З початком війни в Україні fashion-бізнес зіштовхнувся з серйозними викликами. У більшості брендів великий відсоток ринку належав українському споживачеві. Оскільки оновлення гардероба для українців не на часі, то, щоб допомогти представникам індустрії працювати в умовах війни, Phubber пропонує українським дизайнерам продавати свої колекції через міжнародний застосунок.
Phubber — грузинський sustainable-fashion стартап. На українському ринку застосунок планували представити в березні, але почалася війна.
«Наша українська команда запропонувала зробити спільний дзвінок. Вони сказали, якщо Airbnb та інші платформи допомагають Україні, то Phubber також зможе! Ми зрозуміли, що маємо потужний інструмент у наших руках і можемо зробити свій внесок, допомогти Україні. Ми можемо стати мостом між грузинами та українцями, допомогти та підтримати їх. Так з`явилася ідея проєкту 4UA» — розповідає Анано Долаберідзе, співзасновниця Phubber.
Проєкт 4UA складається з трьох напрямів:
- Купуйте українське
- Купуйте в українців
- Купуйте для українців
Перший етап — «Купуйте українське» — націлений допомогти українським брендам вийти на нові ринки, починаючи з Грузії. Так українська fashion-індустрія матиме шанс розвиватися навіть під час війни. Всі витрати на логістику та рекламу Phubber бере на себе, щоб мотивувати аудиторію додатку купувати речі українського виробництва. До проєкту вже долучилися 38 українських брендів.
Instagram: @gunia_project
«Український ринок економічно дуже постраждав, було зламано логістичний ланцюжок. Багато наших постачальників матеріалів перебувають на Сході Україні, де зараз ведуться активні бойові дії. Є підрядники, які зараз перебувають в оточенні. Звісно, це дуже впливає. Для Gunia project партнерство з Phubber — це знайомство з новою аудиторією, новим ринком, популяризація українських брендів. В Україні багато талановитих дизайнерів, про яких саме час розказати усьому світу», — Марія Гаврилюк, засновниця Gunia Project.
Instagram: @thecoat_official
«Журба, смуток та біль нікуди не зникають. Ти або не дієш, або знаходиш важіль тиску, рухаєшся далі і працюєш. 4UA — чудова ініціатива, що об`єднує українських дизайнерів та митців задля збереження української культури під час війни. Ми повинні говорити голосно про війну в Україні та підтримувати економіку своєї держави. Дякую за підтримку!» — Катя Сільченко, засновниця The Coat.
Instagram: @kachorovska_atelier
«Бренд Kachorovska орієнтувався виключно на українського споживача. Ми втратили майже 60% ринку в Україні і зрозуміли, що потрібно швидко виходити на міжнародний. Зробили сайт, але стикнулися з тим, що виникає проблема з платежами, доставкою в інші країни, нам невідомі споживацькі уподобання. Це виклик, бо якщо в Україні ми досить відомий та популярний бренд, то на міжнародному починаємо працювати лише як стартап і доводиться все робити з нуля. Пропозиція вийти на грузинський ринок з Phubber — можливість розширення. Так ми, хоча би частково, можемо компенсувати втрачені продажі в Україні, підтримати наших співробітників, гарантувати їм роботу, допомагати їхнім сім’ям та економіці України», — Яна Меркотан, маркетингова директорка Kacho Group.
Партнером Phubber у реалізації проєкту 4UA в Грузії стала глобальна компанія Visa.