Найважливіша частина щорічної премії «Оскар» — це, безумовно, церемонія нагородження переможців кіноіндустрії, проте найочікуваніша та найулюбленіша — поява зірок на червоному хіднику. У різні роки вбрання зірок дивували, шокували, смішили та надихали. Напередодні «Оскара-2024» ми згадуємо легендарні сукні зірок та розповідаємо про сім історій їх створення.
Марлен Дітріх
Те, як ретельно готувалася до «Оскара» Марлен Дітріх, вже стало легендою у світі моди. У 1951 році її вбрання для церемонії готував особисто Крістіан Діор. Разом вони виношували план штурмом взяти «Оскар». Марлен мала армію інформантів, які повідомляли їй всю важливу інформацію про церемонію та вбрання колег, яких вона мала затьмарити.
Діор ставився до деталей дуже прискіпливо, і кожна його телефонна розмова з Марлен була стратегічно важливою:
«Усі прийдуть у величезних сукнях у квітах», — пошепки говорила Марлен. «Тоді ми зробимо твою по щиколотку», — відповідав Крістіан Діор. «Кажуть, що цього року багато суконь будуть розшиті бусинами», — повідомляла Дітріх, і Діор відразу ж планував щось більш аскетичне.
Цей дует не залишив без уваги жодної деталі. Найскладнішим виявилося з’ясувати, з якого боку падатиме на сцену світло від прожекторів. Діор до останнього чекав на цю інформацію, аби зробити розріз на сукні в найбільш виграшному місці. Коли Марлен вийшла на сцену, щоб вручити нагороду, зал вибухнув оваціями. Її легендарний образ газети обговорювали більше, ніж переможців церемонії.
Одрі Гепберн
У світі моди ім’я Одрі завжди асоціюватиметься з Givenchy. Акторка була близькою подругою французького дизайнера Юбера де Живанши, яку він називав своєю сестрою. У 1954 році акторка здобула «Оскар» за роль у фільмі «Римські канікули», тоді ж світ уперше побачив Гепберн в одному з творів Givenchy.
За нагородою Одрі підіймалася у білій мереживній сукні з квітковим візерунком. Цей легендарний вихід став першим досвідом співпраці акторки та метра моди. Журнал Time визнав сукню Одрі Гепберн найкращим нарядом «Оскара» за усі часи та однією з найдорожчих суконь в історії: на аукціоні 2011 року її продали майже за 132 тисячі доларів.
Барбра Стрейзанд
Напередодні «Оскара» у березні 1969-го Барбра Стрейзанд показала своєму другу та дизайнеру Арнольду Скаазі вбрання, яке пошили для неї костюмери студії Paramount для її появи на 41-й оскарівській церемонії. «Ти, напевно, жартуєш? — заперечив Арнольд. — Ти схожа на героїню «Віднесених вітром». Нарядімо тебе в щось більш сучасне».
У розумінні дизайнера під «більш сучасним» вбранням він бачив брючний костюм-кльош із прозорої чорної тканини, яка усіяна паєтками та манжетами від чоловічого смокінга. Отримуючи свою статуетку за роль у «Смішній дівчинці», Барбра Стрейзанд і не здогадувалася, що її напівпрозоре вбрання стане легендарним саме таким чином. На той час «Оскар» був дуже консервативним, тож ні вона, ні Скаазі не очікували, що під потужним світлом софітів тканина виглядатиме абсолютно прозорою, і попа Барбри Стрейзанд, яка підіймається на сцену за нагородою, стане головним спогадом тієї церемонії.
Шер
Знакові костюми Шер на червоних хідниках Голлівуду є невіддільною частиною її історії як артистки. Деякі з найбільш легендарних образів у її кар’єрі засвітилися саме на преміях «Оскара». Найефектнішим вбранням за усю кар’єру Шер модні критики вважають саме сукню Mohawk — (в пер. «ірокез»), яку створив для неї американський кутюр’є та друг співачки Боб Макі у 1986 році.
Прикрашений бісером чорний комплект із бюстгальтера, інкрустованого коштовностями, та спідниці з низькою посадкою, оголював живіт і стегна зірки. Сміливий та розкішний образ доповнив величезний головний убір з ірокезом з пір’я, висотою приблизно пів метра. Чесно зізнатися, нам важко уявити когось, хто б виглядав у цьому вбранні так само комфортно та впевнено, як Шер.
«Вона знімалася в багатьох фільмах, де була одягнена в джинси та футболки, і давно не наряджалася», — згадував Боб Макі. Дизайнер запевняв Шер не вдягати цей скандальний образ саме на «Оскар», проте Шер, впевнена у собі та своєму виборі, коротко відповіла йому: «Мені байдуже. Я не хочу виглядати домогосподаркою у вечірній сукні»
Згодом Шер розповіла, що Академія її не дуже любила та не вважала серйозною акторкою. «Вони ненавиділи те, як я одягалася», — згадувала вона. Тож, коли Шер піднялася на сцену, перше, що вона сказала: «Ну, як бачите, я отримала листа про дрескод, де радили одягнутися як серйозна акторка».
Шерон Стоун
Коли акторку вперше запросили на «Оскар» у 1992 році, «Основний інстинкт» вийшов на екрани лише за кілька днів до церемонії. Своє вбрання для першого «Оскару» Шерон Стоун купила в найближчому універмазі, тому що жоден дизайнер не дав їй сукню, адже тоді вона була ще невідомою акторкою.
«Всі люди прийшли в сукнях за 40-50 тис. доларів, а я пішла і купила комбінезон з поліестеру від Betsey Johnson, тому що це було найкраще, що я могла тоді зробити», — розповіла Шерон у подкасті iHeartRadio.
На щастя, після «Основного інстинкту» її кар`єра стрімко пішла вгору, і наступного року дизайнери вже активно змагалися за право вдягнути Шерон на «Оскар».
Ума Турман
У той час, коли на червоних хідниках зірки або робили ставку на стандартні канонічні виходи, або обирали сенсаційні вбрання, Ума Турман — зірка «Кримінального чтива» — вирішила на 67-му церемонію «Оскара» у 1995 році одягнути сукню маловідомого тоді італійського бренду Prada. І вона не помилилася!
Тоді на премію її збирала стилістка Барбара Тфанк. Разом з Умою вони обрали із лукбука Prada класичну лавандову сукню та попросили модний дім переробити його у менш прозорій тканині. Барбара отримала сукню за тиждень до церемонії, проте на примірці виявилось, що вона взагалі не пасує Умі. Щоб виправити ситуацію, команда стилістки отримала дозвіл від Prada та перешила сукню, додавши до неї прозорі намистини та шаль з органзи.
Хоча того року Ума не отримала нагороду, акторка все одно потрапила на перші шпальти усіх газет завдяки своїй сукні. Саме після цього red carpet moment модний дім Prada отримав величезний поштовх для свого розвитку, а його популярність у США значно зросла. І поки таблоїди називали сукню Уми Турман «приголомшливою роботою італійських майстрів», команда стилістки Барбари Тфенк посміхалася, згадуючи, як вони шукали додаткову тканину для сукні в іммігрантських районах Лос-Анджелеса.
Бьорк
Усі, хто були знайомі з ісландською співачкою Бьорк особисто, знали, що вона навряд з’явиться на премії у класичній чорній сукні. 25 березня 2001 року Бьорк вийшла на червоний хідник «Оскара» у сукні-лебіді від македонського дизайнера Мар’яна Пейоскі та в ту ж саму мить потрапила в історію премії. Тоді на церемонію вона принесла з собою шість страусиних яєць, які «знесла» на червоному хіднику.
Ці яйця швидко підіймали охоронці та, підходячи до Бьорк, говорили: «Міс, здається, ви щось упустили».
«Коли я йшла на церемонію, я добре усвідомлювала, що це, мабуть, буде мій перший і останній раз, — згадувала Бьорк багато років потому. — Тож я подумала, що мій внесок має бути трохи фертильним, і вирішила взяти з собою трохи яєць».
Ліззі Гардінер
У 1995 році на червоній доріжці «Оскару» сукня австралійської дизайнерки костюмів Ліззі Гардінер, здається, була найбільш обговорюваною. А річ у тому, що Ліззі створила свій образ із 254 золотих банківських карток American Express, які між собою були з`єднані ланками. Цікаво, що усі карти, використані при створенні сукні, були справжніми, але мали прострочений термін дії.
Від початку Ліззі планувала одягнути в цю сукню одного зі своїх кіногероїв, однак їй не вдалося отримати дозвіл від American Express на використання їх карток у зйомках. Проте для виходу на червону доріжку «Оскара» компанія погодилася виділити дизайнерці необхідну кількість кредиток.
«У мене не було грошей, і я не мала що вдягнути. Тому я пробіглася списком своїх невтілених ідей», — згадує Гардінер.
Тоді, у 1995 році, критики визнали образ Ліззі найгіршим та назвали його одним із найпровальніших за всю історію церемонії. Проте це не завадило дизайнерці увійти в історію не лише моди, а й червоних хідників Голлівуду.