Ні для кого вже давно не секрет, що модна індустрія з усіма її величезними обсягами виробництва завдає істотної шкоди довкіллю. Тому сьогодні все більше брендів стає на шлях усвідомленого виробництва і намагається хоча б мінімально застосовувати у своїй роботі принципи sustainability (адже навіть виготовлення речей силами локальних майстрів — це вже «плюс у карму» дизайнерів). Але є й такі марки, котрі вибудовують основну концепцію своєї роботи навколо усвідомленості.
Ksenia Schnaider
Цей бренд без перебільшення можна назвати першопрохідцем на шляху до усвідомленої моди не тільки в Україні, а й у Східній Європі. Саме Антон та Ксенія Шнайдер одними з перших показали нам, як круто можна переробляти старі джинси, і сьогодні їхній одяг настільки популярний в усьому світі, що за рік вони «переосмислюють» кілька тисяч кілограмів деніму.
Bettter
Стилістка і улюблениця світових стрітстайл-фотографів Юлія Пеліпас створила не просто черговий бренд одягу, в якому захотіла висловити свій погляд на жіночий ідеальний образ. Костюми у маскулінному стилі, які так любить сама Юлія, у її новому прочитанні цілком виконані з перероблених матеріалів: співробітники бренду скуповують піджаки, штани та сорочки по секонд-хендах усієї України, а потім в ательє речі набувають абсолютно нового життя.
ARTEMKLIMCHUK
Цей бренд добре відомий своїми ідеальними вечірніми образами на часі. При цьому сукні, жакети та спідниці, які найчастіше прикрашені характерними вишивками та декоративними елементами, усвідомлено виготовлені зі стокових тканин — це позиція марки, що підтримує принципи sustainable.
The Coat by Katya Silchenko
Улюблений багатьма світськими дівчатами, бренд нещодавно заявив про перехід на усвідомлене виробництво. Марка вирішила відмовитися від масового випуску колекцій, щоб не створювати сток і розпродаж і виготовляти саме ту кількість одягу, яку потребують їхні клієнти.
Tatman
За схожою схемою вирішили піти і творці одеського бренду Tatman. У марки більше немає стоку, а якщо якісь речі з попередніх колекцій не продалися, їх перешивають на нові — добре, що концепція Tatman, відомого своїми комбінованими виробами, дає змогу зробити це ефективно.
Atelier Handmade
Цей бренд спеціалізується на створенні одягу для відпочинку і використовує у своїй роботі два матеріали, що повністю вписуються в концепцію усвідомленої моди. Перший — це натуральний український льон, а другий — регенерований нейлон, створений із перероблених рибальських сіток.
Imagine
Цей бренд у своєму прагненні до усвідомленості також робить ставку на тканини. Зокрема використовує натуральний текстиль з Італії, виготовлений згідно з усіма сучасними екологічними нормами, а також японські матеріали, які насправді є переробленим океанічним пластиком.
SAO
Цей бренд купальників використовує при створенні своїх моделей лише ECONYL®️ — уже згаданий регенерований нейлон, отриманий шляхом перероблення рибальських сіток. Крім того, марка, створена учасницею Олімпіади в Ріо, спортсменкою Катериною Садурською, підтримує організацію Healty Seas та перераховує частину коштів від продажу купальників до її Фонду.
RCR Khomenko
Цей бренд балансує на межі усвідомленого створення одягу та мистецтва. Нові речі, перешиті зі знахідок на секонд-хендах, прикрашені авторськими принтами Ясі Хоменко, що відрізняються іронічним та впізнаваним стилем.
Reviclo
Марка дає нове життя старим джинсам. Причому ви можете придбати як уже готову перешиту пару, так і створити свою унікальну на базі вінтажного деніму.
non.lbs
Цей апсайкл-бренд створює одяг із перероблених матеріалів, причому йдеться не тільки про одяг. Наприклад, основою однієї з останніх колекцій стали американські товарні мішки для круп і солі 1950-1960-х років.
Postushna
Ще один бренд, який перешиває одяг, що відслужив своє. Причому іноді в буквальному сенсі: наприклад, марка успішно переробила на нові речі уніформу працівників поштової компанії.
Preapoclo
Цей бренд не знає меж у пошуках матеріалів для апсайклінгу: основою для нового образу можуть стати як уже використаний раніше одяг, так і будь-які підручні матеріали. Можливо, тому у марки виходять речі на стику фірмового робочого одягу та мілітарі-естетики.
Azava
Ця марка працює винятково за принципом ательє, і кожна річ виготовляється індивідуально і в єдиному примірнику. Але, звісно, з урахуванням ДНК-бренду, в основі якого — історичні прийоми високого шиття та світових декоративних технік.
Una Terra
Творці марки виступають, зокрема, на захист тварин, і це стало центральною ідеєю Una Terra. Бренд пропонує парні костюми для власників собак та їхніх вихованців. Причому пошиті вони за принципами ресайклінгу з перероблених курток, а також зі шведських тканин сталого виробництва (вироблених зі скороченим використанням води та хімічних речовин).
Re-Beau
Ці прикраси створюють із переробленого пластику — пляшечок та банок, що залишилися від шампунів, кремів та інших засобів із догляду. Пластик розплавляють, змішують і перетворюють на стильні аксесуари.
Raw Flaw
Сумки можна виготовляти навіть із екологічно чистого паперу. Такий матеріал не лише фактурний, але й практичний — ці сумки можна прати.
Devo Home
Цей бренд виготовляє пледи, ковдри, одяг та взуття з конопель, вирощених у Полтавській області. До речі, в їхньому асортименті є навіть пальто на конопляному хутрі — цей матеріал, на відміну від свого штучного аналога, біорозкладний.