
кадр із кампейна Alice K х Dorofeeva
Спостереження
Нещодавно український бренд Alice K презентував у соціальних мережах спільну колекцію зі співачкою Dorofeeva такими словами: «Пам’ятаєш, як у дитинстві ти раділа подарункам? Сьогодні ми хочемо повернути тобі ці відчуття». На рекламних фото Надя Дорофєєва в милому мереживному топі й такій самій спідниці оточена плюшевими зайчиками. Це нативне відсилання до дитинства автоматично переносить нас у часи, коли і ми також були тією маленькою дівчинкою з м’якою іграшкою. Погодьтеся, у підсвідомості постає думка, що саме цей мереживний комплект Alice K потрібен нам, аби поринути в теплі спогади про безтурботне життя.

кадр із лукбука Jul
Факт
Ностальгія за безтурботністю увійшла в наше сьогодення. І це не лише про дитинство. Ми всі так чи інакше з теплотою і водночас болем згадуємо довоєнні часи. Згадуємо наші мирні міста, літні ночі без тривог і свої нарікання на буденні проблеми... Ми навіть гадки не мали, якими щасливими тоді були. Всупереч реаліям війни, цим спогадам у нашій свідомості призначене особливе місце. І попри біль до них хочеться повертатися, адже там було безпечно.


кадри з кампейна Nadiia
Тенденція
У глобальному світі ностальгія — потужний маркетинговий інструмент. Зокрема, креативний директор бренду Balmain спільно з Disney випускає колекцію за мотивами мультфільму «Король Лев», а Tommy Hilfiger знімає в рекламному ролику нової колекції акторку Келлі Резерфорд в її знаменитому образі Лілі ван дер Вудсен із «Пліткарки». Звісно ж, це виважена стратегія, що забезпечить успішний продаж продукції, і першими її розберуть фанати обох кінострічок.
Український контекст
Вітчизняні бренди сьогодні теж звертаються до наших почуттів, проте зовсім з іншої причини. Все просто: наші дизайнери — такі ж самі українці, які ностальгують за минулим і здатні відобразити цю ностальгію у своїй творчості. Вони шукають мотиви й силу у власних дитячих спогадах, в архівних фотоальбомах своїх родин, а також у нашій багатій культурній спадщині. Тобто, творчі люди проживають власні емоції і мають можливість поділитися ними зі світом. До прикладу, дизайнерка й стилістка Надія Шаповал досліджує різні регіони України і віднаходить спокій у створенні особливої кераміки та аксесуарів для свого бренду Nadiia. Її колега Анна Гончарова під брендом Trip:tych випустила каблучку-вузлик — на згадку про плодоніжку вишні, що ми нею обплітали пальці в дитинстві. Такі щемливі деталі торкаються нашого серця, і через це ми надаємо перевагу саме українським виробникам. Адже одна справа — просто придбати певну річ, і зовсім інша — прожити емоцію та отримати таке жадане відчуття безпеки. Тому що тебе розуміють.
.jpg)
кадр із лукбука Poustovit
.jpg)
кадр із кампейна Bevza

творча зйомка брендів Lutiki та Luvi
.jpg)
кадр із кампейну Trip:tych