Як у часи Другої світової війни червона помада стала символом супротиву

Колір свободи та перемоги

Сьогодні червона помада стала класикою та є у косметичці чи не в кожної дівчини. Вона слугує акцентною деталлю, підкреслює елегантність та робить образ більш яскравим. Проте мало хто знає, що свого часу червоний колір на губах був символом нескореності, свободи та перемоги. Під час Другої світової війни помада допомагала в боротьбі з нацизмом і підіймала бойовий дух.

Символ протесту проти німецької окупації

Червона помада та Друга світова війна

Фото: hayleycamille.com

Адольф Гітлер вважав, що німецькі жінки не повинні користуватися косметикою, а особливо — червоною помадою. На його думку, макіяж виглядав вульгарно на арійках і псував їхню красу.

«Гітлер ненавидів червону помаду та не дозволяв жінкам довкола себе носити її. Він стверджував, що вона містить тваринний жир зі стічних вод», — пише Габріела Ернандес у своїй книзі «Класична краса: історія макіяжу».

Жінки країн-союзниць почали використовувати червону помаду як символ протесту проти німецької окупації. Знаходячись у сотнях кілометрів від лінії фронту, вони підіймали рівень патріотизму та бойового духу, відчували власну силу та здатність здолати ворога.

«Губна помада — ваша зброя, а ви — солдати тилу»

Реклама червоної помади у часи Другої світової війни

Фото: hayleycamille.com

Значну роль у становленні червоної помади, як невід’ємної частини боротьби з нацизмом, відіграли реклама та підтримка уряду. Вінстон Черчілль заохочував її використання та навіть запустив кампанію «Краса — твій обов’язок» — одну з найбільш культових і вдалих воєнних рекламних кампаній, яка б сьогодні викликала протест.

Кампанія супроводжувалася лозунгами «Губна помада — ваша зброя, а ви — солдати тилу», «Покажи своє краще обличчя». Уряд відмічав, що косметика така ж важлива для жінок, як тютюн для чоловіків, а Вінстон Черчілль підтримував видачу помади за потребою, а не за талонами.

Реклама червоної помади під час Другої світової

Фото: hayleycamille.com

«Він не лише не обмежував жінок у помаді, а й просив їх користуватися нею у рамках своєї пропаганди», — стверджує журналістка Салі Хьюз.

Меседж, який транслювали кампанії був близький і зрозумілий жінкам, тож червона помада швидко стала символом воєнного гламуру та засобом підняття національного духу.

«Було так багато бідності та небезпеки, що ми прагли цього гламуру», — згадує Пет Спайсер.

Колір перемоги

Жінки в армії під час Другої світової

Фото: irkmagazine.com

Позицію уряду підтримували й косметичні компанії, які з кожним днем війни все більше й більше використовували образ помади як потужної зброї проти нацистів. На полицях магазинів усе частіше з’являлися відтінки з такими назвами, як «Червоний Союзних Військ», «Переможний Червоний», «Зброя Домашнього Фронту» або «Полковий Червоний».

Приблизно у 1941 році червона помада стала обов’язковою для жінок, які служили в армії США. В зв’язку з цим американський уряд звернувся до компанії Elizabeth Arden з проханням створити регламентований відтінок помади і лаку для нігтів, які використовуватимуть військові жінки. Так з’явився Montezuma Red — відтінок, ідеальний у поєднанні з червоною окантовкою їхньої форми.

Червона помада та Друга світова війна

Фото: irkmagazine.com

Після війни червона помада не втратила своєї популярності. Нею користувалися всі: від Мерілін Монро до королеви Єлизавети ІІ. Попри те, що вона вже давно не уособлює патріотизм і свободу, сьогодні жінки з усіх куточків світу продовжують наносити червоний на губи.


Реклама

Популярні матеріали

Образ дня: Мадонна показує, як носити трендову шубу від...


Святковий wishlist популярних українських візажисток


7 образів в етностилі, які вам варто повторити цього Різдва...


Читайте також
Популярні матеріали