ДНК нації: 33 модні бренди, які відображають українські культурні коди

Унікальні вбрання та аксесуари

Українські fashion-бренди не лише гідно представляють нашу державу на міжнародній арені, пропонуючи якісні й трендові продукти, а й глибше занурюють поціновувачів моди у традиції та історію нашого народу. Вишиті сорочки, комірці, плахти з орнаментами, прикраси у вигляді особливих для нас символів — сьогодні, у День Незалежності України, зібрали 33 бренди, які через свої вироби відображають українські культурні коди.

GUNIA Project

Традиційні візерунки та символи в сучасному баченні — бренд GUNIA Project зосереджений на виготовленні керамічних виробів, одягу, аксесуарів та прикрас з унікальними орнаментами та малюнками, що відсилають до окремих регіонів та різних епох нашої історії. Серед його асортименту — вишиті сорочки, жилети, спідниці-обгортки, корсетки, хустки-витинанки, гердани, кольє та сережки із зображеннями особливих для українців об’єктів — герба, хреста, жолудів, півника, що зберігся після обстрілу Бородянки, тощо. Головна особливість — у новій інтерпретації української естетики певних періодів за допомогою давніх ремесел.  

Etnodim

Кожен візерунок на вишитих сорочках, сукнях або жилетах Etnodim — це втілення українських звичаїв, вірувань та важливих для нас культурних творів. Деякі з виробів, створених брендом, присвячені красі природи та весні, що здавна вважалася українцями періодом оновлення та переродження, інші ж натхнені окремими регіонами — не лише Галичиною, Слобожанщиною чи, до прикладу, Київщиною, а й дорогими серцю Причорномор’ям, Приазов’ям і Бессарабією. А є й ті предмети, що вшановують творчість українських митців та письменників — Григорія Сковороди, Алли Горської, Лесі Українки та інших.

Tsvite Teren

Маски з традиційного фестивалю Маланки, витончені білі пташки, що символізують мир, коники-гойдалки, які немовби повернулися з нашого дитинства, і квіти-дзвіночки, перші символи весни, — кожну прикрасу бренд наділяє власною історією, яка відсилає до нашого минулого й того, що так дороге нам в сьогоденні. Усі аксесуари — чи то кольє, чи то сережки, чи то каблучки — виготовлені як зі срібла, так і з порцеляни, кришталевих намистин або перлів. 

Litkovska 

Маскулінні деконструйовані костюми, асиметричні топи та сорочки, жилети без задньої частини — дизайнерка Лілія Літковська пропонує речі, що не мають «неправильної сторони» та є цінними самі по собі. У цю естетику бренд уміло вплітає як минуле багатьох поколінь, так і наше майбутнє. Зокрема, центральним елементом однієї з останніх лінійок весна-літо — 2024 став образ пшеничних зерен, огорнутих у лід, що здавна символізують збережене життя та повернення до витоків. Дизайнерка запропонувала об’ємні піджаки та костюмні жилети, доповнені незвичним елементом у вигляді сіна. 

Bevza

Щоразу у своїх колекціях Світлана Бевза присвячує різні деталі Батьківщині. Прикраси у вигляді квіток чорнобривців, які уособлюють оптимізм та відродження, аксесуари та одяг з імітуванням переплетених колосків пшениці, що є символами родючої української землі, — кожен елемент, який відображає наші традиції та історію, поєднується з чистими чіткими лініями та елегантними силуетами. Лаконічні форми, вишукана простота та сучасне переосмислення національної спадщини — головна естетика Bevza. 

Khustyna

Хустка завжди була одним із найважливіших предметів гардероба української жінки. І хоч у сьогоденні ми не так часто натрапляємо на образи з цим головним убором, чимало українських брендів починають по-новому його інтерпретувати, аби кожна забажала додати такий аксесуар до свого модного арсеналу. Серед сучасних виробників шовкових хустин із різноманітними орнаментами є і Khustyna. Бренд на кожен головний убір наносить унікальний малюнок, створений художниками-ілюстраторами. Тут і синьо-жовті візерунки з українськими мотивами, і зображення, натхнені приходом весни, природою, і оздоблення з квітами, колосками та птахами.

JUL

Не лише святкові речі та особливі ювелірні прикраси можуть бути присвячені нашим культурним кодам, а й елементи гардероба, які ми вдягаємо у повсякденні. Мас-маркет бренд JUL пропонує одяг як на щодень, так і для важливих приводів, вплітаючи у базові дизайни українські символи. На речі колекції JUL x Ukrainian Folks: Червона рута 3.0 творча команда нанесла зображення магічної квітки, що з давніх-давен вважалася символом кохання і що її так палко оспівував у своїх творах Володимир Івасюк. Для лінійки Resort бренд обрав мотиви українських Карпат і їхньої унікальної флори. Тоді ж як для дропу «Українська хвиля» використані зображення культових альбомів музичних артистів 90-х — від «Воплів Відоплясова» до «Скрябіна».

GAPTUVALNYA

Бренд, народжений у самому серці Прикарпаття, став справжнім втіленням української автентики. Вишиті візерунки, створені кілька поколінь тому, мають значно більше, ніж просто естетичну цінність — вони є вираженням глибокої любові до українських традицій та нашої культурної спадщини. Сорочки та сукні, керсетки й жилети, спідниці й брючні костюми — усі предмети бренду доповнені давнім орнаментом, який зберігся в окремих областях України. Серед них не лише класичні вбрання для відзначання Дня вишиванки, Різдва чи інших традиційних свят, а й одяг для особливих приводів, до прикладу весілля. 

Dukachi

Ляльки-мотанки з давніх часів слугували оберегами для дітей, символізуючи добробут, мудрість і надію. Бренд Dukachi переосмислив цю традицію, створивши ювелірні прикраси у вигляді цих унікальних виробів. Виготовлені з золота та прикрашені емаллю й дорогоцінним камінням, вони поєднують у собі глибокий зв’язок із дитинством та сучасний дизайн. Кожна прикраса покликана приносити удачу, захист та натхнення для її власника. 

ШИПЕЛИК [Shypelyk]

Бренд, покликаний єднати зі стихією, українською історією та нашим корінням. Кожну річ команда виготовляє вручну — за їхніми словами, це немовби «кутюр у зменшених масштабах». Вони представляють традиційні вбрання, інтерпретовані абсолютно в новому баченні: від автентичної шерстяної свитки, що була популярним в минулому верхнім одягом, до фартухів, герданів, комірців і стьобаних жилеток. Бренд щоразу доводить, що кожен із цих елементів можна інтегрувати у свій повсякденний гардероб і згодом стилізувати в образах для різних приводів. 

OLIZ

Заснований у 2017 році, бренд OLIZ став першим в Україні, який поєднав народні традиції, декоративне мистецтво та моду на хустки, давши нове дихання виробництву цього аксесуара. Флагманська колекція у стилі Петриківського розпису стала його візитівкою, роблячи бренд упізнаваним як в Україні, так і за її межами. Співпраця з музеями та відображення робіт художників різних епох дозволили OLIZ знайомити світ із багатою культурою України через унікальні хустки та одяг. Зокрема, серед виробів бренду — лінійки із зображеннями викрадених мистецьких творів, тварин заповідника «Асканія-Нова», мозаїк Софіївського собору, а також робіт художника у стилі наївного мистецтва Івана Приходька та геніального українського митця Івана Марчука. 

MOTYV 

Бренд вишиванок, який поєднує сучасність і старовинні звичаї та покликаний відобразити багатство й красу традиційного українського одягу, що їх наш народ проніс крізь віки. Команда втілює на сорочках і сукнях давні візерунки, віднаходячи ті у книгах різних часів. Їх дизайнери наносять на актуальні для сьогодення силуети — так перед нами постає виріб, що сплітає національні коди й теперішні тренди. 

SOVA

Один із головних українських трендсетерів на ювелірному ринку — SOVA щоразу представляє прикраси, які поєднують у собі стиль, експерименти та нові дизайнерські рішення. Низку колекцій бренд присвятив мотивам, які міцно закарбувалися в нашій історії. Звертаємо увагу на аксесуари з орнаментом птахів, створені в колаборації з Музеєм Івана Гончара, а також прикраси з колосками, ґронами калини та листям дерев, натхненим прадавнім магічним лісом і оповіддю про Мавку. 

Vita Kin

Завдяки дизайнерці Віті Кін вишиванка стала одним із найбажаніших предметів одягу не лише в Україні, а й у всьому світі. З 2013 року бренд створює особливі індивідуальні дизайни, використовуючи продумані техніки декорування, як-от вишивку та аплікацію, і представляючи вбрання, натхнене українською культурною спадщиною й нашими видатними методами вишивання. Пізніше Віта Кін почала досліджувати та впроваджувати ремісничі техніки й інших народів. Так, вишиті сукні, сорочки та спідниці завоювали свою популярність серед багатьох знаменитостей та політичних діячів: їх вдягали Олена Зеленська, Джамала, Демі Мур, Діта фон Тіз, Анна Делло Руссо та інші.

Tycho [Тихо]

Давнє ремесло сирної пластики, поширене в Карпатському регіоні, також знайшло своє відображення у прикрасах. Ювелірний бренд Tycho відомий своїми срібними підвісками у вигляді коників, які століттями готували гуцули до різноманітних свят та особливих подій. За давньою легендою, першу фігурку зліпив пастух, випадково вимочивши сир у гарячій воді та виявивши, що той став м’яким і придатним для формування. Він зліпив із нього коника та вирішив подарувати коханій після того, як повернеться із полонини. З того часу сирні фігури були важливими символами цього регіону. Бренд націлився познайомити українців та іноземців з такою унікальною технікою, що вже стала частиною нашої культури.

DELEGAN

Бренд DELEGAN зосереджений на виготовленні елегантного одягу з акцентом на архітектурний крій та чіткі силуети. Усі вироби виготовляються за допомогою рідкісних технік наших майстринь, які вміло комбінують український авангард та універсальний класичний стиль. Поруч із вишуканими брючними костюмами та сукнями бренд пропонує напівпрозорі шалі, комірці та оксамитові жилети з вишивкою, а також плахти, доповнені орнаментом, і сучасні мінімалістичні дизайни хусток.

ETNOCODE

Чокери з орнаментами, кризи й силянки можуть бути не лише цікавим доповненням до святкового образу в етностилі, а й елементом повсякденних стилізацій, що й намагається довести бренд ETNOCODE. Під час експедиції до Косова, Верховини та Бабино команда виявила, що місцеві жителі навіть сьогодні продовжують виготовляти намистинні прикраси, використовуючи стародавні техніки. Надихнувшись цим, ETNOCODE почав створювати автентичні аксесуари, які й зберігають історію, і довершують будь-який сучасний гардероб української жінки.

byMe

Ще один носій української культури, що втілює у своїх колекціях національні мотиви та історичні символи. Кожен новий виріб byMe — це результат глибокого дослідження теми, співпраці з музеями та експертами. Це дозволяє бренду створювати одяг із сенсом, насичений українськими культурними кодами. Так, колекція «Леся Українка» натхнена стилем видатної письменниці, «Березіль» — культовим театром Леся Курбаса, а «Скрипниківка» — українською мовою та боротьбою за її збереження. 

Ні грама драми

Краса української природи, глибина нашої культури, історія, що вміщає століття боротьби та розвитку, — кожна з цих деталей стала натхненням для створення бренду сучасного одягу та прикрас із національними кодами «Ні грама драми». Його лінійки є відображенням минулого й теперішнього українців: «СКІФИ» нагадує про плем’я хоробрих воїнів, талановитих ткачів та ювелірів, які жили на теренах нашої держави; GET. HIT. REPEAT символізує єдність народу та згуртованість задля спільної мети; а «Міста» присвячена нашим улюбленим і рідним локаціям.

Nesamovýto

Nesamovýto — це про мистецтво, мікс традицій та сучасних тенденцій, які вплітаються в особистий стиль кожної. Флагманським продуктом бренду є утеплені хустки з екоматеріалів, на які нанесені унікальні візерунки: від героїв українського міфу до природи та інших дорогих нам символів, до прикладу, літака «Мрії» чи ґрон калини. Одна з лінійок також представляє зимові хустини, кожна з яких присвячена певній визначній особистості нашої культури — Леонтовичу, Крушельницькій, Курбасу тощо. Крім цього, в асортименті бренду також знайшлося місце одягу й плетеним кошикам. 

Gushka

Стародавнє українське ремесло ткацтва ожило й у виробах Gushka. Бренд зберіг традиції наших предків і втілив їх у декорі та одязі з натуральної вовни, отриманої від овець, що вільно випасаються на схилах Карпатських гір. Окрім ліжників, килимів, подушок, пуфів та інших предметів інтер’єру, команда виготовляє верхній одяг — м’який і теплий, що, за словами бренду, нагадує обійми кудлатої вівці. Серед найцікавіших позицій — як довгі, так і вкорочені жилетки й традиційні для гуцулів ґуні. 

​​EmbroideredGem

Вишиванки від ​​EmbroideredGem — це унікальне поєднання традиційного мистецтва та сучасного стилю. Базові колекції бренду хоч і пропонують розмаїття стародавніх символів, усе ж вирізняються мінімалізмом і стриманістю, що робить їх універсальними як для щоденного носіння, так і для особливих приводів. Усі вироби (вишиті сукні, фартухи, комірці, сорочки) команда виготовляє з льону — довговічного матеріалу, який дозволить речам прослужити не один рік і перейти новому поколінню.

Novitska

Вічна класика в поєднанні з сучасною жіночністю — бренд Novitska втілює ці риси у кожному своєму виробі, акцентуючи на виняткових тканинах та бездоганній посадці й виготовляючи речі для будь-яких подій. Одним з останніх своїх дропів команда вшанувала тих, хто завжди вкладав чималі сили в збереження української культури, та представила серію вишитих блуз і суконь. Клембівські орнаменти, нанесені на них, кілька тижнів створювалися вручну видатною вінницькою майстринею-вишивальницею в третьому поколінні.

O.Taje

Одяг O.Taje — це про універсальну базу, що не лише стильно виглядатиме, а й даруватиме комфорт та зручність упродовж дня. І навіть у найпростіші силуети та дизайни для повсякдення бренд зумів вплести національні мотиви. Лінійку Ukraine команда щоразу наповнює новими предметами гардероба, які виділяються особливими орнаментами або традиційними символами. Один із наших улюблених елементів — трикотажне поло із зображенням листя каштана, що присвячене незламному Києву. 

Damirli

Пам’ятаєте вишуканий білий костюм, прикрашеним кримськотатарською вишивкою, який Олександр Усик вдягнув перед історичним боєм з Тайсоном Ф’юрі? Його, як і інші спортсменові вишиванки та сорочки з національними деталями, виготовила Ельвіра Гасанова та її бренд Damirli. Уже кілька років дизайнерка створює предмети чоловічого гардероба, додаючи до них виняткові елементи — чи то орнаменти, чи то об’ємний декор, чи то патріотичні або індивідуальні написи.

Kolomatska 

Стильні вишиті сорочки та сукні ми вже бачили, а як щодо прикрас з орнаментами? У власній колекції KOLO, а також доповненні KOLO Re-Edition бренд Kolomatska запропонував кілька пар оригінальних сережок, на які переніс візерунок з українських вишиванок. Так, перед нами постали символічні аксесуари, які, за словами засновниці Маргарити Коломацької, слугують «нагадуванням про наше коріння і нашу національну ідентичність». Окрім прикрас із вишивкою, в асортименті бренду також знайшлися кольє, каблучки та сережки із тризубами та листям каштанів.

Omelia

Бренд Omelia покликаний демонструвати красу в її різноманітності. Його команда переробляє вінтажні сорочки й представляє абсолютно нові сучасні вироби, доповнені бісером, кристалами, вишивкою та об’ємними елементами. Тож якщо ви давно бажали дещо більш неординарні предмети гардероба з українськими мотивами, то придивіться до позицій бренду. 

Duga

Гардероб сучасної жінки — це не лише про класичні брючні костюми, елегантні сукні та лаконічні аксесуари, а й про автентичні плахти, жилети, комірці з вибійкою та по-новому інтерпретовані піджаки. Бренд Duga допомагає сформувати образи, що будуть актуальними, незалежно від сезонів, комбінуючи різні техніки давнини й трендові рішення сьогодення. 

FROLOV

Поруч з деталізованим кутюрним вбранням, яке відображає невимушеність, сексуальність і свободу, Іван Фролов демонструє у своїх колекціях і українські символи. Так, для лінійки FROLOV HEART бренд створив низку худі з ручною вишивкою у вигляді серця синьо-жовтих відтінків. Натомість колекцію осінь-зима — 2024/25 дизайнер присвятив спогадам з дитинства про дорогий кожному з нас Крим.

Nyni

Любов до ручного в’язання пронизує кожну лінійку бренду Nyni. Його команда зберігає традиції цього ремесла та пропонує затишні вбрання й аксесуари, що вшановують наше коріння, історію, культуру та силу українських жінок. Колекції Nyni наповнені як одягом, — кардиганами, що нагадують ґуні, в’язаними поясами, пов’язками, жилетками, сукнями й комірцями, — так і ювелірними прикрасами, що зображують квіти, птахів і фігури у вигляді берегинь.

POUSTOVIT

У створенні одягу дизайнерка Лілія Пустовіт завжди надихається подорожами, різними культурами, а також сакральними елементами української спадщини. У її дизайнах можна знайти відображення творчості легендарних мисткинь минулого — Олександри Екстер і Тетяни Яблонської, а також робіт сучасних графіків. До того ж серед визначних принтів бренду є і зображення вже такого рідного для нас каштанового листя, яке оспівує любов до нашої столиці. 

Varenyky Fashion

Бренд наділяє власні вишиті вироби тим сакральним значенням, яке надавали одягу наші пращури, — захистом тіла й душі. Проконсультувавшись з етнологами, команда Varenyky Fashion розробила виняткові орнаменти, які, немовби обереги, захищатимуть енергію та сили того, хто носить вишиту сорочку чи сукню. На предметах бренду вже ожили візерунки зі старовинних рушників минулих століть, які знайшлися в колекціях музеїв чи в окремих регіонах нашої країни. 

Must Have

Ще один бренд, який переконує нас, що навіть у повсякденні можна цікаво стилізувати базові речі з національними символами. Must Have пропонує не лише вишиті сорочки та сукні з рослинними або геометричними візерунками (хоча і їх в асортименті безліч), а й футболки, присвячені окремим містам, бейсболки та хустини з квітковими орнаментами й шопери з патріотичними написами.


Реклама

Популярні матеріали

Повний нумерологічний таро-прогноз на вересень 2024 року


10 ідей манікюру, який подовжить літній настрій


Про що говорять чоловіки: 10 секретів, які варто знати кожній...


Читайте також
Популярні матеріали