Куди рухається світ, можна легко аналізувати за допомогою оновлень в Instagram.
Я умовно ділю період існування цієї соціальної мережі на такі проміжки:
- Час, коли ми знайомилися та звикали (читай: Instagram нас вивчав, усе записував).
- Час, коли ми отримали вигоду — великі охоплення, продажі для брендів, рекламні контракти у блогерів (читай: Instagram нас вивчив та приручив).
- Час, коли ми думаємо, що знаємо, як керувати всією мережею (читай: Instagram повністю керує нами).
Остання ера щойно розпочалася і буде з нами протягом деякого часу. Огляньмо технічні оновлення та тренди, які з’явилися нещодавно.
Instagram: @leoniehanne
«Поверніть нам Instagram», або Нова стрічка як символ ще одного етапу для мережі
Тепер ваша стрічка показуватиме багато контенту тих людей, на яких ви не підписані, і найчастіше це будуть відео Reels. Проте лідерам думок така ідея не сподобалася, і вони почали протестувати. Тоді керівник Instagram Адам Моссері пояснив, що кожен користувач може скорегувати стрічку під себе.
Оновлення в соціальній мережі назвали уподібненням до TikTok, однак я вважаю, що такі звинувачення зовсім неправильні. Адже багато функцій з’являтимуться у всіх популярних мережах і копіюватимуть одна одну. Прямі ефіри, дуети та Stories є і в YouTube, і в ТікТок, і у Facebook (або от-от будуть).
Не варто боятися, Instagram таки залишиться більш естетичним. Принаймні поки що.
Reels
IGTV — оновлення, яке так і не стало популярним серед користувачів. Тому його витіснили відео Reels.
Якщо ви бажаєте популярності, то створюйте швидкозмінний набір фотокадрів чи відео під трендові треки. Тепер Reels — двигун для отримання охоплень та нових фоловерів. З рекомендацій, звичайно. Але саме Reels показують найкращі результати для органічного просування авторів контенту та брендів.
Доступна музика в історіях і не тільки
Нарешті нам не потрібно вигадувати, як швидко і безболісно здобути авторські права на музику. Та не отримувати повідомлення, що відео заблоковане.
У Stories тепер є наліпки з музикою, а в Reels — безліч старих і нових треків.
Shopping tags та розділ «Магазин»
Продавати в Instagram стало особливо комфортно. У Європі ця функція вже доступна, проте в українських користувачів її досі нема. У розділі «Магазин» можна справді провести багато часу.
Charity і фандрейзинг
Цей інструмент почали тестувати ще у 2020 році. Некомерційні організації та їхні прихильники можуть проводити благодійні збори пожертв у Instagram. Для цього використовуються наліпки «Пожертвування» в історіях та кнопка «Пожертвувати» в бізнес-акаунті Instagram. Щоб отримати доступ до функцій для збору пожертв, треба діяти за інструкцією, яку можна знайти у «Facebook Бізнес». Вас обов’язково перевірятимуть, а сам збір триватиме протягом 30 днів.
Новини таргетованої реклами
Правила гри стають жорсткішими — рекламна діяльність бренду чи компанії з використанням функцій Instagram має відповідати законам країни та етиці, за якою налаштовуються покази оголошень.
Приклад: вас змусять зареєструватися — додати документи в рекламний кабінет Facebook. З 2022 року ми платимо на 10% більше за таргет в Україні. Мова рекламних оголошень — українська.
Також налаштування реклами, пов’язані з гендером, расою, стають недоступними. Та й, певно, із часом багато інших налаштувань вважатимуть неетичними. Проте тут варто довіряти Instagram, адже реклама досі залишається актуальною.
Монетизація для блогерів
Instagram уже давно обіцяє монетизацію — на таке оновлення чекають ті користувачі, які виробляють корисний та естетичний контент чи ведуть свій блог.
Проте поки що за перегляди Reels оплату отримують блогери зі США, Канади та Мексики. Даних про доходи нема, проте компанія Meta стверджує, що інвестувала в пілотний проєкт один мільярд доларів, і автори, що беруть участь, отримують до 35 000 доларів за місяць.
Instagram оголосив, що підтримує NFT. Допомога креаторам чи новий вид заробітку?
Адам Моссері кілька днів тому оголосив нову еру Instagram, загорнуту в соціальні гасла та правильні слова про те, куди і як рухається світ. Посперечатися з представниками компанії важко — так, потрібно «допомагати креаторам», бо саме на них тримається екосистема.
Навіщо таке оновлення? Саме завдяки NFT креатори та ресейлери зможуть заробляти.
Що покаже нам Instagram завтра, ми не можемо навіть уявити. Нагадаю, соціальна мережа тільки підкреслює особливості світу майбутнього та відповідає новим тенденціям. Тому просувайте себе та бренди, ловіть хвилю Reels та слідкуйте за ринком NFT.