Український бренд Podyh представив колекцію на Berlin Fashion Week

Присвячену Карпатам

11 липня український модний бренд PODYH представив свою колекцію весна/літо 2024 під назвою KHYZHA у рамках Тижня моди в Берліні. Натхнена місцевою архітектурою, дизайнерка Дар`я Плаксюк продемонструвала 15 приголомшливих образів, які отримали оплески від понад 200 гостей, присутніх на показі у Палаці кронпринців.

Виняткові жіночі колекції бренду, заснованого архітекторкою Дар`єю Плаксюк у 2020 році, втілюють дух різних архітектурних стилів. Дар`я черпає натхнення в рідному місті на своїй батьківщині, в Україні. Величезне культурне багатство і різноманітні таланти українського народу є дуже важливими для дизайнерки.

«Як українська дизайнерка, я також відчуваю глибоке почуття гордості за те, що представляю спадщину моєї країни та можу ділитися нею зі світом через моду», — каже Дар`я Плаксюк.

Колекція SS24 під назвою KHYZHA продовжує досліджувати українську архітектуру та її будівельні традиції, переосмислюючи архітектурну спадщину та повсякденне життя мешканців українських Карпат. PODYH охоплює простоту та чіткість форм і ліній, характерних для українських Карпат, створюючи зв`язок між давніми традиціями та сьогоденням. Назва колекції відсилає до традиційного житла лемків — однієї з етнічних груп Карпатського регіону.

Колекція втілює форми різних традиційних споруд, таких як дерев`яні церкви, дзвіниці, вежі, вітряки та будинки, а також архітектурні й будівельні прийоми, якими користувалися майстри. Колекція також інтегрує декоративні мотиви та орнаменти, що зустрічаються в архітектурі та народній вишивці мешканців Карпат.

«Було дуже цікаво досліджувати техніки, які використовують різні майстри, та інтегрувати їх в одяг», — розповідає Дар`я Плаксюк.

Наприклад, традиційна різьблена шестипелюсткова розетка-оберіг (в Україні її називають «громовик») була переосмислена і прикрашає вирізи на спині суконь і топів. Силуети фасонів також повторюють об`єми та форми архітектури: живі й легкі тканини уособлюють зв`язок із цими неймовірними спорудами через широкі, трапецієподібні та східчасті конструкції. Особливий акцент у цій колекції зроблено на кольорах, що відображають як природні елементи карпатської архітектури (дерево, солому та глину), так і кольори регіональних орнаментів і прикрас.

Ще одна родзинка колекції — сумки та аксесуари. «Я дуже пишаюся аксесуарами, виготовленими зі шкіряних клаптиків, які імітують традиційні техніки покрівлі, такі як "дранка" та солом`яні дахи. Крім того, цього сезону ми представили мінісумку "Вітряк" — шкіряний брелок ручної роботи, який переосмислює традиційний дерев`яний вітряк», — розповідає Дар`я Плаксюк.

Назва кожного об`єкта — це українське слово, пов`язане з його архітектурним натхненням, наприклад: «Вітряк», «Дзвіниця», «Дранка», «Гонта» — типи дерев`яної дранки; «Стріха» — солом`яний дах та інші. Це допомагає залишатися на зв`язку і ще більше заглиблюватися у спадщину регіону.


Реклама

Популярні матеріали

Гід головними трендами взуття сезону осінь-зима 2024/25


10 фільмів, які варто передивитися цієї осені


10 готових осінніх образів для будь-яких приводів


Читайте також
Популярні матеріали