5 сумок-ікон, у які потрібно інвестувати

Розповідає стиліст і fashion-колумніст Єгор Воронкін

Ще декілька років тому сумки від люксових брендів, окрім Hermès звісно, ніхто й не сприймав як серйозний актив та предмет для інвестування. Однак пандемійні роки внесли свої корективи, і сьогодні такі сумки лише дорожчають на аукціонах та ресейл-платформах, а вартість деяких моделей взагалі подвоїлася порівняно з початковою ціною.

Так, на топовій ресейл-платформі The RealReal дизайнерські сумки подорожчали в середньому на 32% у порівнянні з 2020 роком. Вироби від Hermès, Louis Vuitton та Chanel — ще більше, аж на 55%. Це може досить суперечливо звучати в контексті моди, де діє правило: те, що вчора було must have та коштувало всі гроші світу, сьогодні удвічі подешевшало, а завтра продасться хіба що з -80%. Однак сумки-ікони — чи не єдиний виняток. Окрім високої ціни, що вже підкреслює статус власниці, вони завжди поза модними тенденціями та залишаються об`єктом бажань крізь покоління: від мами до доньки. 

Що ж таке «сумки-ікони» та в які придбання варто інвестувати, аби сумка не впала в ціні одразу за порогом магазину, спробуємо розібратися зі стилістом і fashion-колумністом Єгором Воронкіним. 

Speedy від Louis Vuitton 

Найстаріша сумка нашого рейтингу, адже її історія сягає початку XX століття. Так, у 1930 році бренд LV випустив сенсаційну м`яку сумку-валізу Keepall, що одразу ж захопила серця й гаманці усіх поціновувачів гарного і зручного багажу. Саме її можна побачити на багатьох фото з мандрівок знаменитостей тих років.

Успіх Keepall був настільки приголомшливий, що у 1932 році Louis Vuitton представив сумку Speedy — зменшену копію знаменитого дорожнього кофра Keepall, розроблену  Жоржем Вюіттоном, сином засновника компанії. 

Містку сумку міського типу на коротких ручках з фірмового матеріалу з логотипами бренду спочатку випускали лише розміром 30 см. Згодом через скарги подруги Жоржа Одрі Хепберн на те, що сумка занадто велика для щоденного користування, її випустили розміром 25 см спеціально для неї,  ну а далі, на догоду комерції з’явились ще й 20, 35 та 40 сантиметрів, проте завджи з незмінним тисненням Damier від LV.

Instagram: @shopdecru

Так вона й виглядала до початку 2001 року, поки тодішній креативний директор Марк Джейкобс не залучив до співпраці Стівена Спруса, розробивши знамениту графіті-колекцію для Louis Vuitton.

З того часу Speedy регулярно переосмислюють: у колабораціях зі знаменитими митцями, у виконанні з екзотичної шкіри чи з використанням коштовних матеріалів. 

  • Instagram: @louisvuitton
    Instagram: @louisvuitton
  • Instagram: @louisvuitton
    Instagram: @louisvuitton

За даними інтернет-майданчика Baghunter, ціна класичної Speedy з 2019 року до сьогодні збільшилась майже на 38%. Нині за маленьку Speedy 25 на сайті LV просять €1200.

Lady Dior від Christian Dior

Історія цієї красуні починається у 1994 році. І як би не було шкода розвінчувати міф, скажемо, що з принцесою Діаною вона нічого спільного не мала. Створена тодішнім креативним директором дому Dior Джанфранко Ферре, сумка Chouchou (з фр. — улюблениця) від початку призначалася для першої леді Франції Бернадетт Ширак, яка неодноразово з’являлася з нею на публіці в середині 90-х.

Однак рік по тому під час офіційного візиту принцеси Вельської до Франції, мадам Ширак вирішила зробити Діані подарунок у вигляді унікальної на той час сумки. Chouchou так сподобалась принцесі, що вона одразу ж з дозволу Бернадетт замовила собі ще декілька сумок різних кольорів. 

Getty

Оскільки принцесу Діану вважали іконою моди, її стиль охоче наслідували, а речі, які вона вдягала, одразу ж ставали найбажанішими. Саме тому чекати на успіх французької красуні довго не довелося, а за декілька років керівництво дому Dior й взагалі вирішить перейменувати Chouchou на Lady Dior на знак поваги до принцеси.

Після трагічної загибелі принцеси Діани Lady Dior стала культовою річчю та одразу ж зросла в ціні. Протягом останніх років її вартість з року в рік підіймалася в середньому на 10-15%, і ця тенденція, схоже, безупинна. 

  • Instagram: @dior
    Instagram: @dior
  • Instagram: @dior
    Instagram: @dior

Сьогодні сумку випускають в декількох базових кольорах та розмірах, також як доповнення до fashion show, та як Special Edition у колаборації зі знаменитими художниками та іншими митцями. Ціни на Lady Dior починаються від €3 100 за формат міні. 

2.55 від Chanel 

Chanel

Прямокутну стьобану сумку, яку можна носити «без рук», придумала сама мадемаузель Шанель вже понад пів століття тому. Як зазначала Коко: «Я втомилася носити у руках ридикюлі, до того ж я їх постійно гублю». 

Її назва — дата появи на світ: лютий 1955 року. І якщо з мотивацією все досить зрозуміло, то ось moods, що надихали мадемуазель, дуже цікаві: бордова підкладка повторює колір одягу дітей-вихованців у монастирі, де  зростала сама Габріель, також вона потрібна, щоб легше шукати речі всередині; зовнішня кишеня — для зручності зберігання театральних квитків, адже Шанель дуже полюбляла театр і часто його відвідувала; фірмовий ланцюжок скопійований з ланцюжка, на якому черниці монастиря носили ключі. 

Chanel

Instagram: @kikiramab

Концерн Chanel вже не перший рік підвищує ціни на деякі зі своїх найбільш популярних сумок якраз у період високого споживацького попиту (різдвяні та новорічні свята). Така політика лише збільшує ексклюзивність товару та попит на нього. 

За даними інвестиційної компанії Jefferies Group, сумка 2.55 ще в червні 2021 року коштувала $7 400, а зараз її ціна на ринку стартує від $9 500. Однак попит перевищує пропозицію, і за деякими позиціями культової 2.55 йде справжнє полювання. 

Birkin та Kelly від Hermès 

Святий грааль світу сумок, найбажаніші та найдорожчі у світі — сумки-ікони дому Hermès. Вироби Birkin та Kelly випускають щорічно обмеженим тиражем, обсяг якого компанія тримається в найсуворішій таємниці. Достеменно відомо лише те, що кожен екземпляр забезпечується окремим серійним номером, зареєстрованим у базі даних Hermès, що унеможливлює підробку. 

Ореол недосяжності створюється брендом ще й шляхом селективного продажу, адже з якогось часу модний будинок скасував можливість виготовлення сумки на замовлення. Навіть більше — Birkin і Kelly просто не виставляють на прилавок, хіба що у флагманських магазинах, а тому, щоб побачити заповітну модель, покупцеві необхідно звернутися до продавця. І лише на розсуд останнього ви зможете побачити «ікону». Така маркетингова стратегія формує певний імідж речі й надає їй суперстатусність.

Головну зірку Hermès — Birkin — випускають у Франції з 1984 року. На кожну сумку витрачають 18–20 годин ручної роботи, та використовують лише відбірну телячу чи екзотичну шкіру. В більшості випадків фурнітуру сумок Birkin виготовляють з паладію або золота.

Birkin

Instagram: @ydbag

Культова модель була присвячена співачці та акторці 60-х Джейн Біркін. Якщо вірити міфу, розтиражованому пресою, сумка з`явилася на світ завдяки випадковій зустрічі в салоні літака Джейн і тодішнього керівника бренду Hermès Жан-Луї Дюма. 

Акторка ніби поскаржилася, що не може знайти у продажу зручну та містку сумку для всіх своїх речей, і Жан-Луї запропонував створити потрібний аксесуар разом.

Birkin

Instagram: @shatisgonzale.z

Чи вийшло у них, можемо сміливо судити за космічним цінником на ці сумки. Модель одразу ж вподобала публіка, а попит на новинку став більшим за пропозицію. Тоді керівництво бренду вигадало геніальну маркетингову стратегію з чергами на омріяну річ.

За даними Luxury Daily, вартість сумок Birkin за останні 30 років збільшилася  на понад 500%, і в середньому щорічно зростає на 14,2%. Такі показники дозволяють розглядати цю сумку як надійну інвестицію, що зростає у ціні більше, ніж золото. Сьогодні ціна на Birkin стартує від $10 000 на базову модель у розмірі 25.

Kelly

Музою ж другої «ікони» від Hermès, моделі Kelly, стала оскароносна голлівудська акторка, муза Гічкока та княгиня Монако — Грейс Келлі.  

Як і у випадку з Lady Dior, на початку своєї історії у 1933 році сумка мала назву Sac à dépêches (з фр. — на щодень). І, до речі, популярною вона зовсім не була.

Все змінилось у 1956 році, коли княгиня Монако обрала її, керуючись абсолютно практичною метою — приховувати від папараці свою вагітність. Завдяки великому розміру сумки Грейс вдавалося робити це абсолютно непомітно аж до шостого місяця. 

Kelly

Instagram: @nadamohsad7

Відтак Sac à dépêches з`явилася на обкладинках провідних ЗМІ світу, а попит на неї колосально зріс. Заповзятливі керівники дому Hermès одразу ж вирішили назвати сумку на честь княгині, подарувавши їй ім`я Kelly.

Ця модель існувала у незмінному вигляді аж до 2009 року, поки її не модифікували, зробивши більш жорстке дно та зручніший плечовий ремінець.  На сьогодні Kelly може мати вісім розмірів: від 15 (5,9 дюйма) до 50 сантиметрів (20 дюймів). Замок, ключі та фурнітура виготовлені з білого або жовтого золота, на роботу над сумкою потрібно від 18 до 25 годин.

Kelly

Instagram: @reluxe_fashion

Торік сумки Kelly подорожчали на 13%, а якщо брати минуле десятиліття, то на 108%. Сьогодні за сумку Hermès Kelly маленького розміру готові платити $8 000. Звісно ж, ціни не є канонічними та змінюються залежно від року випуску сумки, матеріалу фурнітури та кольору. 

Хтось готовий інвестувати у «бляшанки супу» від Воргола, хтось — у цінні папери та коштовні метали. Однак, Єгор вважає, що інвестувати слід у те, що приносить задоволення і буде тішити серце, а гарна сумка, — найкраще тому підтвердження. 


Реклама

Популярні матеріали

10 фільмів, які варто передивитися цієї осені


Благодійні ініціативи до місяця обізнаності про рак молочної...


Поза трендами: самобутні прикраси в техніці Мокуме ґане від...


Читайте також
Популярні матеріали