Головний fashion-місяць сезону триває, і наша команда продовжує невідривно слідкувати за показами та презентаціями колекцій сезону весна-літо — 2025 від видатних представників індустрії. У Нью-Йорку ми відзначили лаконічні лінійки Proenza Schouler, Alaїa, Ralph Lauren та інших. Сьогодні ж пропонуємо перенестися до довгоочікуваного Тижня моди в Мілані, де свої новинки вже представили Gucci, Dolce & Gabbana, Fendi, Prada й Bottega Veneta.
Gucci
Натхненням для своєї нової колекції SS25 Сабато де Сарно, який лише рік тому очолив бренд, обрав «момент, коли сонце пірнає в море наприкінці серпневого дня». Атмосфера відпочинку та невимушених літніх днів немовби пронизала образи дизайнера: починаючи від хусток із квітковим принтом і яскравих пляжних капелюхів, закінчуючи теплими відтінками заходу сонця — білим, оранжевим, коричневим і фірмовим бордовим Gucci Rosso Ancora.
Свою лінійку він назвав «Повсякденна велич», і це не спроста. Так, Сабато де Сарно вкотре намагався довести, що одяг Gucci — про зручність і комфорт на щодень. Ця повсякденна велич втілилася в «крої, спідній білизні, шкірі, силуетах 60-х років. Усе це в поєднанні з невтомним дослідженням спадщини бренду».
Подіумом крокували моделі в брюках із низькою посадкою та майках, асиметричних повітряних сукнях, мереживних напівпрозорих варіантах, шкіряних сетах з куртками й спідницями, а також пальтах прямого крою. Окрім цього, дизайнер переосмислив і культову шкіряну сумку з бамбуковою ручкою Gucci Bamboo 1947. Серед взуття він представив високі ботильйони, нижня частина яких нагадувала традиційні для бренду лофери.
Prada
Колекція, що її чекали, певно, всі поціновувачі моди, щоб врешті дізнатися, які тренди керуватимуть індустрією у наступному весняно-літньому сезоні.
Творчий тандем Міуччі Прада та Рафа Сімонса славиться несподіванками й незвичними експериментами, тож ми ніколи не знаємо, яким постане Prada в новій лінійці. Так сталося і з колекцією SS25. Якщо попередня відзначалася більш кокетливим підходом з безліччю деталей у вигляді бантів, то ця лінійка продемонструвала абсолютно нове футуристичне бачення одягу, «елементи з різних епох, що співіснують одночасно, щоб кинути виклик будь-якій теорії хронології, створюючи неможливі суперечності, точки розбіжностей», як зазначили в нотатках до шоу.
Показ відкрила ніжна сукня з квітковим принтом, яка спершу задала колекції літнього романтичного настрою. Наступний образ уже розвіяв цю атмосферу, показавши моделі з потертостями й масивними металічними деталями, які повністю контрастували з початком. Далі були мініспідниці з ефектом металік, фірмові поло бренду, легінси з ременями, замшеві куртки, сатинові сукні й головний акцент колекції — трапецієподібні спідниці з круглими вирізами. Дизайнери, звісно ж, не забули погратися і з аксесуарами, запропонувавши громіздкі сонцезахисні окуляри вигадливих геометричних форм, ремені з металічними вставками й головні убори, що закривали верхню частину обличчя.
Dolce & Gabbana
Лінійка бренду, під назвою «Італійська краса», принесла на подіуми Тижня моди в Мілані дещицю атмосфери старого Голлівуду. Усі моделі вийшли на показ у перуках блондинок, що немовби відсилало до образів Мерилін Монро та Марлен Дітріх — культових зірок того часу.
Першою на подіумі з’явилася Вітторія Черетті в білій сукні-бюстьє з конусоподібним бра. За нею послідували моделі в образах із хутряними накидками, обтислих костюмах зі спідницями-олівцями, брючних сетах у смужку та мереживних прозорих сукнях. Практично всі вбрання виділялися деталлю у вигляді бра, натхненим 1950-ми роками. Його дизайнери поєднали як з класичними штанами та корсетами, так і з тренчами й спідницями та жакетами. Серед інших елементів, що стали основою колекції, — квіткові принти з трояндами, бахрома й драпірування на прозорих тканинах. З аксесуарів бренд виділив сумку Sicily, яку переосмислив декоративними ланцюжками й замками.
Bottega Veneta
Матьє Блазі у своєму новому шоу переніс нас в атмосферу дитинства та безтурботності, розставивши у front row крісла у вигляді кроликів, сонця, пінгвінів та інших казкових персонажів. Так, дизайнер подарував гостям відчуття свободи та дослідження нового, що вони могли вловити від спостереження за модними експериментами Bottega Veneta.
«У дитинстві є повсякденні пригоди – є відчуття, що все може трапитися, яким би фантастичним воно не було, і ми не дуже зв’язані регулярними очікуваннями та умовностями. Двері відкриті для дивних реальностей і неможливих сценаріїв, які проганяють розчарування. Це про силу щирості над стратегією», — розповів Блазі.
Свою ідею дизайнер втілив через навмисно непропорційний одяг — піджаки, брюки, асиметричні спідниці та сукні. Це нагадало вбрання батьків, яке вирішили приміряти діти. Гра з силуетами, формами та розмірами стала акцентом усієї лінійки SS25.
Образи тварин з’явилися не лише в декорі, а й на окремих елементах одягу: зайчики на сумках чи брошки у вигляді жаб. Завдяки цьому колекція справді вразила гостей грайливістю й дитячим бажанням досліджень і відкриттів.
Однак серед усіх цих мотивів знайшлося місце й для вже традиційних деталей Bottega Veneta — головних уборів, накидок і суконь з бахромою та спідниць із яскравих шматків тканини.
Fendi
Якщо Gucci основою своєї лінійки обрав 60-ті, а Dolce & Gabbana зосередився на атмосфері старого Голлівуду, то Fendi, відзначаючи сторіччя із заснування модного дому, зосередився на бурхливих двадцятих.
«Основи того, як одягаються жінки сьогодні знаходяться у 1920-х роках. Ідеться про сучасність у стилі та ставленні. Є модернізм в одязі, дизайні, оздобленні та мисленні. Ми підійшли до колекції, маючи на увазі ці речі як суміш епох, настроїв і технік — колись і зараз», — зазначив дизайнер у нотатках.
Взявши за основу цю естетику, бренд представив напівпрозорі сукні з опущеною лінією талії, трикотажні сети з мінішортами, м’які халати, сорочки з ременями та легкі спідниці, одягнені зверху брюк. Серед окремих деталей — дрібні квіткові принти, бахрома та багатошаровість.