Фріланс дає неймовірну свободу: ви можете працювати з будь-якої точки планети та вибудовувати графік таким чином, щоб вам було комфортно. Ми склали п`ять порад, які допоможуть вам знайти свою нішу у сфері віддаленої роботи.
Оцініть свої скіли
Відкиньте «синдром самозванця», який є у багатьох перфекціоністів, та оцініть свої суперсили та таланти. Пропишіть у блокноті свої ключові навички, які можуть бути корисними іншим людям. Поставте собі запитання: у чому я експерт? За які якості мене цінують близькі та колеги? Зафіксуйте всі відповіді та сформуйте приблизний напрям, у якому вам слід рухатися.
Зробіть ресерч
Сьогодні щодня стартують нові онлайн-проєкти. Важливо не хапатися за перший-ліпший, а вибрати найкращий для себе. При цьому не варто шукати вакансії на сайтах фрілансу: там колосальна конкуренція і дуже низькі гонорари. Натомість, наприклад, знайдіть в Instagram бренди, якими ви захоплюєтеся і з якими хотіли б співпрацювати. Зробіть ресерч якості їхніх текстів, постів, візуалу та контент-стратегії в цілому і запропонуйте кейс щодо покращення. Це найефективніший спосіб привернути до себе увагу.
Напишіть листа та створіть портфоліо
Супровідний лист і якісне портфоліо — одні з ключових принципів успішного працевлаштування на будь-яку посаду, і віддалена робота не виняток. Важливо при цьому дотримуватись принципу «пиши та скорочуй»: швидше за все, у вашого роботодавця просто немає часу на читання кілометрових «простирадл» тексту. Пишіть стисло, по суті, чітко формулюйте свій запит і користь, яку ви зможете принести компанії.
Навчайтеся тайм-менеджменту
Організуйте свій час та робочий простір таким чином, щоб було комфортно і вам, і вашим близьким. Чітко розподіліть, скільки часу на день ви готові працювати віддалено, і дотримуйтесь цього правила. Якщо вам складно слідувати дедлайнам, працюючи в піжамі, розділіть домашній простір на дві зони: для роботи й відпочинку.
Позначте межі
Проблема, яка завдає неприємностей багатьом фрілансерам, — неправильно побудована комунікація із замовником. Наприклад, нерідко трапляється ситуація, коли клієнт вважає нормальним писати фідбек або ставити питання 24/7, не дотримуючись елементарного етикету спілкування. Не зайвим буде відразу проговорити, у який період часу ви перебуваєте на зв`язку та які допустимі проміжки між питаннями та відповідями. Це спростить життя всім учасникам процесу і позбавить вас стресу.