Міжнародна консалтингова компанія McKinsey & Company та видання The Business of Fashion провели аналіз модного ринку та склали прогноз на 2023 рік. Як повідомляє видання BOF, індустрія моди потужно відновилася після пандемії. Дохід світової галузі у 2021 році зріс на 21% порівняно з аналогічним періодом минулого року та продовжував зростати в першій половині 2022 року, при цьому дохід зріс на 13%. Однак низка безпрецедентних проблем звела нанівець будь-які досягнення та уповільнила прогрес протягом року.
Вторгнення РФ в Україну, що почалося в лютому, сколихнуло галузь і викликало енергетичну кризу в Європі. Лідерам індустрії доводиться керувати дедалі меншою частиною глобальної економіки, що спричинить серйозні наслідки для галузі у 2023 році. 85% експертів прогнозують, що інфляція буде проблемою й наступного року, а 58% вважають, що енергетична криза й надалі послаблюватиме ринок. Очікується, що зростання глобального ВВП сповільниться приблизно до 2,2% у 2023 році.
Хоча у звіті відзначається загальне уповільнення розвитку галузі, деякі можливості для прогресу є. Очікується, що продажі одягу класу люкс у 2023 році зростуть у всьому світі на 5-10% порівняно з 2% та 3% для решти галузей. Модні компанії загалом змогли побудувати міцну основу в 2021 році та в першій половині 2022 року, яка допоможе їм витримати фінансовий шторм.
Зростання інфляції в багатьох великих економіках спричинило кризу вартості життя, що спонукає багатьох споживачів переглянути та навіть кардинально змінити свої фінансові звички. У період з квітня по липень 2022 року майже три чверті споживачів у США шукали недорогі бренди або продукти. Бренди змушені залишатися привабливими для споживачів з огляду на складні економічні умови.
Також очікується збільшення попиту на позагендерний одяг. Оскільки межі між чоловічим і жіночим одягом дедалі стираються, бренди мають можливість переосмислити бізнес-процеси та операції, щоб підключитися до цієї еволюції. Половина споживачів молодого покоління купували модний одяг поза межами своєї гендерної ідентичності.
Зазначається, що формальний одяг буде найстійкішою категорією в моді, оскільки споживачі переосмислюють своє вбрання для офісу та особливих подій.
39% керівників з галузі моди очікують, що продажі святкового одягу увійдуть до трьох найкращих категорій зростання у 2023 році.
«Глобальну економіку чекає один з найважчих років — зі зростанням інфляції, кризою вартості життя та наслідками війни в Україні, що створює «полікризу». Такі умови вимагають ретельного управління витратами та цілеспрямованих стратегій зростання, щоб скористатися можливостями у сегменті розкоші, особливо на Близькому Сході та в Азійсько-Тихоокеанському регіоні, разом з перепродажем, орендою та дисконтним ринком для клієнтів, які торгують дешевше», — говорить Імран Амед, засновник і генеральний директор The Business of Fashion.