«Погляд у майбутнє» — це важлива подія для дизайнерів, які роблять перші кроки у своєму професійному житті. Він відкриває горизонти нових можливостей не лише для переможців, але й для всіх учасників. Особливо відповідальним днем для молодих дизайнерів, які беруть участь у конкурсі, є день фінального шоу.
Керівник проекту Олександра Какуріна розповіла, що відбувається у цей день на backstage та чому, потрапивши до фіналу «Погляду в майбутнє», дизайнери вже є переможцями на шляху становлення своєї кар’єри.
Конкурсанти приїжджають до Києва з різних міст України для того, щоб разом підготуватися до фінального шоу, а також познайомитися з оргкомітетом і журі. Організатори конкурсу одразу попереджають про щільний графік та чіткий таймінг, якого мають дотримуватися дизайнери.
Розклад підготовки до показу складено з урахуванням навантаження і дає змогу дизайнерам отримати задоволення не тільки від роботи над фінальним шоу, але й від нових вражень, емоцій та спілкування один з одним. Фіналісти мають час на спільний обід, наприклад, у цьому році Дмитро та Олена Борисови запросили фіналістів на обід у свій знаковий ресторан «Остання барикада», на коротку екскурсію містом і, звісно, на невеличку лекцію від голови оргкомітету конкурсу Ірини Данилевської.
Одним із найважливіших та відповідальних моментів цього дня є спілкування з журі. Склад журі цьогоріч був надзвичайно сильним, багато молодих дизайнерів України мріють познайомитися особисто з тими, хто уособлює національну fashion-індустрію. Фіналісти мають таку можливість. Головною метою знайомства з членами журі є презентація процесу створення колекції та результатів кропіткої роботи конкурсантів.
Журі може більш детально дізнатися про концепцію та ідею, яку хотіли передати фіналісти. Вже на цьому етапі починається оцінювання колекцій, оскільки журі має змогу роздивитися кожну колекцію та відчути потенціал молодого дизайнера.
Більше того, спілкування з журі дає змогу не тільки презентувати колекцію, але й отримати поради професіоналів. Наприклад, Юлія Паскаль, дизайнерка бренду Paskal, провела на backstage кілька годин, приділила максимум уваги кожному з учасників і поділилася своїм професійним баченням та досвідом. Конкурсантка Ірина Даневич, яка працює з денімом, мала можливість познайомитися з Ксенією Шнайдер та отримала поради про специфіку роботи саме з джинсовим одягом. У цілому, кожен із молодих дизайнерів мав достатньо часу для того, щоб отримати коментарі щодо своїх колекцій також від Руслана Багінського, Артема Климчука, Лілії Літковської, Івана Фролова та Лілії Пустовіт.
Ще однією безцінною складовою підготовки до фінального шоу є спілкування дизайнерів між собою. На backstage панує не так атмосфера конкуренції, як взаємодопомоги і підтримки. Як кажуть дизайнери, це також відрізняє «Погляд у майбутнє» від інших конкурсів. Анастасія Падалка (володарка Гран-прі конкурсу) доробляла деякі деталі своєї колекції одразу після примірки на моделях. За деякий час до неї долучилися дехто з учасників, щоб допомогти дизайнерці підготувати одяг до шоу. Адже репетиція та робота зі стилістом конкурсу над цілісними образами залишають не так багато часу, щоб підігнати одяг для моделей, з якими дизайнери раніше не зустрічались. Взаємодопомога та розуміння ситуації всіма учасниками конкурсу доводить, наскільки тісною та дружньою є взаємодія у спільноті молодих дизайнерів.
На backstage працює команда оргкомітету, команда асистентів, моделі, стилісти та візажисти. Перед показом репетирують не тільки моделі, а й самі дизайнери, щоб не розгубитися на подіумі під час урочистої частини шоу — вручення дипломів та оголошення премій. Не тільки репетиція, а й розповідь організаторів про формат і специфіку конкурсу допомагає у роботі моделям: дівчата заздалегідь знають порядок зміни образів, тому робота на backstage проходить досить спокійно та злагоджено.
Після закінчення конкурсу взаємодія організаторів та конкурсантів не припиняється.
«Ми намагаємося стежити за творчим процесом дизайнерів і по можливості допомагати їм у професійних питаннях. Також перед фіналом «Погляду в майбутнє» ми отримуємо запити від провідних брендів і дизайнерів на «свіжу кров». Тобто часто українські професіонали шукають нових членів для своїх команд саме на подіумі конкурсу. Іноді ми отримуємо запити на контакти дизайнерів, які не потрапили до фіналу, але які працюють у більш класичних або специфічних стилях і техніках та зможуть приєднатись як асистенти чи молодші дизайнери до великих українських марок», — розповідають організатори.
За двадцять років Всеукраїнський конкурс молодих дизайнерів одягу «Погляд у майбутнє» став справжнім інкубатором для молодих талантів, які отримують квиток у своє майбутнє в модній індустрії.