Продовжуємо слідкувати за головною подією сезону у світі українського fashion. Другий день UFW подарував нам безліч захопливих показів і презентацій — від кубічних форм у KSENIASCHNAIDER до дослідження спадщини давніх слов’янських племен у TONiA. Ми, своєю чергою, побувавши на основних подіях й відзначивши найцікавіші моменти, тепер готові ділитися з вами коротким оглядом колекцій.
KSENIASCHNAIDER
У сезоні FW 2025/26 KSENIASCHNAIDER зламав звичні правила: замість того, щоб вийти за рамки, бренд переніс ці рамки в реальний світ. У цифровому середовищі одяг часто набуває геометричних, кубічних, спрощених форм через технічні обмеження — згадати хоча б Roblox, аватарів із блоків і піксельну естетику. Зазвичай мода пристосовується до цих умов, потрапляючи у віртуальний простір. Але цього разу команда бренду зробила навпаки: взяла цифрову естетику та втілила її у фізичному світі.
Результат? Буквальні куби. Джинси, куртки, футболки та кепки отримали жорсткі, геометричні, коробкоподібні силуети, ніби їх експортували прямо з відеогри. Це грайливий, трохи абсурдний експеримент, який почався як жарт, але швидко перетворився на повноцінне концептуальне дослідження.
KRISTINA LAPTSO
Нова колекція бренду — це історія про боротьбу за жіночність у темні часи війни. Josephina — це лінії тонкої сексуальності, де стриманість переплітається із волею, а вишуканість — із ледь помітними маскулінними акцентами.
У колекції були використані натуральні тканини: вовна, шовк, органза. Для створення пальт та дощовиків взяли перероблений поліестер та альтернативне штучне хутро. Окрім цього, яскравим акцентом колекції стало використання вінілу, який додав дизайну виразності та сучасності.
Основні силуети лінійки — це вузькі спідниці, жакети з кроєм реглан та пальта максі з рукавами-ліхтариками. Аксесуари були доповнені традиційними для бренду комірцями та поясами з натуральної шкіри.
Натхненням для створення Josephina стали роки після Другої світової війни — кінець 40-х і 50-х років, коли людство відновлювало віру у світле майбутнє. Назва колекції, яка у перекладі означає «Бог додасть», символізує перехід із темряви до розквіту й відродження.
C.ICON
У новій лінійці бренду відбулося справжнє переосмислення пухового одягу. C.ICON відмовився від традиційного уявлення про пуховики як виключно спортивного або повсякденного елемента гардероба, інтегруючи їх у класичні, грайливі та експериментальні образи.
Головну колірну гаму склали найактуальніші відтінки сезону: ніжно-жовтий, рожевий, фіолетовий, насичений бордовий та небесно-блакитний, які чудово поєдналися з класичною палітрою — тонами кемел та чорним.
Ключовими силуетами стали стьобані костюми, подовжені пальта з нестандартними стібками, більш стримані варіації пуховиків, що додали фактурності й об`єму, а також костюми, що поєднали анорак зі спідницею у глибокому бордовому відтінку. Образи були доповнені рукавичками та знаковим аксесуаром цієї лінійки — пуховими гетрами.
NOVITSKA
Бренд NOVITSKA переніс гостей Ukrainian Fashion Week у світ розкоші та елегантної сексуальності, натхненої гламурними 80-ми із сучасним поглядом на максималізм епохи. Команда традиційно зробила фірмовий акцент на крій, включаючи сукні, шовкові накидки, бомбери, комбінезони та костюми з жіночими силуетами й розкішними штрихами.
Сьогодні весь світ переживає повернення до справжності — до аналогових речей, щирості, тактильних відчуттів, природної краси, вишуканих форм і ліній. Бренд прагнув підкреслити цю ідею в колекції через витончені силуети, шик, елегантну сексуальність та вибір максимально тактильних матеріалів, таких як кашемір, шовк, прозорі легкі текстури.
UPSLOWUSE
Колекція SLOWFLOW була створена для того, щоб нагадати: навіть у найтемніші часи ми можемо знайти баланс, відновити зв’язок із собою і зберегти віру у краще. Це маніфест, що закликає зупинитися посеред щоденної напруги, вдихнути та знайти опору в собі.
Колекція вдало поєднала футуристичну естетику та богемну легкість, продемонструвавши сучасний підхід до індивідуальності та експерименту. Чіткі геометричні лінії та архітектурні форми виглядали сміливо, динамічно й акцентовано.
Глибокі відтінки синього деніму вже затвердились, як statement бренду. Контраст світлого і темного, що пронизав колекцію, створив динаміку між футуристичною строгою естетикою та богемною розслабленістю. Візитівкою колекції стали унікальні вироби з вінтажного хутра, що надали йому друге життя. Використання вторинних матеріалів особливо нагадало про відповідальність перед майбутнім.
TONiA
Під час створення нової колекції сезону FW 2025/26 креативна директорка бренду TONiA Антоніна Белінська занурилась у дослідження спадщини давніх слов’янських племен, що жили на території сучасної України в V—VII сторіччі. Пам`ятки матеріальної культури антів, що були знайдені археологами у межиріччі Дніпра й Дністра, дизайнерка перетворила на елементи декору вишуканих коктейльних суконь та класичних костюмів.
Так, жакети та корсети, розшиті стразами в золотій оправі, стали алюзією на свинцеві накладки, що були важливим елементом декору одягу в епоху Раннього Середньовіччя. Окрім цього, відсилання прослідковувалися й у формі речей: асиметричний светр з драпірованим шарфом нагадав середньовічні плащі, а пов’язки на голову — традиційне чільце.
Попри велику кількість історичних цитат, колекція «Скарби антів» втілила впізнаваний стиль бренду TONiA: вишуканий та сучасний, артистичний та сексуальний. Колірна гама стримана: за основу були взяті чорний, білий та темно-синій, які доповнили акценти червоного та золотого.
KHRYSTYNA RACHYTSKA
Колекція «Придане» відтворила в собі памʼять поколінь та глибокий звʼязок з національною спадщиною. Вона про руйнування стереотипів щодо етностилю, про глибинність звʼязку роду і духовності та про сучасне осмислення спадщини.
У лінійці були використані натуральні матеріали: льон, коноплі, вовна та шовк. Тканини, що споконвіку були основою українського одягу, лягли в основу вишуканих блузок та спідниць, характерних жакетів, штанів і ніжних суконь. Оперуючи притаманними бренду барвами, — чорним, сірим, білим та молочним, — дизайнерка запропонувала додавати акценти аксесуарами, що також відсилають до української спадщини. Так, «цирки» і «низинки» оспівали традицію Буковини, нашийні бісерні стрічки та «язики» натякнули на характерні оздоби Поділля, а «силянки» стали одою вбранню бойків, гуцулів і лемків.
VOROZHBYT&ZEMSKOVA
Місто, що не знає спокою, велике й неосяжне, вкотре стало джерелом натхнення для дизайнерського дуету Олени Ворожбит та Тетяни Земськової. Віддані своїй фірмовій естетиці графічності та конструктивізму, вони презентували нову колекцію FW 2025/26 — віддзеркалення динаміки урбаністичного простору та його невпинної трансформації крізь пори року.
Колірна палітра колекції була заснована на ніжних нейтральних тонах — бежевому, пастельно-рожевому, молочно-карамельному, які поступово заглибилися у насичений зелений, медово-жовтий, бургунді та благородний фіолетовий. Фактури матеріалів розкрили концепцію сезону: делікатний шовк межував зі щільною вовною та віскозою, жатий шифон поєднувався з купрою, а штучна замша й шкіра, немов осінні артефакти, додавали виразності гладкості інших тканин.
Контрасти проглядалися і в силуетах. Об’ємні вовняні куртки з масивними плечима співіснували з невагомими шифоновими сукнями, а віскозні костюми з драпіруванням гармонійно поєднували прозорість та щільність, строгість та м’якість.