоління та для «вивільнення агресії справжніх чоловіків» у розважальних центрах.

Жінки давно перестали обмежуватися категоріями краси та домашнього затишку. У нас є кар’єри та інтереси за межами кухні та сім’ї. Ми однаково органічно справляємося з ролями мам та керівниць проектів, виступаємо на конференціях та любимо котиків. Можливо, нам потрібен не вихідний день «на честь свята», а методичне руйнування уявлень, що інтереси всіх жінок можна характеризувати трьома категоріями товарів. Що хатня робота — справа виключно жіноча, а заробляння грошей — навпаки, лише для чоловіків.

Можливо, настав час залишити гендерно забарвлені свята, як і гігантських плюшевих ведмедів, у минулому. Вони лише збирають пил та паразитів. Краще придбайте собі секс-фітнес трекер.


Реклама

Популярные материалы

Як виглядає наймодніша пара взуття зими


Ці речі носитимуть усі: що потрібно купити, щоб залишатися в тренді...


Які порушення в шлунково-кишковому тракті впливають на красу та...


Читайте також
Популярні матеріали