«EMERGING ART in Ukraine / НОВОЧАСНЕ МИСТЕЦТВО в Україні» — перше повноцінне видання про сучасне молоде мистецтво в Україні, розвиток якого проходив у останні роки. Проєкт демонструє світу українських талантів нового часу, які виросли і як особистості, і як творчі одиниці разом з нашою країною епохи незалежності.
На обкладинці: «Бачити», Тарас Гайда
Книга охоплює різноманітні художні роботи: живопис, колаж, digital-art, фотографію, скульптуру, текстиль. Поряд з роботами читач знайде інформацію про біографію художників, а також відповіді на питання: що для них мистецтво та звідки вони беруть натхнення, про прояв національної ідентичності в роботах, зміни у творчості під час війни і, звісно, про надію — майбутнє українського мистецтва.
«Створюючи цю книгу, ми вкотре переконалися, наскільки багато талановитих молодих митців в Україні, наскільки вони широко мислять, мають яскраво виражений індивідуальний стиль. Звісно, нині емоційно складно створювати гарні проєкти книжок, але ми маємо воювати на всіх фронтах, зокрема й культурному. Як видавчиня я хочу подякувати всім учасникам проєкту за те, що в ці важкі часи ми змогли створити такий якісний і затребуваний для культурної індустрії продукт», — розповідає Люсія Бондар.
Люсія Бондар
«Саме зараз відбувається історичний розквіт нашої культури. Саме цей період і ці молоді автори стануть точкою відліку новочасного мистецтва в Україні. З початком війни світ змінився, як і кожен із нас. Це, звісно, вплинуло на мистецтво. Більшість художників розкрилися зовсім по-іншому: у своєму стилі, але гостріше та глибше. Ми вирішили не змінювати концепцію книги, оскільки вона про митців та їхню творчість. Проте додали декілька воєнних робіт кожного автора, щоб глядач мав змогу дослідити, як травматичний досвід вплинув на художників, і зафіксувати їхні рефлексії, почуття та емоції», — зазначає авторка Анна Аветова.
Анна Аветова
«Значення видавничого проєкту EMERGING ART in Ukraine насамперед у тому, що це одна з перших спроб системного вибору авторів і творів, який здатний виявити основні тенденції у сучасному українському мистецтві саме в гарячій точці його розвитку. Незважаючи на неминучу суб’єктивність кураторського вибору, це своєрідне "симптоматичне дзеркало" вподобань і захоплень художників, які з’являються, стверджуються на актуальній артсцені», — коментує Олександр Соловйов.