Молодо-зелено: 5 українських sustainable-брендів, які треба запам’ятати

Нові імена

Попри всі виклики, з якими українська модна індустрія зіткнулася за останній рік, вона продовжує зростати та розвиватися. Особливо тішить те, що з’являється дедалі більше екологічно відповідальних брендів, які дають нове життя вінтажу або використовують перероблені тканини. Розповідаємо про імена, які дуже скоро звучатимуть все голосніше.

SAPO — перетворюють українські вінтажні ковдри на куртки

SAPO — український sustainable-бренд, який було засновано восени 2022 року в Ужгороді. Його фокус — це використання вінтажних матеріалів, пов’язаних з Україною та її історією. Так, зіркою дебютної колекції SAPO стали вовняні та бавовняні ковдри, популярні в нашій країні 40-50 років тому.

Дизайнерка та засновниця марки Валерія Ворожильник влаштувала справжню експедицію, в рамках якої знайшла ковдри, що виготовлялися та зберігалися на фабриках по всій країні: у Львові, Тернополі, Луцьку, Харкові, Одесі тощо. Саме вони й дали старт колекції курток-жакетів із яскравої вовни.

«Як виявилося, кожна українська фабрика мала свій характерний візерунок, тому наші куртки ми й назвали на честь цих міст, — розповідає Ворожильник. — Нам дуже хочеться дати нове життя цим якісним і аутентичним ковдрам, яким місце в сучасних гардеробах, а не на складах».

Дизайн курток SAPO своєю чергою продиктований кольорами та принтами цих ковдр — простий та утилітарний крій, що не відвертає увагу від сильної візуальної складової. Наприклад, у Луцьку виробляли блакитні ковдри з яскравими смужками, Херсон — це чітка графіка в біло-зелених кольорах, а Одеса — про квіти й всі відтінки моря. Особлива річ у колекції — куртка з архівів «Укрзалізниці» із відомою абревіатурою УЗ. Також є опція додатково персоналізувати будь-яку куртку за допомогою вишивки.

RDNT — грайливий дизайн та перероблені матеріали

Бренду RDNT лише один рік, але за цей час він встиг представити вже кілька колекцій. Філософія цієї марки — створення одягу, що втілює свободу, любов та щастя, а нову колекцію її дизайнер Андре Тан присвятив наслідкам зміни клімату на планеті. Однією з її ключових моделей став бомбер «Земля». Зображення посух, підвищення рівня морів, танення льодовиків та глобальне потепління на бомбері нагадують нам про нашу відповідальність за збереження екології заради майбутнього.

«Світ переживає значні зміни, природні катаклізми, пандемії, економічні кризи та руйнівні війни відбиваються на житті кожного з нас. В Україні ми особливо сильно відчуваємо вплив війни та кризи. Усвідомлення цих проблем заохочує до розробки одягу, який буде привертати увагу до проблем нашого часу», — додає Андре Тан.

Також у нову колекцію RDNT увійшли боді, топи, сорочки, світшоти, бомбери, легінси, штани, парки та пуховики з особливим дизайном. Андре Тан досліджує, як одяг може полегшити процес трансформації, та надихає нас до розв’язання екологічних проблем. Більшість речей унісекс та виготовлені з переробленого пластику.

HATE DATE — вінтажні костюми й український vibe

Бренд Hate Date народився вже після повномасштабного вторгнення Росії в Україну. Засновниця марки Діана Любімова обрала для свого нового проєкту концепцію апсайклінг, поєднуючи її з українськими мотивами та культурним кодом. Основою колекцій є брючні костюми та сорочки, які команда марки знаходить у стокових магазинах, на фабриках чи у секонд-хенді. Також Hate Date купують непродані колекції або брак в інших брендів, що дозволяє створювати унікальні речі й вибирати найякісніші матеріали. Перед виробництвом всі речі проходять хімчистку.

Lunatic Studio — несподівані вирізи та картатий принт

«Ми віримо, що екологічна мода може бути сексі», — говорять у молодому та амбітному бренді Lunatic Studio, який був заснований у 2022 році. Його фокус у базових речах, «приправлених» сексуальними деталями та несподіваними вирізами, а об’єднавчим елементом колекції став картатий принт. Так, у першому дропі з’явилися жакети зі звабливими вирізами, тренчі-конструктори та асиметричні спідниці, що «ламають» візерунок шотландської клітинки. До речі, присвячена ця колекція серіалу «Ейфорія» та її головним героїням.

SHEV Studio — ненудний денім та сміливі корсети

SHEV Studio — молодий український бренд, який за допомогою стійкої моди говорить про важливе: ментальне здоров’я, пошук себе у мінливому світі та потребу говорити про те, що болить. Так, перша колекція була побудована на унісекс-силуетах, що підкреслюють найголовніше — ментальна стабільність не має статі та не залежить від гендеру. Одяг тут нагадує захисний шар, що допомагає не втратити себе у світі, який божеволіє. У новій весняно-літній капсулі дизайнерка марки Барбара Шевчук дає нове життя вінтажному деніму — матеріалу, який практично неможливо зносити, через що кожна нова його інтерпретація перетворюється на захопливу гру. Особливо ефектно виглядають максіспідниці з вінтажного деніму — зібрані в техніці печворк або доповнені іншими незвичайними тканинами, наприклад, бавовною, натертою срібним пігментом.


Реклама

Популярні матеріали

Шукайте свіжий випуск ELLE Decoration


10 трендових манікюрів для коротких нігтів на весну 2024 року...


Стилістка Марина Мартинів запустила платформу FÉMATCH для пошуку...


Читайте також
Популярні матеріали