Її називають найтаємничішою дизайнеркою Польщі. Менш ніж за 10 років існування власної марки вона зуміла підкорити серця мільйонів людей у всьому світі та чітко окреслити свою країну на модній мапі Європи. Нею захоплюються та її наслідують, хоча разом з тим деякі колеги звинувачують жінку в експлуатації сексуальності та у вторинності робіт.
Вона веде приватний спосіб життя: майже не зʼявляється на публіці та не дає інтервʼю. Водночас близькі друзі розказують про її шалені вечірки, куди дозволено ходити лише знаменитостям. Жінка, чий бренд складається з мільйонів суперечностей, як і вона сама. Це історія про Магдалену Бутрим.
Більше про життя й творчість видатної дизайнерки розповів стиліст і fashion-колумніст Єгор Воронкін.
Магдалена (Магда) Бутрим народилася 4 вересня 1986 року в невеличкому селі Польщі. Про її дитинство та батьків відомо небагато, адже сама дизайнерка й досі уникає публічних розмов про свою родину. Відомо лише, що сім’я мала ремісничі традиції в декількох поколіннях, а бабуся Магди була відомою вишивальницею. Саме вона першою побачила талант дівчинки до створення одягу та старанно навчала її мистецтва вишивки. Після закінчення школи разом із родиною Магда переїхала до Варшави.
У 2005 році вона вступає до Академії образотворчих мистецтв на факультет дизайну жіночого одягу. Серед дисциплін, що освоїла Бутрим, були як теоретичні аспекти моди, так і практичні навички крою та шиття, і, звісно ж, її улюблена вишивка й драпірування. Під час навчання Магда почала підпрацьовувати в магазині одягу як продавчиня-консультантка, а трохи згодом як персональна стилістка. В одному зі своїх інтерв’ю вона зазначила, що «цей досвід допоміг краще зрозуміти потреби та уподобання сучасних жінок, їхні бажання та страхи».
Магда Бутрим для The Telegraph
Дипломна колекція Магди Бутрим отримала позитивні відгуки як від викладачів, так і від запрошених глядачів, що в епоху становлення Instagram одразу ж привернуло до дизайнерки багато уваги серед місцевої авдиторії. Так, у дівчини зʼявилися перші клієнти.
Після закінчення університету у 2010 році Бутрим почала працювати над індивідуальними замовленнями та створювати перші невеликі колекції, які здебільшого дарувала своїм друзям.
Сукні від Магди привертали увагу, попит на них ріс, а маленьке ательє вже не встигало із замовленнями, що й спонукало дизайнерку розширити виробництво та створити власний бренд. У 2014 році Магда зареєструвала торговельну марку Magda Butrym.
Успіх не змусив на себе чекати, і вже за два роки про бренд заговорили в усьому світі. Сталося це завдяки доленосній зустрічі дизайнерки з Кім Кардаш`ян у Парижі. Подейкують, що в одному з ресторанів міста американська зірка побачила на Магді одну з її суконь та попросила створити для неї щось схоже. Це стало початком популярності марки серед світових знаменитостей та інфлюенсерів.
Ще за два роки, у 2018-му, Magda Butrym почала експансію ринків Європи та США. З моменту заснування і до сьогодні бренд зумів розширити свою присутність на більш ніж сотню магазинів по всьому світу.
Знакові моделі від Бутрим — брюки кльош, мініспідниці, жакети з широкими плечима, топи в техніці кроше — стали впізнаваними символами марки та найрозшукуванішими речами за версією європейських торговельних майданчиків Mytheresa і Matches fashion. Не кажучи вже про культові прикраси на одязі у вигляді троянд, що почали копіювати практично всі, від мас-маркету до люкс-брендів.
Однією з причин стрімкого зростання популярності Magda Butrym стала надзвичайно ефективна піар-стратегія марки та її зв’язки з впливовими зірками. Окрім історії з Кім Кардаш`ян, є ще кілька випадків, коли знаменитості почали захоплюватися речами від Бутрим з першого погляду. Наприклад, чутки свідчать, що Кендалл Дженнер стала носити Magda Butrym після того, як один з її стилістів випадково натрапив на цікаві сукні під час шопінгу у Мілані. А Ріта Ора «закохалась» у штани від Магди, побачивши їх на своїй асистентці.
Гейлі Бібер в сукні бренду
У 2019 році колекція бренду була вперше представлена на Паризькому тижні моди та отримала схвальні відгуки від провідних редакторів fashion-глянцю і модних експертів з усього світу.
Одяг від Бутрим вирізняється великою залученістю традицій польського ремесла. Усі речі виготовляє команда майстрів, яких Магда особисто знайшла в різних регіонах Польщі, адже для дизайнерки надзвичайно важливо підтримувати місцевих майстрів. Ще однією характерною складовою бренду є ручна вишивка та плетіння мережива як данина памʼяті її першій вчительці — бабусі. Традиційне польське ремесло в поєднанні з сучасними тенденціями дозволило Бутрим створити свій унікальний стиль.
У 2021 році під час пандемії COVID-19 бренд запустив власний онлайн-магазин, що допоміг не лише зберегти продажі, а й підвищити їх в декілька разів.
«Головна мета Magda Butrym — створювати одяг, який дозволяє жінкам почуватися особливими кожного дня», — наголошують у компанії.
Сьогодні бренд Magda Butrym продовжує запалювати серця модниць по всьому світу, переосмислюючи польські ремісничі традиції та інтегруючи їх у сучасний fashion. Його колекції стають вірусними та їх відверто копіюють. За 10 років існування бренду дизайнерка та її команда зуміли побудувати не лише комерційно успішну компанію, а й всесвітньо впізнаваний бренд, попит на який з кожним роком лише збільшується.
Історія успіху Магди Бутрим — це історія не лише про становлення стилю, а й про повернення до свого коріння, про жіночність та сучасність, про фемінізм та чуттєвість, про силу та слабкість, які поєдналися в одному унікальному продукті.