Хоч День матері й припадає лише на одну неділю в році, причин подякувати, обійняти й сказати головні слова — безліч. Ця дата — лише привід згадати, скільки любові, сили й тепла закладено у зв’язку з найріднішою людиною. Цього року українські бренди оспівували материнство по-різному: через прикраси, вишиванки, переосмислені сімейні реліквії, інтимні відеоісторії та символічні форми. Ми зібрали найемоційніші проєкти та колекції — як візуальні послання, які хочеться зберігати, передавати й носити з гордістю.
Khrystyna Rachytska x JAMALA
Традиція — це не лише минуле. Це теперішнє, яке ми проживаємо з любов`ю, і майбутнє, яке передаємо дітям. Памʼять про предків, з`єднана з теплом та піснею матері, втілюється у вишивці бренду етновбрання Khrystyna Rachytska. До Дня матері команда бренду презентувала зворушливу відеороботу, головною героїнею якої стала JAMALA зі своїми синами. На записі співачка акапельно виконала свою авторську колискову «Спи, мій принце, спи».
У відео JAMALA з дітьми з`являються в образах бренду — кожне вбрання, оздоблене традиційною технікою, сповнене тиші, любові та пам`яті. Заснований у 2016 році, бренд руками створює вироби, що втілюють глибокий зв`язок з українською культурною спадщиною. Вишивка оживає в сучасному одязі, що береже глибоку традицію та історію роду.
«Для мене бути мамою — це коли ти не вимикаєшся. Коли навіть уночі, у снах, ти чуєш свою дитину. Це наче симфонія — з безмежною любов’ю та турботою, яка грає в тобі цілодобово, і кожен інструмент у цій музиці — про них. Про твоїх дітей. Поруч із ними — усе зникає. Усе стихає. Є тільки ми. Мій поцілунок, мої обійми — це дім, моя пісня — це спокій. Так само — у вишитих сорочках. У кожному стібку — памʼять. У кожному орнаменті — дотик мами, бабусі, роду. Це не просто одяг — це як тепла пісня на тілі. Як лінія, що повʼязує покоління», — розповідає JAMALA.
Grains de Verre
До Дня матері бренд Grains de Verre представив спеціальний відеопроєкт, у якому відомі українські жінки та їхні мами поділилися особистими історіями, спогадами й емоціями. У проєкті взяли участь засновниця бренду Ріта Молчанова з мамою Тамарою, інфлюенсерка Анна Неплях з мамою Юлією, а також співачка Юлія Нельсон разом зі своєю мамою Зоєю.
«Цей проєкт — про зв’язок, який не вимагає зайвих слів. Ми хотіли створити простір для діалогу, де важливі не відповіді, а сам момент — бути поруч, сміятися, згадувати й просто дивитися одна на одну. Для мене День матері — це про відчуття вдячності, що живе в мені щодня», — розповідає Ріта Молчанова.
У невимушеній атмосфері героїні відповідають на запитання одна одної — щирі, кумедні й зворушливі водночас. Розмови торкаються характерів, звичок, модних рішень, дитячих спогадів і улюблених прикрас. Це діалог про любов, прийняття і глибокий емоційний зв’язок. Героїні з’являються у відео в прикрасах Grains de Verre — сережках, кольє та браслетах, які стають акцентами образів. В цей день бренд пропонує звернутися до лінійки Odesa, центром якої є натуральні барокові перлини.
RITO
До Дня Матері український бренд трикотажного одягу RITO, який цьогоріч відзначає своє 35-річчя, презентував ніжний відеопроєкт про родинний зв’язок, пам’ять і тепло, що передається від мами до доньки — як і улюблений светр, що з роками стає тільки дорожчим. Героїнями кампанії стали реальні клієнтки бренду — мами та доньки, чиї стосунки з RITO тягнуться вже багато років. Для когось це — перша спільна покупка, ще у 1997-му. Для когось — щорічна традиція дівочих шопінгів. А для когось — спосіб сказати: «Я тебе люблю», без зайвих слів. Проєкт складається з чотирьох зворушливих відео-історій, знятих у дусі інтимного арт-документу. Кожна — це не просто портрет, це щира розмова про близькість, жіночу силу і підтримку. У кадрі — героїні, вбрані у речі з колекцій RITO та 91LAB, діляться тим, що зазвичай залишають тільки собі.
Героїнями сюжетів стали співзасновниці клініки «Літус» — Інна та її донька Ірина Літус, покоління лікарів-дерматологів; мама Людмила, що працює у фармацевтичній сфері та її донька Альона — досвідчений стоматолог; Юлія, генеральна директорка девелоперської компанії та співзасновниця українського бренду колагену та Діана — донька-студентка; Вікторія — засновниця бренду косметики Persea та її донька Дар’я, засновниця бренду шкіряних сумок OZERIÁNKO.
KATSURINA х TSVITE TEREN
У кожного з нас є багато ролей у житті, але роль дитини єдина, яка залишається з нами назавжди. Про це колекція прикрас Always Your Child, створена спільно брендами KATSURINA з TSVITE TEREN спеціально до Дня матері. Це історія про невидимий зв`язок, що пронизує все наше життя. Про частину нас, що зберігає чистоту погляду, щирість емоцій і здатність дивуватись.
«Always your child — не просто назва колекції, це фраза, в яку я вірю і хочу, щоб мої діти вірили так само. Це про безумовну любов і внутрішнє знання, що навіть якщо ти вже дорослий, на любов мами можна розраховувати завжди. Я досі відчуваю любов своєї мами, ту, що сформувала в мені відчуття стійкості, довіри до світу та безпеки», — розповідає Даша Кацуріна, дизайнерка та засновниця бренду KATSURINA.
Кольорові намистини — ніби знайдені на пляжі чи в бабусиній скриньці камінці — стали основою прикрас, що нагадують про безтурботні дні та солодкі сни. Це тактильні спогади, що тримають нас за руку, куди б не вів шлях дорослого життя.
«Вона завжди була зі мною. Коли слухала маму і вчилась бути відповідальною та наполегливою. Коли вигадувала власні дивовижні світи. Поки я, проламуючи стіни, бігтиму до мети, вона покаже випадкових сонячних зайчиків під ногами. Поки будуватиму стратегії і плани, вона покличе безтурботно лінитись і сміятись. Я люблю її, обіймаю, даю бути слабкою і вередливою, мрійливою і, як вміє тільки дитина, щирою. Моя внутрішня дитина завжди зі мною», — ділиться Оля Остапенко, засновниця бренду TSVITE TEREN.
Важливий елемент колекції — благодійний браслет зі срібною квіточкою HALO. Всі виручені з продажу кошти бренди передадуть фонду Unbroken на закупівлю розморожувачів для плазми.
Mócko [моко]
Лімітована капсула «The Original Influencer» підкреслює, що мама — наш перший інфлуенсер, чий вплив формує наше життя з самого народження. Колекція створена не для ідеалізованого образу матері, а для справжньої жінки — сильної, втомленої, іронічної, іноді саркастичної, але завжди незамінної. Команда Mócko [моко] наголошує: материнство буває різним. Серед моделей колекції з’явилася кепка Dog Mom — для тих, чиє серце належить і чотирилапим улюбленцям.
У капсулу увійшли базові речі у стриманій палітрі — молочному, рожевому, темно-синьому та пісочному відтінках: кепки Mom Mode, Baby Mama, Dog Mom зі 100% бавовни, футболка The Original Influencer, оверсайз-футболка Not Your Regular, приталена футболка з можливістю персоналізації вишивкою року народження дитини Professional Multitasker since, а також шопер Badass Moms Club із щільної саржі пісочного кольору.
Кожна деталь колекції передає іронію, правдивість і багатозадачність сучасної жінки. У зйомці взяли участь подруги бренду та справжні мами — Олеся, Марта і Юля. Капсула «The Original Influencer» нагадує: мами впливають на нас сильніше за будь-які соціальні мережі — своїм прикладом, теплом і правом бути різними.