RITO презентує капсульну колекцію, натхнену творчістю Ганни Собачко-Шостак

Ганна Собачко-Шостак вигадувала квіти, яких не існувало в природі, її візії зливалися зі слов’янськими орнаментами, де тварини й рослини перетворювалися одне в одне

Український бренд RITO в межах Ukrainian Fashion Week представив у співпраці з Національним музеєм декоративного мистецтва України нову колекцію — сучасне прочитання художньої спадщини Ганни Собачко-Шостак, мисткині декоративного розпису, чия практика втілює глибинні архетипи народної культури.

Ганна Собачко-Шостак вигадувала квіти, яких не існувало в природі: «квіти-птахи», «квіти-рибки», «квіти-веселки». Її візії зливалися зі слов’янськими орнаментами, де тварини й рослини перетворювалися одне в одне. У цьому — унікальний культурний код, який важливо зберегти та вплести в сучасність.

«Я вперше побачила неймовірно яскраву вишиту наволочку Ганни Собачко-Шостак на виставці, присвяченій Аллі Горській. Потім — занурення в її творчість і питання: чому я не бачила цього раніше, які саме роботи зможу втілити у трикотажі та які техніки для цього обрати? Далі — скетчі й унікальне розроблення кожної речі. Це магія поєднання складних в’язальних технологій і ручної вишивки», — розповідає дизайнерка RITO Альона Пікуль.

Ключовим образом колекції став джемпер «Квітка-Редька». Він цінний тим, що на ньому спочатку частково вивʼязана по програмі, а потім вручну вишита повністю робота художниці — це 30 годин праці майстрині над складною вишивкою по петлях. «Квітка-Редька» — одна з найяскравіших і авангардних картин Ганни, ця «Квітка» з оком просто зачаровує і стає справжнім оберегом для власника. 

Сукня та палантин «Осінні квіти» —  фрагменти квітки з «пташиним» поглядом симетрично «обіймають» плечі. Використано техніку лінійної вишивки білими стібками по темному, завдяки чому лінія нібито розмивається на сірому фоні. Ця річ — 20 годин кропіткої ручної праці. Також є тонкий джемпер із графічним листком — збільшеним елементом «Осінніх квітів», вив’язаним технікою «інтарсія». У такому масштабі мотив стає самостійною абстракцією. Довгий кардиган з червоною квіткою — ще один приклад комбінації вʼязальної програмної технології та ручної вишивки гладдю. Малюнок цієї квітки — фрагмент вишивки наволочки Собачко-Шостак 1951 року. А вже блакитні та рожеві квіти на молочному кардигані зʼявились завдяки  картині «Пробудження» 1915 р. Їхній наївний і чарівний вигляд приваблює своєю простотою.

Вже традиційні для RITO хустки в цій капсулі теж вкрилися квітами  з «Пробудження». А у пальта з капсули контур квітів  «Пробудження» у бренді зробили обʼємним за допомогою додатково вкладеного трикотажного шнура перед  застилом ручної вишивки тою ж самою пряжею, з якої звʼязане саме пальто. 

Усі вироби виконані з м’якої, злегка пухнастої пряжі ягняти. Вона легка, тепла й особливо добре показує себе в осінньо-зимовий сезон. Кожна техніка в колекції розроблялась індивідуально під конкретний виріб. Особлива деталь — автограф Ганни Собачко-Шостак, відтворений у вишивці на кожній речі. Як і мисткиня, яка завжди старанно підписувала свої роботи, RITO підкреслює: ця колекція — не просто натхнення, а продовження живого діалогу з художницею.

«Такі мисткині, як Ганна Собачко-Шостак, ввібрали з народження багатовікову народну традицію. Саме вони є носіями справжнього культурного коду, який ми намагаємось зберегти й пронести далі», — стверджує команда.

Народна культура несвідомо передається як безумовний рефлекс від покоління до покоління. Тож колекція прагне не лише зберегти цю спадщину, а й винести її за межі музейного простору — інтегрувати в сучасність, аби ще більше людей могли доторкнутися до унікального світу Ганни Собачко-Шостак.


Реклама

Популярні матеріали

Скандинавська філософія прання: Від інновацій до досконалості...


Гардероб осені: пальта, тренчі й кашемір у нових колекціях...


Найкорисніший сніданок для краси волосся і шкіри


Читайте також
Популярні матеріали