Правнучка Марії Примаченко у зйомці нової колекції 91LAB, присвяченої українській художниці

Пронизана мистецтвом

 

Ідея об’єднати моду та мистецтво — не нова, але втілення творів найвідомішої народної художниці Марії Примаченко у трикотажних речах бренду 91LAB (RITO Group) має на меті привернути увагу до української культури, яка потерпає від російської агресії, і вкотре нагадати, що Україна сьогодні перебуває в авангарді нового світового порядку.  

Анастасія Примаченко

На створення капсульної колекції 91lab, натхненої творчістю Марії Примаченко, наштовхнуло руйнування російськими військами Іванківського історико-краєзнавчого музею, в якому зберігалися роботи видатної української художниці ХХ століття.

«У ці дні в мені вирував внутрішній протест: загарбники не мають права чіпати ні наших людей, ні нашу історію: те, що наше, не належить більше нікому. І мені захотілося зробити колекцію за творами Марії Примаченко, щоб продовжити, посилити, проявити і прокричати: "Не чіпайте,  це наше!"», — розповідає про народження ідеї дизайнерка Альона Пікуль. 

На початку березня дизайнерка зробила перші ескізи колекції. Після  знайомства з правнучкою художниці, засновницею Благодійного фонду «Творча спадщина родини Марії Примаченко» Анастасією Примаченко ескізи трохи скоригували: для колекції взяли не лише найвідоміші твори Марія Оксентіївни, такі як «Звір», «Опудало» (цього року картина представлена на кураторській виставці «Молоко снів» 59-ї Венеційської бієнале сучасного  мистецтва), а й роботи з родинної колекції, які раніше не експонувалися, аби показати різні грані творчості великої наївістки. 

Обличчями колекції стали професійна модель Аліна Гончарук і правнучка художниці Анастасія Примаченко. У зйомці були використані автентичні  речі з родинної колекції. 

Твори Марії Примаченко ми впізнаємо завдяки яскравим кольорам, авторським декоративним елементам, химерним звірам і птахам. Через те що дизайнерка бренду Альона Пікуль хотіла залучити до колекції якомога більше зображень, а також показати написи Марії Оксентіївни на звороті картин, з’явилася ідея поєднати героїв кількох робіт і написи до них на одному  полотні — ніби створити Маріїн скетчбук. До того ж дизайнерка перевела їх з кольорового живопису в чорно-білу графіку. Білі та чорні худі й кардигани —  фронтмени цієї колекції. 

Уперше бренд експериментує з новою для себе, але старою українською  технологією — вибійкою. Футболки в капсулі виконані не промисловим способом принтування, а крафтовим — за допомогою спеціальної дерев’яної форми, зробленої народним майстром з Полтави Володимиром Маркар’яном, олійних фарб і методу ручного відтиску. Ця технологія підкреслює унікальність як кожного художнього твору Марії Примаченко, так і кожного виробу з капсульної колекції 91Lab. Крім футболок етикетки до колекції також зроблені способом вибійки з набризком найхарактерніших кольорів Марії — жовтого, зеленого, червоного. 

«Мене вражає в цій колекції, що Олена використала не просто картини Марії, а й написи — її почерк, графіку її руки, її послання до людей. Це як інший бік медалі. Бо Марія — це не просто картинка, це історія, розказана її рукою. Вона просто геніальна. 

Коли я одягаю ці речі, я відчуваю, як від Марії йде радість, тому що Марія теж була свого роду дизайнеркою, вона сама шила собі речі й вишивала. І не тільки собі, а й  людям — вона цим заробляла гроші, коли були скрутні часи. У ті часи вона не могла й подумати, що її картини будуть на таких красивих речах таких класних брендів.  

Ми мріємо створити резиденцію Марії Примаченко в селі Болотня, де вона  народилася. І благодійні кошти від продажу колекції 91lab стануть нам у пригоді, бо  на будівництво потрібна дуже велика сума. Це буде точка на мапі, де людина зможе зануритися в мистецтво, пізнати його та Марію і відчути, як створювалися її картини. І я сподіваюся, що для клієнтів RITO Group, для покупців буде також  важливо знати, що частина їхніх грошей піде на створення музею Марії Примаченко», — говорить Анастасія Примаченко. 

Капсульна колекція, натхнена творами Марії Примаченко, складається з об’ємних, комфортних речей — кардигана, худі, сукні, пальта. До аксесуарної лінійки колекції входять хустки, балаклави, манишки з капюшоном, шарфи-палантини і шкарпетки. 

Частину прибутку від продажу колекції бренд перераховуватиме на будівництво артрезиденції та музею Марії Примаченко в її рідному селі Болотня на Київщині (архітектурний проєкт Yakusha Studio), яке ініціює Maria Prymachenko Family Foundation, що займається популяризацією, охороною та захистом мистецтва Марії Примаченко.  


Реклама

Популярні матеріали

Образ дня: Мадонна показує, як носити трендову шубу від...


Святковий wishlist популярних українських візажисток


7 образів в етностилі, які вам варто повторити цього Різдва...


Читайте також
Популярні матеріали