Одна мрія на всіх: українські дизайнери про спільну презентацію на Тижні моди в Копенгагені та роботу під час війни

У межах ініціативи Support Ukrainian Fashion

У рамах співпраці між Ukrainian Fashion Week та Copenhagen Fashion Week 31 січня у столиці Данії пройшла спільна презентація українських брендів: CHERESHNIVSKA, DOMANOF, J’AMEMME, PASKAL, Fayina Yerenburh X VOZIANOV. 

  • Ph: Lina Romanova
    Ph: Lina Romanova
  • Ph: Lina Romanova
    Ph: Lina Romanova
  • Ph: Lina Romanova
    Ph: Lina Romanova
  • Ph: Lina Romanova
    Ph: Lina Romanova
  • Ph: Lina Romanova
    Ph: Lina Romanova

Усіх дизайнерів об’єднала тема мрії. Вони представили колекції FW24, що втілюють суть цього явища, демонструють незламність людського духу та символізують життєву силу. Це стало 20-м міжнародним заходом ініціативи Support Ukrainian Fashion, яка була започаткована Ukrainian Fashion Week на початку повномасштабної війни.

Ексклюзивно для ELLE.UA українські дизайнери розповіли про те, що для них означає мрія, які сенси вони вкладали в нові колекції та з якими викликами доводиться нині стикатися вітчизняним брендам.

Юлія Ярмолюк, J’AMEMME

  • Ph: Gabriel Miranda
    Ph: Gabriel Miranda
  • Ph: Gabriel Miranda
    Ph: Gabriel Miranda
  • Ph: Gabriel Miranda
    Ph: Gabriel Miranda

Що для вас означає слово «мрія» і як воно відобразилося у новій колекції?

Для мене «мрія» є своєрідною концепцією вільного неба, людей та повернення додому найрідніших. Моя мрія — це мир, і для мене він стоїть найвище.

Ці відчуття та прагнення знайшли відображення у колекції через використання легких та повітряних тканин. Вони, немов паперові літачки, що парують у небі, символізують відчуття свободи та невагомості. Це вираження легкості також виявляється в елементах, що нагадують хмаринки, — такі ж ефемерні, вони відображають атмосферу спокою і безтурботності. Прозорість матеріалів стає для мене метафорою чистоти думок та побажань, і нова колекція є втіленням цього прагнення.

Що зараз найскладніше в роботі українських брендів? З якими викликами доводиться щоразу стикатися?

Найбільш гостро відчувається відсутність базових інфраструктурних рішень, що є звичайними для інших країн Європи. Наприклад, справжнім випробуванням стає логістика. Для того щоб дістатися з Києва до Копенгагена, нам доводиться змінити два потяги, один з яких включає ночівлю, потім подорожувати літаком, і це все з кількома великими валізами на людину. Такий маршрут забирає понад добу та дуже виснажує як емоційно, так і фізично.

Крім того, можна зазначити інший важливий аспект — доставлення. Час, який потрібен, щоб наші сукні дійшли до клієнта, котрий звик отримувати все за 1-2 дні, є суттєвим фактором. Це ставить перед нами завдання швидко та ефективно розв`язувати питання доставлення, тож на сьогодні наш фокус — забезпечити не лише якість, але й оперативність.

Фаїна Єренбурх, Fayina Yerenburh x VOZIANOV

  • Ph: Gabriel Miranda
    Ph: Gabriel Miranda
  • Ph: Gabriel Miranda
    Ph: Gabriel Miranda
  • Ph: Gabriel Miranda
    Ph: Gabriel Miranda

Що для вас означає слово «мрія» і як воно відобразилося у новій колекції?

Для мене слово «мрія» сьогодні найбільше корелюється з думками про майбутнє мирне життя в Україні. У моєму розумінні життя — це колір, яскраві фарби, вони дають енергію та позитивно впливають на настрій. Саме тому моя колекція сьогодні вийшла такою яскравою. Вона маніфестує життя. Моя колекція — це мій персональний опір війні та смерті.

Що зараз найскладніше в роботі українських брендів? З якими викликами доводиться щоразу стикатися?

Наразі працювати в Україні непросто всім, і індустрія моди не виняток. Є затримки з постачанням тканин, часто збільшуються терміни виробництва через те, що багато фахівців випали з мирного життя. Вони воюють за те, щоб ми могли продовжувати жити та працювати. Але найскладніше навіть не це. Найскладніше буває відсторонитися від гравітаційного поля війни. Воно притягує всі думки, впливає на емоції та настрій. Найскладніше протистояти цьому. Творчість — саме те джерело, яке дає сили.

Дмитро Доманоф, DOMANOF

  • Ph: Gabriel Miranda
    Ph: Gabriel Miranda
  • Ph: Gabriel Miranda
    Ph: Gabriel Miranda

Що для вас означає слово «мрія» і як воно відобразилося у новій колекції?

«Мрія» — термін, який сьогодні здається таким важкодоступним, що перейшов до складу рідкісних. Але все одно його значення не втратило сенсу, і ми багато думали над тією метою, щоб показати в новій колекції важливість мріяти про підтримку та здатність людей до зцілення. Також слово «мрія» для нас пов’язане з бажанням миру в Україні та всьому світі.

Що зараз найскладніше в роботі українських брендів? З якими викликами доводиться щоразу стикатися?

Найскладніше саме для мене як для дизайнера — це знайти сенс працювати й творити. Як для бізнесмена — вистояти цей шлях і знайти рішення для просування бренду на нові ринки. Як для очільника команди — бути взірцем гарного настрою, навіть попри летючі снаряди, і надихати колектив на нові перемоги. Є ще велика низка складнощів: затримки у виробництві, доставленні, пошук сировини та матеріалів. Проте найголовніше — це труднощі розуміння того, що війна — це наша реальність сьогодення.

Анастасія Розава, CHERESHNIVSKA

  • Ph: Gabriel Miranda
    Ph: Gabriel Miranda
  • Ph: Gabriel Miranda
    Ph: Gabriel Miranda
  • Ph: Gabriel Miranda
    Ph: Gabriel Miranda
  • Ph: Gabriel Miranda
    Ph: Gabriel Miranda

Що для вас означає слово «мрія» і як воно відобразилося у новій колекції?

Мрія — це те, чого ти натхненно бажаєш, це те, що дає нам сили й мотивацію. 

Ми як бренд маємо на меті промотувати українську культуру, розповідати про неї через призму одягу, тому що ми мріємо, щоб більше людей у світі знали, які ми, українці, та яка наша культура цікава й багатогранна. І зараз це найважливіше для нас.

Натхненням нашої нової колекції стала творчість Параски Плитки-Горицвіт — гуцульської художниці, фольклористки, етнографки, філософині та фотографки.

Що зараз найскладніше в роботі українських брендів? З якими викликами доводиться щоразу стикатися?

Я думаю, виклики у більшості індустрій спільні й залежать від розміру бізнесу та його історії щодо роботи з іноземними ринками. Але якщо говорити про нас як невеличкий бренд одягу, то зараз наш найбільший виклик — це пошук баєрів за кордоном. Бо до початку повномасштабного вторгнення ми не мали партнерів за межами країни. Сьогодні є багато підтримки, за що ми дуже вдячні USAID та Ukrainian Fashion Week.


Реклама

Популярні матеріали

Українська кухня: веганські рецепти на сніданок, обід і вечерю...


Чай із кульбаби: корисні властивості, правила приймання та...


Вікторії Бекхем — 50! Еволюція стилю зірки


Читайте також
Популярні матеріали