New Shopping Behavior: як змінилися наші споживацькі звички під час війни

Ділиться своїми думками fashion-редакторка ELLE Анастасія Білоус

Спостереження

Наскільки інакшою стала наша купівельна спроможність в умовах війни? Що ми купуємо сьогодні та чи купуємо взагалі? Чи можемо дозволити собі придбати омріяну сукню та, зрештою, чи на часі вона, коли фінансової допомоги постійно потребують наші захисники й волонтери?

Зізнаюсь, перші пів року великої війни такими питаннями я не переймалась, адже все поставила на стоп: тоді навіть гадки не було, що колись ми знову писатимемо про тренди сезону та вдягатимемо підбори під ошатну сукню. Але як не парадоксально, людина здатна пристосовуватись до найстрашніших зовнішніх обставин. Пам’ятаєте, як головна героїня роману «Життя в позику» Е. М. Ремарка, смертельно хвора, замовляла собі сукню з ательє Крістобаля Баленсіаги, аби почуватися краще? Здається, тепер і ми, українці, робимо те саме — щоб не збожеволіти, відволікаємося на приємні дрібниці життя, хай би ними були нове пальто або омріяна сумка.

Статистика

Згідно з результатами опитування, проведеного нами серед читачів, 88 % респондентів дотримуються такої ж думки та вважають, що чепуритися й купувати сьогодні нові речі все ж таки на часі. Проте, як порівняти з довоєнними реаліями, споживацька поведінка українця, звісно, зазнала кардинальних змін. Сорок відсотків респондентів дозволяють собі модні покупки раз на місяць, тоді як 43 % купують щось раз на пів року. Зазвичай у пріоритеті — універсальні базові речі, рідше трапляються емоційні або трендові покупки. Серед позитивного: протягом останніх місяців помітно виріс попит на речі від українських виробників, тож такі конгломерати, як Inditex, можуть не поспішати вертатися: наші люди навчились знаходити достойну альтернативу тій же Zara.

  • Bobkova F23
    Bobkova F23
  • Bobkova F23
    Bobkova F23
  • Litkovska F23
    Litkovska F23
  • Litkovska F23
    Litkovska F23
  • Litkovska F23
    Litkovska F23

Досвід експерта

Щодо преміального та люксового сегмента, тут поведінка клієнта також відчутно змінилась. За даними баїнгових відділів мультибрендових магазинів Spazio та The Icon, ринок лише зараз повільно відновлюється: люди роблять покупки більш упевнено, проте не в довоєнних обсягах. Час від часу є запит і на яскраві речі з приводу спеціальної нагоди, як-от весілля або випускний бал, проте здебільшого українці схиляються до практичного кежуалу. Імпульсивні покупки трапляються та, імовірніше, залежать від психотипу людини, але загалом пріоритети споживання в Україні змінились, головним чином на користь європейських.

The Coat

Головне — дбати про себе

З огляду на глобальні міркування — що сьогодні вважається прийнятним, а що сприймається вкрай недоречним, — доходиш висновку, що правильної відповіді немає. Основне наше завдання — навчитися жити в новій реальності, вірити в Перемогу й допомагати її прискорити всіма можливими способами. Для цього ж украй необхідно берегти своє психічне здоров’я, накопичувати ресурс. І якщо омріяна сукня вам у цьому допоможе, то придбайте її з турботою про себе.


Реклама

Популярні матеріали

Які шуби носити цієї зими: стильні ідеї з подіумів та пропозиції...


Новорічний френч: трендовий святковий манікюр


Це база: чорні пуховики, які ніколи не вийдуть з моди


Читайте також
Популярні матеріали