
Екоамбасадорка, засновниця компанії Glossary Organic Products та екофонду Glossary Foundation Анастасія Цибуляк розповіла, які міжнародні бренди, які сповідують принципи сталої моди, можна купити в Україні
1/ OFF
Instagram: @1offparis
Головна особливість голландської марки – робота з вінтажними дизайнерськими речами. Наприклад, за основу береться сорочка Ralph Lauren до якої пришивається другий рукав із шарфа Cartier, Versace, Dior або Balenсiaga. 1/Off має навіть вінтажний тренч Burberry, до якого підшили стару джинсову куртку Levi`s. Таким чином, бренд переосмислює високоякісний вінтажний одяг, створюючи з нього еклектичний міський одяг.
Arch4
Instagram: @arch4official
Британський бренд прославився завдяки виробам із органічного кашеміру монгольських козенят. Цей матеріал унікальний: тонкі волокна пропускають повітря, якщо гріє сонце, і зберігають тепло, якщо стало холодно, таким чином є чудовим регулятором температури тіла. Тому одяг марки можна носити цілий рік.
Nanushka
Instagram: @nanushka
Угорська марка налаштована рішуче: до 2025 року бренд планує стати на 100% стійким і до 2050 року досягти нульових викидів парникових газів. Поки Nanushka перейшла на органічну бавовну, замінила поліестер вдруге переробленим і працює виключно з екошкірою. Саме пуховик із штучної шкіри прославив бренд на весь світ, ставши його візитною карткою.
Veja
Instagram: @veja
Той випадок, коли бренд сповідував принципи сталої моди ще до того, як це стало мейнстрімом. 17 років тому двоє друзів заснували французький взуттєвий екобренд. Для своєї продукції вони закуповують органічний каучук у фермерів Амазонії та органічну бавовну у 320 бразильських сімей, які займаються лише органічним землеробством. Крім того, марка використовує безпечні барвники та робить ставку на перероблені матеріали. Наприклад, для водонепроникної сітки деяких моделей використовуються пляшки з вулиць Ріо-де-Жанейро та Сан-Паулу.
Bikki By Atelier Handmade
Instagram: @bikkibyatelierhandmade
Український бренд купальників, створений дизайнером Анастасією Єршовою. З перших днів існування марка працює, дотримуючись sustainable-принципів роботи: фокус на капсульних колекціях, без прив`язки до сезонності, використання органічних або перероблених матеріалів, власне виробництво, лімітований випуск, що дозволяє уникнути проблеми надвиробництва.
Ganni
Instagram: @ganni
Данський бренд настільки серйозно ставиться до концепції сталого розвитку, що вважає занадто самовпевненим зараховувати себе до марок, що сповідують ці принципи. Тому компанія вирішила сфокусуватися на тому, щоб стати найвідповідальнішою версією себе, мінімізувавши свій згубний вплив на клімат і суспільство, взявши в роботу три пункти зі списку «Цілей сталого розвитку» ООН — забезпечення гендерної рівності, забезпечення раціональних моделей споживання та виробництва, прийняття термінових заходів щодо боротьби зі зміною клімату та його наслідками.
Бренд використовує екологічні матеріали, а також запустив сервіс оренди своїх речей, щоб мінімізувати використання. Щоправда, діє цей сервіс поки що лише на території Данії.
Rito
Instagram: @rito_knits
Поєднання стародавніх традицій та новаторських підходів до технологій, будови текстилю та дизайну. Деякі моделі японського бренду виготовлені з переробленого пластику. З поточної колекції PF21 в Україні представлені: картате наметове пальто об`ємного силуету з переробленого поліестеру, фірмова серія трикотажних виробів Rito з круглим рукавом, які конструктивно пов`язані з перероблених пластикових пляшок, трикотаж із закругленими рукавами з повітряної спондівської переробки.
Stella Mccartney
Instagram: @stellamccartney
20 років тому Стелла Маккартні запустила бренд, одразу заявивши, що не використовуватиме шкіру, хутро та пір`я, без яких на той момент не обходилися колекції інших преміум-марок. Дизайнер почала використовувати органічну бавовну в 2008 році, відмовилася від PVC в 2010 році, потім перейшла на біорозкладні підошви для взуття, перероблений нейлон і кашемір, відмовилася від ангори, почала використовувати перероблений поліестер, а також повністю стійку віскозу, для виробництва якої не вирубуються старі ліси. Крім того, Стелла працює лише зі 100% переробленим денімом.
1017 ALYX 9 SM
Instagram: @alyxstudio
Якщо ви захочете працювати у дизайнера марки Метью Вільямса, вам доведеться підписати етичний кодекс компанії, в якому позначені принципи соціальної та екологічної відповідальності,цео вже багато про що говорить. Перероблений з риболовецьких сіток нейлон бренд закуповує в Італії, а весь трикотаж з ярликом Visual шиється з переробленої бавовни. Протягом двох років бренд також використовує технологію блокчейну: бірки на деяких товарах супроводжуються спеціальним QR-кодом, просканувавши який можна дізнатися історію створення речі, де видобули сировину для виробництва тканини, на якій фабриці вона була пошита, як саме її транспортували.
Mm 6
Instagram: @mm6maisonmargiela
Maison Margiela створили лімітовану капсулу для лінії MM6, до якої увійшли знакові моделі бренду, виконані в техніці петчворк: трикутна сумка тоут та черевики з циліндричними підборами. Всі вироби в капсулі створені із матеріалів, що залишилися з минулих сезонів. Завдяки техніці петчворку кожна річ унікальна, тому колекція вийде обмеженим тиражем.
Catherine Hammel
Instagram: @cathrinehammeloslo
З початку свого існування бренд орієнтувався на створення речей поза часом, щоб їх можна було носити багато років, не викидаючи. Марка використовує тільки поліестер з ековолокон та мохер перевірених ферм у Південній Африці, який відповідає рекомендаціям щодо сталого розвитку мохерової промисловості. Також бренд розробив два роки тому власну нейлонову тюльову тканину із розірваних рибальських сіток та інших нейлонових відходів.
REVICLO
Instagram: @reviclo_by_markova
Український бренд займається пошиттям джинсів, курток, жакетів та сорочок із вінтажного деніму. Усі моделі обробляються вручну та неповторні за рахунок обраної основи кожного виробу. Марка продає як готовий одяг, так і шиє на замовлення.
SINOBI
Instagram: @sinobiofficial
Український взуттєвий бренд в японській естетиці включає три важливі складові: ортопедичну устілку, recycled-платформу і натуральну шкіру. Марка використовує кастомну технологію переробленої піни Eva, з якої робить підошву. Основний матеріал - італійська овеча шкіра, оброблена без хрому.
Gunia project
Instagram: @gunia_project
Дизайнери марки Наталія Каменська та Марія Гаврилюк створюють продукт, як традицію, де кожен об`єкт не втрачає актуальності, не виходить із моди та стає сімейним надбанням, що передбачає його довгий життєвий цикл. В асортименті бренду – шуби-гуні, хустки, килими, ювелірні прикраси, вироби з кераміки та гутного скла.
Крім того, команда бренду пропонує послуги ремонту та перепозолоти прикрас, перезаливання свічок у ту саму ємність. Також є опція повернення картонної упаковки, яка виготовлена із переробленого паперу та органічного клею для їх повторного використання.
Organic Basics
Instagram: @organicbasics
Бренд родом із Копенгагену створює нижню білизну та базові елементи одягу. Його головна ідея – скоротити кількість споживання за рахунок довгого носіння кожної купленої речі. Тому марка не випускає сезонних колекцій та інвестує у якість тканин, враховуючи простоту крою та функціональність.