8 українських дизайнерів про другий рік повномасштабної війни для модної індустрії

Засновники брендів FROLOV, KULAKOVSKY, BOBKOVA, Guzema, Litkovska, A.M.G., J`amemme, Kachorovska

Два роки тому розгорнулася ще одна складна сторінка нашої історії, наповнена болем, страхом, але також і надіями та безупинною боротьбою за свободу та майбутнє держави. Повномасштабна війна сколихнула всі сфери життя українців, так що кожен з нас був змушений пристосовуватися до нової реальності. Українська модна індустрія також зазнала чималих змін: спочатку багато хто з нас навіть подумати не міг, що такий важкий період не лише не зупинить роботу брендів, а й стимулюватиме їхній розвиток. Так, вітчизняна фешн-галузь стала важливим представником України на міжнародній арені, щоразу демонструючи те, що наш народ рухатиметься лише вперед навіть у найстрашніші часи. 

У цей день ми поговорили з вісьмома українськими дизайнерами про другий рік повномасштабної війни для їхніх брендів: досягнення, складнощі й допомогу країні. Звісно, це лише частинка тих творців модної індустрії нашої держави, які щодня докладають зусиль для Перемоги та гідного представлення України, і таких інтерв’ю точно могло бути з кілька десятків. Проте, оскільки ми не можемо охопити всіх, щиро дякуємо кожному бренду за те, що вони продовжують без упину працювати й творити.  

Валерія Гузема, Guzema Fine Jewelry

Яким виявився цей рік для вашого бренду?

Запуск першої чоловічої колекції у колаборації з Aerotim, розширення мережі партнерів-ритейлерів, відкриття другого бутика Guzema у Києві, — це частина проєктів, які нам вдалося реалізувати минулого року. 

12 місяців наша команда не лише створювала нові прикраси, але й утілювала в життя творчі та благодійні ініціативи, серед яких — масштабний наснажливий відеопроєкт про українську мову «МОЇ», «Історії (не)маленьких перемог» разом з Elle Ukraine, благодійна капсула прикрас з волонтеркою Татою Кеплер та інші.

  • Guzema x Aerotim
    Guzema x Aerotim
  • Guzema x Aerotim
    Guzema x Aerotim

Як трансформувався бренд за два роки повномасштабної війни? Наскільки змінилася ваша робота, якщо порівнювати з періодом після 24 лютого? 

Війна змінила багато, і, звісно, бренд став відображенням усіх змін, які переживала я особисто. Попри те що перші місяці війни ми повністю припинили свою діяльність, повернутися до роботи вдалося відносно швидко завдяки запитам наших клієнтів. До звичної нашої діяльності також додалася робота в благодійному фонді. Я б сказала, що балансування між бізнесом та благодійною діяльністю стало головною тенденцією за останні два роки. Окремо варто виділити вихід на іноземні ринки: тепер ми розподіляємо ресурс між Україною, Північною Америкою та Європою. 

Які найголовніші досягнення бренду ви можете виділити за останній рік?

Минулий рік, безумовно, був багатим на події та досягнення для бренду. Особливо пишаюся роботою Guzema Foundation, який невпинно допомагає військовим у гарячих точках: 7 826 561 гривню передано за попередній рік. У 2023-му ми також об’єдналися з Татою Кеплер для допомоги бойовим медикам та зібрали понад 1 млн грн на наплічники буквально за кілька днів.  

Наприкінці року також народилася благодійна капсула KVITKA. Разом з Українською школою політичних студій ми створили брошку за мотивами творчості відомого українського художника Георгія Нарбута. Це благодійна прикраса, прибуток з продажу якої направляється на навчальну програму жінок-військових та ветеранок УШПС.

  • KVITKA
    KVITKA
  • KVITKA
    KVITKA
  • KVITKA
    KVITKA

Як, на вашу думку, загалом змінилася українська модна індустрія за час повномасштабної війни?

Упевнена, ніхто з нас не очікував, що війна може стати рупором розвитку модної індустрії, ба більше — вивести її на якісно новий рівень. Мені надзвичайно приємно спостерігати за цією трансформацією та тенденціями, які викристалізувалися за цей час: sustainability, формування міцного зв’язку із традиційними мотивами української культури, інтеграція знакових подій та символів у сучасний одяг — усе це стало характерним для нової хвилі української моди. Вона смілива, дивовижна та інноваційна. 

Крістіна Бобкова, BOBKOVA

Яким виявився цей рік для вашого бренду?

Цей рік виявився для нас дуже продуктивним і складним. Першим досягненням можу виділити те, що я повернулася до Києва й відновила роботу всієї студії. Ми зробили ремонт і провели великі кадрові зміни — у бренді з’явилася молода директорка, яка внесла чимало нового в нашу роботу, — Марія Живко. А наша колишня директорка, яка була на цій посаді більш ніж 10 років, тепер працює з нами онлайн у сфері гуртових міжнародних продажів. Загалом з’явилося багато нових людей, і ми відновили виробництво в тому обсязі, який був до початку повномасштабної війни.

  • Bobkova FW 2024/25. Ph: Kathrin Pollmann
    Bobkova FW 2024/25. Ph: Kathrin Pollmann
  • Bobkova FW 2024/25. Ph: Kathrin Pollmann
    Bobkova FW 2024/25. Ph: Kathrin Pollmann
  • Bobkova FW 2024/25. Ph: Kathrin Pollmann
    Bobkova FW 2024/25. Ph: Kathrin Pollmann
  • Bobkova FW 2024/25. Ph: Kathrin Pollmann
    Bobkova FW 2024/25. Ph: Kathrin Pollmann

Як трансформувався бренд за два роки повномасштабної війни? Наскільки змінилася ваша робота, якщо порівнювати з періодом після 24 лютого? 

Звичайно ж, ми розуміємо, що наша робота вже не буде такою, як до повномасштабної війни. Бренд дуже активно працює на українському ринку, а також ми маємо великі досягнення на міжнародному. Ми зробили вже чотири покази на Berlin Fashion Week, а також узяли участь в Almaty Fashion Week. Окрім цього, створили багато колаборацій з міжнародними брендами й відкрили в Німеччині свій філіал. Звісно ж, ми продовжуємо багато донатити, хоч, можливо, й не розповідаємо про це гучно. Я вважаю, що кожна людина про це пам’ятає щодня. Ми дуже вдячні ЗСУ й усім тим людям, завдяки яким маємо можливість працювати та жити.

 Які найголовніші досягнення бренду ви можете виділити за останній рік?

Основні досягнення нашого бренду зосереджені на сферах маркетингу й міжнародного ринку. Наша остання колекція була представлена в Нью-Йорку, Парижі та Берліні. Ми почали працювати з інфлюенсерами, а також про бренд активно розповідала преса, включаючи глянцеві журнали в усьому світі.

Головною цінністю для мене є колектив бренду — ті люди, які створюють продукт і роблять BOBKOVA впізнаваним у світі й бажаним для вас.

  • Келлі Разерфорд у Bobkova
    Келлі Разерфорд у Bobkova
  • Олена Зеленська у Bobkova
    Олена Зеленська у Bobkova
  • Бланка Міро у Bobkova
    Бланка Міро у Bobkova

Як, на вашу думку, загалом змінилася українська модна індустрія за час повномасштабної війни?

Українська модна індустрія під час повномасштабної війни почала більше звертати увагу на наше походження. Ми повертаємося до своєї культури, надихаємося нею, відтворюємо у своїх колекціях — і це найголовніше, що в нас є. Так, доводимо всьому світу, що є така нація, як українці. Це і є нашою місією як бренду.

Альона Беттяр, A.M.G

Яким виявився цей рік для вашого бренду?

2023 рік був дуже складним для легкої промисловості в Україні, але A.M.G brand запрацював уже через півтора місяця після початку повномасштабної війни. Ми з командою активізували внутрішню дистрибуцію та почали співпрацювати з магазинами у всіх куточках України. Бренд зайнявся також і міжнародною дистрибуцією: було декілька шоурумів під час тижнів моди у Нью-Йорку та Парижі.

  • A.M.G. FW 2024/25
    A.M.G. FW 2024/25
  • A.M.G. FW 2024/25
    A.M.G. FW 2024/25
  • A.M.G. FW 2024/25
    A.M.G. FW 2024/25

Як трансформувався бренд за два роки повномасштабної війни? Наскільки змінилася ваша робота, якщо порівнювати з періодом після 24 лютого? 

Оскільки багато людей з початком повномасштабного вторгнення виїхали з України, нашим основним завданням було знайти таких самих хороших спеціалістів серед тих, хто залишився в країні. Багато часу та зусиль було вкладено у підбір та навчання, але зараз я маю саме ту команду, яка допомагає бренду A.M.G розвиватися. 

Тепер ми багато співпрацюємо з молодими стилістами, артдиректорами. Активно підтримуємо молодих співаків, беремо участь у телевізійних шоу: наприклад, Jerry Heil обрала наш костюм для виступу в нацвідборі на Євробачення-2024.

Які найголовніші досягнення бренду ви можете виділити за останній рік?

Я неймовірно пишаюся, що працюю з Першою леді України Оленою Зеленською. За останні два роки ми розробили для Олени декілька індивідуальних образів для важливих політичних зустрічей і подій.

Бренд A.M.G почав співпрацювати з платформами та магазинами у Британії, Швеції, Італії. Ми почали показувати себе світу та маємо дуже позитивний фідбек.

  • Олена Зеленська в A.M.G.
    Олена Зеленська в A.M.G.
  • Олена Зеленська в A.M.G.
    Олена Зеленська в A.M.G.

Як, на вашу думку, загалом змінилася українська модна індустрія за час повномасштабної війни?

Дуже знизилась спроможність у покупців купувати дорогі люксові речі. Ми зі своєї сторони намагаємось оптимізувати співвідношення ціна/якість, працюємо над цим постійно. Разом з тим запускається дуже багато нових брендів, що мене дуже тішить, адже, попри все, індустрія розвивається. Радію за колег, які досягли великого успіху за кордоном. Про українські бренди говорять в усьому світі.

Артур Кулаковський, KULAKOVSKY

Яким виявився цей рік для вашого бренду?

Будувати бренд — це завжди емоційні гойдалки, а будувати бренд в умовах повномасштабної війни — це як бути в центрифузі. Звичайно, рік був наповнений складнощами, але тут же й першими великими успіхами та, головне, усвідомленнями того, хто ми і яким ми хочемо бачити KULAKOVSKY. 

Як трансформувався бренд за два роки повномасштабної війни? Наскільки змінилася ваша робота, якщо порівнювати з періодом після 24 лютого? 

Ми навчилися пристосовуватись і бути гнучкими. Створювати бренд в умовах повномасштабної війни вкрай складно: затримки постачання матеріалів, складнощі з міжнародними платежами та логістичні труднощі вносять свої корективи. Ми зрозуміли, що ми вже не можемо будувати бренд за тим сценарієм, який був до повномасштабного вторгнення, треба зовсім інший підхід. 

Які найголовніші досягнення бренду ви можете виділити за останній рік?

Попри перешкоди, KULAKOVSKY почав масштабуватися і поступово виходити на міжнародний ринок: ми отримали перші гуртові замовлення, почали тісно співпрацювати з іноземними інфлюенсерами та стилістами зірок. Наступного тижня ми вперше презентуємо нову колекцію в Парижі під час Тижня моди, і я вірю, що попереду в нас буде ще більше успіхів.

  • Ріта Ора в KULAKOVSKY. Ph: @tiziano.raw
    Ріта Ора в KULAKOVSKY. Ph: @tiziano.raw
  • Келлі Разерфорд в KULAKOVSKY
    Келлі Разерфорд в KULAKOVSKY

Як, на вашу думку, загалом змінилася українська модна індустрія за час повномасштабної війни?

Я відчуваю, що наша модна індустрія подорослішала за час повномасштабної війни, стала серйознішою і конкурентоспроможною не тільки на локальному ринку, а й на міжнародному. Я щиро пишаюся всіма нами: дизайнерами, конструкторами, кравцями й кравчинями, які продовжують створювати красу; менеджерами, яким вдається не тільки утримувати бізнеси на плаву, а й масштабувати їх; піарниками й журналістами, які продовжують просувати українське у світі; креативними командами, які роблять зйомки світового класу в складних умовах воєнного часу; всіма, хто дотичний до індустрії. 

Аліна Качоровська, Kachorovska

Яким виявився цей рік для вашого бренду?

Якщо говорити відірвано від контексту війни про 2023 рік, то він був успішним для Kachorovska. Ми зробили якісний стрибок у роботі команди, у продукті, який пропонуємо клієнтам, у візуальній комунікації, у продажах. За усіма показниками 2023-й можна назвати одним з найуспішніших в історії бренду. Найголовніше те, що ми виросли більш ніж на 50% у порівнянні з тим станом, що був 24 лютого 2022 року. 

Як трансформувався бренд за два роки повномасштабної війни? Наскільки змінилася ваша робота, якщо порівнювати з періодом після 24 лютого? 

Бренд пережив багато трансформацій за цей час. Після шоку перших тижнів війни, ми активно почали працювати та підтримувати ЗСУ. Відшивали хлопцям берці за донати нашої аудиторії. Після цього відновили власну діяльність, продовжили розробляти колекції, нові продукти й працювати, підтримуючи економіку країни. Але найголовніша трансформація відбулася всередині нас та всієї нашої команди. Ми зрозуміли, що найголовніша наша цінність — людяність та небайдужість. Своє піклування про людей ми втілюємо в кожній деталі колекції — від унікальних розробок анатомічних колодок до новітніх технологій у взутті, сумках та одязі. 

Які найголовніші досягнення бренду ви можете виділити за останній рік?

З погляду бізнесу, ми збільшили оборот компанії при тій же кількості точок продажу, що й була. Ми почали активно працювати з регіональними ритейлерами, що сильно вплинуло на продажі на нашому сайті. У клієнтів з`явилося більше можливостей міряти взуття, і вони все більше повертаються до нас за новими й новими покупками. З погляду соціальної місії ми реалізували кілька соціально-благодійних проєктів, один з останніх — проєкт з фондом savED, де зібрали кошти на підтримку відновлення ліцею на деокупованій території Чернігівської області. Крім цього, ми запустили важливу ініціативу всередині команди. Ми вирішили, що кожен має працювати на перемогу, як може. Тому в компанії кожна людина може витрачати до 10% робочого часу на волонтерську діяльність або інші корисні справи, що наблизять нашу перемогу, а компанія оплачує цей час як робочий.

  • Kachorovska Holiday Collection
    Kachorovska Holiday Collection
  • Kachorovska Holiday Collection
    Kachorovska Holiday Collection
  • Kachorovska Holiday Collection
    Kachorovska Holiday Collection
  • Kachorovska Holiday Collection
    Kachorovska Holiday Collection
  • Kachorovska Holiday Collection
    Kachorovska Holiday Collection

Як, на вашу думку, загалом змінилася українська модна індустрія за час повномасштабної війни?

Українська індустрія моди опинилася в унікальній ситуації. З країни вийшли одночасно усі потужні міжнародні гравці у всіх сегментах. Але з цим українці почали більше підтримувати вітчизняні компанії та бренди. У нас утворився своєрідний модний вакуум. Це позитивно вплинуло на нашу індустрію, тому що відчутно зросли продажі всередині країни. Але не треба забувати про ще одну важливу місію модної сфери — культурну дипломатію. У час, коли з України транслюються лише негативні новини про війну, мода є одним з небагатьох прикладів того, що навіть під час найважчих випробувань для нашої країни ми розвиваємось, зростаємо та можемо показувати позитивний приклад світу. Модна індустрія стає самодостатньою і не потребує більше референсів. Ми самі стали референсом.

Юлія Ярмолюк, J`amemme

Яким виявився цей рік для вашого бренду?

Цей рік для нас виявився надзвичайно насиченим на різні події. Починаючи з масштабної повені на виробництві, коли нам довелося рятувати тканини та обладнання. Це призвело до серйозних втрат, а відновлення було досить важким для нас. Проте вже за наступні пів року ми випустили наперед 5 нових колекцій, щоб наздогнати сезон, який ми пропустили, а у вересні 2023 року — приєднатися до наступного SS24. 

Ми працювали безупинно, і завдяки наполегливій роботі нашої команди ми знову готові до wholesale-продажів відповідно до сезону та представлення нашого бренду на світовій арені. Це був важкий, але дуже важливий для нас досвід.

  • J`amemme FW 2024/25
    J`amemme FW 2024/25
  • J`amemme FW 2024/25
    J`amemme FW 2024/25
  • J`amemme FW 2024/25
    J`amemme FW 2024/25
  • J`amemme FW 2024/25
    J`amemme FW 2024/25

Як трансформувався бренд за два роки повномасштабної війни? Наскільки змінилася ваша робота, якщо порівнювати з періодом після 24 лютого? 

Порівнюючи з періодом до 24 лютого, наша робота суттєво змінилася. Зокрема, терміни логістики стали складнішими для нас. Тому ми вкладаємо багато зусиль в оптимізацію процесів відправок та нові шляхи співпраці по всьому світу. 

Які найголовніші досягнення бренду ви можете виділити за останній рік?

Перш за все це наша презентація в Нью-Йорку, де ми представили бренд на міжнародному рівні, що було надзвичайно важливим моментом для нашої команди. Крім того, за цей рік наші сукні зʼявились на 6 обкладинках світових видань. Бачити їх на головних сторінках таких впливових журналів — це не лише величезне досягнення, але й підтвердження того, що ми йдемо у правильному напрямі, працюючи над реалізацією наших цілей.

  • Леоні Ганне в J`amemme. Inst: @leoniehanne
    Леоні Ганне в J`amemme. Inst: @leoniehanne
  • Леоні Ганне в J`amemme. Inst: @leoniehanne
    Леоні Ганне в J`amemme. Inst: @leoniehanne

Як, на вашу думку, загалом змінилася українська модна індустрія за час повномасштабної війни?

На мою думку, індустрія стала більш серйозною. Бренди звертаються до українських національних кодів у пошуках натхнення та несуть їх у світ. Сьогодні ми все частіше бачимо, як наші дизайнери представляють свої колекції у головній пʼятірці офіційних тижнів моди та займають своє місце серед провідних світових лейблів, підтверджуючи, наскільки у нас талановиті люди.

Лілія Літковська, Litkovska

Яким виявився цей рік для вашого бренду?

Як і в усіх, буремним. Щосекунди й щодня ми з командою пам’ятаємо, що привілей вільно жити й працювати в безпеці — це подарунок від ЗСУ, які борються за це право для кожного з нас. Саме тому продовжувати робити свою справу, і робити її так добре, як тільки можеш, — це наразі обов’язок. 

  • Litkovska SS24
    Litkovska SS24
  • Litkovska SS24
    Litkovska SS24
  • Litkovska SS24
    Litkovska SS24
  • Litkovska SS24
    Litkovska SS24

Як трансформувався бренд за два роки повномасштабної війни? Наскільки змінилася ваша робота, якщо порівнювати з періодом після 24 лютого?

Зараз я живу в місці, що не існує. Воно багато років тому стало лейтмотивом бренду, а тепер — моєю своєрідною домівкою. Це Київ-Париж, місце між двома містами, що для мене такі близькі, і між якими зараз відбувається все моє життя та життя нашого бренду. За останні два роки ми багато зробили в плані розвитку бренду і також постійно допомагали іншим. Ми закупляли 1000 грілок для військових на передовій, лопати, закривали інші точкові потреби й, звісно, збирали кошти. У декількох європейських столицях ми організовували благодійні поп-апи, де відвідувачі могли купити річ, кошти за яку потім перетворяться на донат. Також у Парижі створили виставку ArtCodeUa, де презентували українських митців, а минулого року представили сорочку з вишитою молитвою захисника Азовсталі. 

В рамках розвитку бренду найважливіше те, що ми відкрили постійний шоурум в Парижі й робимо покази та заходи під час Паризького тижня моди.

Які найголовніші досягнення бренду ви можете виділити за останній рік?

Для нас дуже особливим моментом стало те, що у 2023 році ми з лінійкою Artisanal потрапили до виставки у Марселі, присвяченій сучасним інтерпретаціям фольклору в моді. Єдиний бренд з України, що на рівних та поруч з усіма провідними світовими іменами, — це велика честь та визнання наших зусиль. Тепер наше пальто Artisanal є частиною книги-каталогу за мотивами цієї виставки, в якій розповідається детально філософія та циркулярний виробничий процес його створення. Також ми дуже пишаємось тим, що за цей рік ми заново відкрили двері Schooll of Arts & Crafts, в якій зараз є чотири повноцінні курси і щомісяця проводяться дні відкритих дверей. 

Наомі Кемпбелл із жакетом Litkovska

Як, на вашу думку, загалом змінилася українська модна індустрія за час повномасштабної війни?

Можна сказати, що ми всі подорослішали, і це добре. Бренди стали чутливішими у своїх комунікаціях, уважнішими до формулювань і напівтонів, що можуть нашкодити людям. Більшість також усвідомили свою соціальну відповідальність як бізнесу: усі донатять, багато хто робить власні збори, кожен розуміє, що від допомоги, яку ми надаємо ЗСУ, залежить майбутнє країни, а значить, і брендів. Неймовірно це бачити, але модний ринок в умовах війни навіть зростає — у цьому наша сила і наш потенціал, вміти працювати та прагнути більшого навіть в найтемнішу годину.

Іван Фролов, FROLOV

Яким виявився цей рік для вашого бренду?

Безумовно, надзвичайно складним, як і для будь-якого іншого українського бізнесу. Проте ми чітко розуміємо, що ті труднощі, з якими стикаємося зараз (відсутність оперативних логістичних шляхів, страх баєрів працювати з брендами країни, де йде війна, і т. ін.) не порівняти з тим, що переживають наші захисники на полі бою. Тому, розуміючи нашу мету — перемогу України, ми продовжуємо робити те, що у нас виходить найкраще, і працювати не покладаючи рук. 

Як трансформувався бренд за два роки повномасштабної війни? Наскільки змінилася ваша робота, якщо порівнювати з періодом після 24 лютого? 

За останні два роки наш бренд пройшов важливий етап трансформації. Перший період після повномасштабного вторгнення ми були залучені до волонтерської діяльності й поступово відновили виробництво. Ми створили окремий благодійний проєкт FROLOVHEART, за допомогою якого не лише зібрали понад 4 млн грн для допомоги дружнім фондам, а й змогли залучити більшу кількість майстрів, аніж ми потребували досі. Також тепер 80% наших замовлень — це Європа, США та ОАЕ.

Які найголовніші досягнення бренду ви можете виділити за останній рік?

Окрім збільшення команди в такі складні для економіки часи, чим ми надзвичайно пишаємося, ми також представили вже третю колекцію поспіль на Тижні моди у Лондоні. Нам вдалося закохати Дженніфер Лопес, Бейонсе, Сабріну Карпентер та інших світових зірок у FROLOV. І ми використовували кожний можливий шанс нагадувати світові про Україну та нашу культуру.

  • Сабріна Карпентер у FROLOV
    Сабріна Карпентер у FROLOV
  • Дженніфер Лопес у FROLOV
    Дженніфер Лопес у FROLOV
  • Бейонсе у FROLOV
    Бейонсе у FROLOV

Як, на вашу думку, загалом змінилася українська модна індустрія за час повномасштабної війни?

Мені здається, що будь-який крок українського бізнесу в умовах війни не має аналогів у світі. Ця сила, стійкість і при тому ж вірність собі, на мою думку, і формують нове обличчя української моди — сучасної, сильної та зі стійкою культурною ідентичністю.


Реклама

Популярні матеріали

«Я часто питала, за що мені ця втрата. А потім зрозуміла: війна не...


Український суперфуд: 5 корисних страв із буряка


Найстильніші сумки для літньої пори в новій колекції HARVEST...


Читайте також
Стиль життя / Блог стиль життя

Бердвотчинг: що це таке і де його шукати

Популярні матеріали