Нові імена: 5 молодих українських sustainable-брендів, про які варто знати

Переможці проєкту EcoLogica

Українська fashion-індустрія регулярно поповнюється новими іменами з позначкою sustainable. Відкривати загалу їх, зокрема, допомагають спеціальні програми, які підтримують популяризацію свідомого підходу до моди. Одним із таких є проєкт Ecologica, який у липні-вересні за сприяння Українського культурного фонду реалізували Асоціація кіновиробників Львівщини разом із Lviv Fashion Week та Zero Waste Lviv. Переможцями конкурсу стали 5 молодих еко-свідомих брендів, із якими ми сьогодні знайомимося ближче.

FRAMIORE

Експортоорієнтований sustainable бренд, в основі концепції якого — свідома мода та етичне виробництво.

«Я вірю, що кожен вибір має наслідки, добрі чи погані, які впливають на те, яким світ стане завтра», — вважає засновниця бренду Наталія Найда, яка представляє у програмі EcoLogica колекцію «THANK YOU, EARTH», інспіровану природними формами та текстурами Карпат.

Колекція виготовлена з матеріалів, які не завдають шкоди середовищу, з продуманими деталями, базовими конструкціями та стійкими тканинами. Також у лінійки велика мета — за кожну продану річ бренд перераховує 5% до благодійного фонду Peli can live, які підуть на висадку дерев та підтримку біорізноманіття.

MIMICRY clothing

Колекція апсайкл сорочок MIMICRY clothing створена на основі якісних речей із натуральних тканин, які отримують нове життя за допомогою техніки природного фарбування.

Мімікрія — це про контакт з природою та про справжність принта. Білі сорочки фарбовані завдяки техніці, яка існує століттями: пігменти з рослини залишаються на тканині шляхом трикратної термообробки. Усі речі дизайнерка Богдана Войтенко принтує власноруч.

non.Lbs.

Український апсайкл бренд, який створює речі з вінтажних тканин та переробленого одягу. Основним матеріалом колекції весна-літо 2022 стали американські мішки 50-60-х років, у яких раніше перевозили сіль, цукор та борошно.

Засновниці бренду Наталія Стовпова та Анастасія Колеснік прискіпливо ставляться до деталей: ґудзики в колекції — з одягу вторинного використання, нитки сертифікованих виробників, етикетки надруковані на друкарській машинці на папері з переробленої макулатури, упакування виготовлене з грибного міцелію (коробки розкладаються у землі за 2 тижні), залишки після пошиття зберігаються для виготовлення нових виробів.

POSTUSHNA

Зовсім юний бренд, заснований Юлією Постушною 2020 року. Одяг POSTUSHNA створено з перероблених речей, придбаних на секонд-хендах; це костюми-трансформери, які можна поєднувати як між собою, так і з іншими базовими речами; багатошаровість є основним принципом їх створення, як і принцип «функціональність крізь призму естетики».

Апсайклінг колекція noseason/sept2021 виготовлена на основі використаної уніформи компанії DHL, що актуалізує проблему утилізації спецодягу. Більшість світових компаній, від великих корпорацій до дрібних приватних організацій, використовують робочий одяг для своїх працівників. Відповідно, тут існує проблема: спецодяг і захисне спорядження після завершення терміну використання у величезних масштабах потрапляють на сміттєзвалища.

MELMANA

Апсайклінг бренд одягу та аксесуарів дизайнерки Анастасії Мельник-Маньковської, яка в колекції Save Yourself звертається до архаїчного образу ляльки-мотанки Ідея апсайклінгу перегукується з апсайклінгом мотанки як об’єкту (такі ляльки виготовлялися зі зношеного одягу).

Використані натуральні біорозкладні тканини (льон, вовна, віскоза), апсайклінг (повторне використання лляних тканин з австрійських національних костюмів, знайдених у секонд-хенді, вовняних тканин «з відрізів»), мінімізовані викиди (залишки тканин застосовуються для створення аксесуарів) — це все про нову лінійку MELMANA. Одяг доповнений сумками Lavazzabag, виготовленими з пачок з-під кави Lavazza, які в Україні не піддаються переробці.

 

Варто зазначити, що кожна із колекцій перелічених брендів пройшла спеціальний відбір на участь у програмі Ecologica. Особлива увага зверталася на такі критерії: дизайн, спрямований на мінімізацію відходів і турботу про навколишнє середовище; повторне використання/вторинна сировина, ресайклінг; апсайклінг; сертифікація матеріалів; наявність сталих підходів до закупівель; захист тварин і використання етичних матеріалів; використання натуральних тканин; соціальні показники, етичність виробництва; увага до соціальних питань в колекції; екологічність пакування/етикеток; комунікація, вміння розповісти про екологічну/етичну складову діяльності.

Усі п’ять фіналістів безкоштовно отримали професійну фото- та відеозйомки колекцій, відеоінтерв’ю з дизайнерами, в якому вони розповідають про цінності бренду та екологічну складову, а також подальшу промоцію в соцмережах та ЗМІ.


Реклама

Популярні матеріали

Шукайте свіжий випуск ELLE Decoration


10 трендових манікюрів для коротких нігтів на весну 2024 року...


Стилістка Марина Мартинів запустила платформу FÉMATCH для пошуку...


Читайте також
Популярні матеріали