Нещодавно відбулася важлива подія для бренду українського традиційного одягу Etnodim: вишита сорочка «Слово» потрапила в архів Музею Гончара. Це офіційне підтвердження того, що роботи Etnodim мають культурну цінність для майбутніх поколінь. Бренд зафіксував, що в період боротьби за власну ідентичність українці носять сучасне національне вбрання.
Вишиванка «Слово», яку передали музею, має важливе значення. Вона присвячена легендарному харківському будинку «Слово», який у 1920-х роках збудували спеціально для літераторів. Архітектор Дашкевич символічно спроєктував дім у формі літери С. Щасливими мешканцями стали легендарні фігури нашої культури. Але всі вони опинилися в пастці. У 1933-му спеціально зібрана в одному місці інтелігенція піддавалася систематичним репресіям, її знищували.
На вишиванці є безліч прозорих символів:
• Козлики — художник-футурист Анатолій Петрицький, який малював їх на своїх щоках.
• Хвильки — письменник Микола Хвильовий.
• Прямі лінії у вигляді смужок берези — Лесь Курбас та актори театру «Березіль».
• Вишні — письменик-гуморист Остап Вишня.
• Ґроно винограду — Валер’ян Поліщук, автор альманаху «Ґроно».
• Гілочка ялинки — Михайло Яловий.
• Пташки/Ворони — автомобілі «Волги», «Чайки», котрі стежили та викрадали письменників, художників.
Вишита сорочка представлена в чорному та бежевому кольорах і доступна на сайті бренду.