Протягом тривалої боротьби з російською агресією українці та всі небайдужі по всьому світу продовжують підтримувати Україну. У нашому матеріалі ділимося благодійними ініціативами, які допомагають змінити життя українців на краще.
Популяризація українських ІТ-рішень
Pro IT Ukraine — волонтерський проєкт для популяризації українських ІТ-рішень. На онлайн-платформі українці можуть швидко знайти аналог російському або закордонному рішенню та скористатися підтримкою, а також знайти додаткову інформацію про спеціальні умови. Метою проєкту є поширення продуктів українських розробників, підтримка економіки країни та ознайомлення з українським IT-сектором.
На сайті представлено вже 200+ рішень та додано понад 540 назв російських і закордонних сервісів, до яких знайдені аналоги з українським корінням, що не поступаються у функціональності. Відмовляйтеся від російських та закордонних сервісів на користь українських за посиланням.
Українські художники на арт’ярмарку в Базелі
Галереї The Naked Room та Voloshyn Gallery представлять Україну на арт’ярмарку Liste у Базелі, який проходив з 13 до 19 червня одночасно з Art Basel. Це вперше Україна буде представлена на ярмарку Liste.
The Naked Room презентовала роботи трьох київських художниць — Люсі Іванової, Каті Бучацької та Катерини Лисовенко. Серед їх робіт об’єкти, створені в майстернях у Києві ще до війни, які змогли евакуювати кураторки. Крім цього, експонувались нові твори художниць, які вони створили в артрезиденціях та тимчасових місцях перебування на заході України, у Польщі та Австрії. Разом вони складають переплетіння візуальних кодів, ідей та емоцій, актуальних сьогодні для суспільства за межами географічних кордонів.
Voloshyn Gallery представила груповий стенд за участю Нікіти Кадана, Миколи Рідного та Лесі Хоменко. Проєкт Проект охоплює і нові роботи українських художників, створені вже після повномасштабного вторгнення російської армії, і більш ранні, в яких митці осмислювали події в Україні після Революції Гідності та анексії Криму.
Перший аудіокурс для підтримки ментального здоров’я до pride-місяця
До місяця «гордості» BetterMe та UKRAINEPRIDE запускають аудіокурс для підтримки ментального здоров’я під назвою «LGBTQ+Me: Прийміть своє різноманіття», щоб поєднати людей різних сексуальних орієнтацій та гендерних ідентичностей та допомогти їм співіснувати в суспільстві. Курс побудований на основі особистих історій представників ЛГБТК+- спільноти і людей гетеросексуальної орієнтації, а також практичних порад від психолога. Курс доступний у застосунку BetterMe: Mental Health.
Усі історії надані українцями, які готові ділитися власним досвідом з людьми по всьому світу.
Допомога ЗСУ
Сім’я української дизайнерки Мальви Вербицької закликає долучитися до ініціативи в придбанні 1000 вантажівок для ЗСУ. В умовах активних бойових дій нашим захисникам потрібно багато автомобілів, адже вони часто потрапляють під обстріли і виходять з ладу.
Мальва та Назар Вербицькі задонатили 6 позашляховиків у рамках діяльності Міжнародного штабу допомоги українцям та проєкту «1000 автомобілів свободи», що організований головою Львівської ОВА Максимом Козицьким та керівником ГО «Добро.Дій» Ігорем Дулиним. Назар Вербицький разом з іншими учасниками делегації МШДУ вирушив на схід України.
Допомогу отримали авдіївські військові частини 1314, 110, 56, 24 та 25. Також бренд дизайнерки MALVA FLOREA відшиває одяг для ЗСУ в некомерційних цілях.
Українські вистави онлайн
Чеський стримінговий сервіс Dramox, на якому понад 80 спектаклів від пів сотні театрів доступні українською мовою, представив знамениту виставу Morituri te salutant від Національного академічного драматичного театру ім. Івана Франка. Нагороджена премією «Київська пектораль» в номінації «За кращу режисерську роботу» вистава режисера Дмитра Богомазова вибудовує єдину колективну біографію українського села.
Dramox також продовжує співпрацю з українськими театрами, щоб відкривати український театр як українському, так і європейському глядачу. Наразі всі кошти, зібрані з підписок, сервіс надсилає українським театрам на їхній розвиток. Крім українських вистав на Dramox представлені постановки світових театрів. Уже понад 20 вистав від кращих театрів світу, таких як Берлінська державна опера, Англійський національний балет, Королівський театр у Мадриді, доступні з українськими субтитрами. Водночас Dramox перекладає українські вистави англійською мовою для європейського глядача.
Українська фотовиставка в Австрії
З 2 липня по 14 серпня 2022 року в австрійському місті Гмюнд проходитиме виставка gmunden.photo 2022. Цього року виставка має український фокус, з 18 митців — 10 українців, серед яких Анатолій Бабійчук, Ігор Гайдай, Макс Левін, Євген Нікіфоров, Євген Малолєтка.
На виставці хочуть показати найактуальнішу сучасність через призму різноманітних поглядів, систем переконань і стратегій вираження.
Цього року gmunden.photo запрошує українських митців до діалогу з австрійськими фотографами та відеомейкерами. Виставкові роботи gmunden.photo демонструють зіткнення переживань бурхливих екзистенційних обставин, з якими стикаються українські митці під час війни, що триває.
Support Your Art та Український інститут презентують українські видавництва на ярмарку I never read в Базелі
З 15 по 18 червня платформа про українське сучасне мистецтво Support Your Art та Український інститут презентували українські візуальні книги на книжковому ярмарку I never read.
Зокрема на українському стенді вперше були представлені видання IST Publishing, Osnovy, MOKSOP, Родовід, 89books, Артбук, ArtHuss, публікації Довженко-Центру, Мистецького арсеналу, авторські артбуки Маргарити Журунової та Богдана Локатира, Etchingroom1, зіни студент_ок НАОМА, ЛНАМ та КАМА і публікації українських студентів з Університету прикладних наук та мистецтв Люцерна та Академії мистецтва і дизайну FHNW в Базелі.
Благодійна виставка сучасного українського мистецтва
З 8 по 10 липня в галереї Wadström Tönnheim в іспанському місті Марбелья відбудеться виставка-продаж сучасного українського мистецтва.
Учасниками виставками стали найвідоміші українські художники та скульптори — Дар’я Альошкіна, Назар Білик, Артем Волокітін, Петро Гронський, Василь Грубляк, Олексій Золотарьов, Дарина Микитюк, Ніна Мурашкіна, Юрій Коваль, Тетяна Малиновська, Віталій Кравець, Лілія Студницька, Валерія Трубіна, Іван Цюпка, INS (Євген Гладенко). Експозиція містить живопис, графіку, фотографію та скульптуру.
Частину коштів від продажу робіт буде надіслано у міжнародний благодійний фонд Future for Ukraine. Вони будуть направлені на оплату систем остеофіксації для постраждалих з переломами кісток.
В Івано-Франківську відкрився перший простір українських брендів «Вільна.Я»
В червні в Івано-Франківську відкрився простір українських брендів одягу, взуття та аксесуарів «Вільна.Я». Це перший шоу-рум в рамках амбітного проєкту «Вільна.Я», який заснувала власниця та дизайнерка бренду Le.Ko Лєна Костюкова. У просторі представлені як знані та відомі бренди, так і нові імена та молоді дизайнери, але кожен зі своїм впізнаваним стилем. В шоу-румі ви можете знайти одяг від Juliya Kros, Maison Liulka, Anna Grove, LaLinea, Mint, Milkis, Kaptcova, Canary, Woven, Allure, Nick Kichkar, Reeloo, кардигани та взуття від Le.Ko.
Цей проєкт першочергово несе соціальну складову — підтримку українського виробника та сприяння розвитку української моди, адже зараз як і будь-якому іншому бізнесу доводиться нелегко.
Продаж люксових речей на допомогу Україні
Перша та найбільша платформа в Україні з перепродажу люксових речей The Originals вийшла на європейський ринок під назвою ReOriginal. Тепер українці можуть продавати свої речі з доставкою по всьому світу та мати додаткове джерело прибутку. Зараз на маркетплейсі доступно понад 7500 унікальних товарів.
Компанія підтримує українських дизайнерів та продає їх нові колекції на міжнародному ринку. На сайті платформи вже представлені ELENAREVA, BOBKOVA, Katerina Kvit, T.Mosca, A.M.G та інші.
Також, співпрацюючи з благодійною платформою dobro.ua, ReOriginal розпочав кампанію по збору коштів для дітей, які постраждали від війни. Компанія переводить процент від прибутку, а також надає можливість приєднатися до ініціативи продавцям — вони можуть обрати відсоток, який хочуть перевести на кампанію з продажу своїх речей.
Благодійний захід на підтримку творчих об`єднань Стрічкоткацької фабрики на Подолі
25 червня в Києві відбувся благодійний мистецький захід «На часі», що мав на меті зібрати кошти на підтримку творчих об`єднань Стрічкоткацької фабрики на Подолі. Також організатори підтримали українських митців та культурні простори, які зараз знаходяться у скрутному становищі.
Мистецьким об`єднанням на території фабрики було вкрай важко витримати коронавірусні обмеження: такі центри, як Metaculture, Цап Царап, театр PostPlay були змушені припинити діяльність. Воєнний стан приніс нові виклики, які потрібно подолати задля продовження роботи фабрики як єдиного творчого кластеру, що стала унікальним явищем в сучасній культурі.
Це перша подія, де в усіх охочих була можливість долучитися до нової громадської організації «Стрічкоткацької Фабрики». Організатори планують проводити кожної другої суботи місяця серію денних заходів «На часі». Тут проходитимуть різноманітні перформативні дійства, фудкорт та маркет, виставки сучасного мистецтва, лекції про музики, урбаністику та психологію, тату марафон, а також акустичні й електронні концерти та виступи на п`ятьох сценах.
Всі кошти від продажу квитків будуть направлено на підтримку благодійного фонду ГО «СТРІЧКОТКАЦЬКА ФАБРИКА»та на підтримку українських митців.
Діти з України можуть продавати малюнки за £7 на LELEKA
Некомерційна компанія з Великобританії, якою керує команда волонтерів з усього світу, запускає проект LELEKA. Це платформа, де діти з України можуть продавати свої малюнки за £7. Дітлахи можуть витратити ці гроші на себе, свої сім`ї, пожертвувати на харківський зоопарк чи ЗСУ — це їхнє рішення.
Будь-яка дитина з України до 18 років може продати друковані версії свого мистецтва на платформі LELEKA. Це можуть бути або ті, хто залишився у своїй країні, або ті, хто був вимушений втекти. LELEKA приймає витвори мистецтва дітей України, незалежно від їхньої національності.
Усі гроші з продажу мінус VAT та комісія платіжних партнерів Stripe та Wise буде перераховано безпосередньо на банківський рахунок батьків дитини. Сам проект не бере комісії та не збирає дані/особисту інформацію, і ніколи не буде цього робити. Додати малюнок ви можете за посиланням.
Гуманітарна допомога від волонтерської платформи СпівДія
За 100 днів роботи волонтерська платформа СпівДія отримала майже 268 000 запитів про гуманітарну допомогу. За цими цифрами — сотні тисяч українців, постраждалих від війни, які потребують підтримки та захисту. Територіально найбільше звернень із Дніпропетровщини, Одещини, Запоріжчини, Харківщини та Донеччини.
У різний період протягом дня кейс-менеджери платформи СпівДія одержували від 2000 до 7000 нових заявок — від харчів, одягу, побутових приладів до медикаментів, дитячих товарів, засобів особистої гігієни. Завдяки логістичним маршрутам та розгалуженій мережі гуманітарних складів СпівДія охоплює найвіддаленіші місцевості. Обсяги гуманітарної допомоги різні – від кількох банок із консервацією, якими готові поділитися господині, до рекордних 550 тон від одного з партнерів СпівДії Help Ukraine Centre, який за весь час співпраці надав 47 фур із понад 1300 палетами найнеобхіднішого.
На MEGOGO з’явилися аудіомаршрути для пробіжок
Медіасервіс MEGOGO представив проєкт «Бігові аудіодоріжки». Це п’ять аудіомаршрутів для пробіжок Києвом, що об’єднані соціальною та благодійною темою. В кожному випуску слухач дізнаватиметься про благодійний фонд, дотичний до теми.
Усі маршрути адаптовані як для прогулянок столицею, так і для можливості слухати за межами міста. Серед тем аудіомаршрутів: здоров’я та довголіття; довкілля та раціональне споживання; діти та батьківство; інклюзія та безбар’єрний простір; патріотизм, національні цінності та права людини. Для зручності кожен із маршрутів поділений на окремі епізоди за різною дистанцією для пробіжки: 2 км, 5 км та 10 км.
Усі пробіжки озвучені голосами відомих українців: Ната Жижченко (Onuka), Дмитро Шуров (Pianoбой), Каша Сальцова, Ярослав Лодигін та Соломія Вітвіцька. Задонатити кошти та дізнатися більше інформації про збір можна за посиланням.
Допомога українцям, що втратили роботу через війну
Український безкоштовний портал goodjob допомагає українцям, які втратили роботу через війну, та пропонує карʼєрні та освітні можливості. На порталі щодня публікують вакансії, стипендії та матеріали, які допоможуть знайти нове місце праці та покращити навички.
Goodjob також пропонує менторство від спеціалістів у сфері маркетингу, ІТ і менеджменту. Здебільшого ментори працюють у багатьох провідних компаніях, як от Meta, HubSpot, Google. Команда волонтерів власноруч дізнаються запити людей та підбирають їм менторів. Наразі менторство порталу уже налічує близько 200 спеціалістів.
Цього місяця goodjob анонсували нову серію вебінарів від Сanva. Спікери розповідатимуть про те, як створити резюме, яке допоможе звернути увагу роботодавця на вашу кандидатуру. Також, вони поділяться порадами, як створити PVP, відео cover letter та як успішно знайти роботу і пройти співбесіду.
Підтримка постраждалих від війни від CARE
Міжнародна організація з розвитку та гуманітарної допомоги CARE співпрацює з українським благодійним фондом «Твоя Опора», який здійснює закупівлю та доставку лікарням медичного обладнання та медикаментів.
На перший пакет допомоги від CARE для однієї з київських лікарень вдалося закупити важливе реанімаційне обладнання. Серед якого — і наркозна станція, і апарати штучної вентиляції легень, і пересувні світильники, і апарат ультразвукової діагностики та багато інших медичних приладів і товарів. У лікарні кажуть, що це обладнання дозволить їм оперативніше діагностувати захворювання та бути мобільнішими, що надзвичайно важливо в умовах воєнного стану. А відтак і врятувати більше українців, зокрема постраждалих від війни.
Благодійна театральна читка п’єси «Ми готові до війни» в готелі Fairmont Grand Hotel Kyiv
Готель Fairmont Grand Hotel Kyiv 25 червня продовжив розпочату серію благодійних мистецьких заходів читкою п’єси «Ми готові до війни».
Автором твору є молодий український режисер та драматург Олександр Середін, який написав «Ми готові до війни» у Харкові вже після повномасштабного вторгнення рф до України. За сюжетом, герої переживають тривожне відчуття війни напередодні нападу Росії 24 лютого. У читанні взяли участь провідні актори української сцени театру та кіно: акторки театру «Золоті ворота» Віталіна Біблів та Інна Скорина-Калаба, їхні колеги з театру драми і комедії на лівому березі Дніпра Олеся Жураківська та Тетяна Круліковська, а також актор та телеведучий Олексій Суханов.
Зібрані на заході гроші організатори спрямують на підтримку акторів Херсонського музично-драматичного театру імені Миколи Куліша.
Дизайнери створили хаб на підтримку волонтерських проєктів
Команда дизайн-агенції Happy спільно з вітчизняним діджитал-ком`юніті та за підтримкою платформ-партнерів Projector та CASES створила хаб дизайнерів UDDU, цілями якого є: підтримати волонтерські проєкти дизайном, який полегшить їм роботу і зовнішню комунікацію, забезпечити роботою тих дизайнерів і креативників, які її втратили, надати українцям можливість працювати з іноземними замовниками (навіть без знання англійської), підтримати українську економіку сплатою податків та залученням іноземних клієнтів до країни, передати 20% від прибутку всіх проєктів волонтерським організаціям та ЗСУ.
За три місяці UDDU створили брендинг і сайт для таких волонтерських проєктів, як: Union of Angels, Volunteer UA, Support Ukrainian Army, UAHelpers та іншим.
З роботами дизайнерів можна ознайомитися тут. Звернутися за розробкою можна заповнивши форму.