Жінка, яка має план. Інтерв'ю з Іриною Горовою

Ексклюзивно для ELLE

Історія Ірини Горової, яка вже майже 15 років займається розвитком музичного бізнесу в Україні, доводить: втрачати й починати спочатку не страшно, якщо перед спуском з гори ти вже бачиш нову вершину.

СЕРЕЖКИ Й НАМИСТО, TOUS; СПІДНИЦЯ, ЖАКЕТ І ВЗУТТЯ, ВЛАСНІСТЬ ГЕРОЇНІ; ШКАРПЕТКИ Й РЕМІНЦІ, TO BE ACCESSORIES

ELLE Ви завжди мали імідж залізної леді з математичним складом розуму. Але останні пів року ми спостерігаємо зміни й розкриття вашої творчої сторони. Розкажіть, як вихід за рамки традиційної бізнес-ролі вплинув на вашу особистість і бізнес-стратегії.

Ірина Горова Мені здається, що моя бізнесова хватка тільки підсилилася. Але за останній період і справді багато чого відбулося: початок повномасштабного вторгнення, розрив із моїм партнером, з яким ми працювали понад десять років, тимчасовий переїзд за кордон, повернення додому, відкриття нової компанії Pomitni. Це була повна перебудова бізнес-процесів. І попри всі труднощі, як не дивно, я вперше дихаю вільно. Я змогла повноцінно відкрити себе як лідерку і зрозуміла, що мої мрії можуть реалізовуватися. Думаю, це помітно всім, хто стежить за мною і за компанією: у нас більше класних артистів, більше цікавих проєктів, і ми не просто втрималися, а ще й швидко розвиваємося. Думаю, саме це вплинуло на мою особистісну трансформацію, коли я у своє структуроване життя впустила творчість, об’єднала в ньому жіноче й чоловіче, бізнес і мистецтво. Нібито зійшлися інь і ян, склався ідеальний пазл. Я нарешті відчуваю той баланс у житті, про який усі говорять і який усі шукають.

СЕРЕЖКИ, НАМИСТО, БРАСЛЕТ, TOUS; СПІДНИЦЯ, ЖАКЕТ І ВЗУТТЯ, ВЛАСНІСТЬ ГЕРОЇНІ; ШКАРПЕТКИ Й РЕМІНЦІ, TO BE ACCESSORIES

ELLE За цей час ви стали єдиною власницею лейблу. Що змінилося для вас у плані навантаження й обов’язків?

І. Г. Колись для мене розійтися з партнером було найбільшим страхом, а сьогодні я вважаю цей крок найкращим надбанням. І річ не в тому, що хтось був поганим, а в тому, що я нарешті змогла бути на сто відсотків вільною, брати відповідальність і створювати навколо себе той простір, який вже хочу я. Думаю, тут спрацювали й вік, і моя професійна зрілість, і купа інших факторів. Звісно, це складно, адже всі рішення ти пропускаєш через себе і не маєш поруч того, з ким можна розділити ризики. З іншого боку — це компанія з моєю жіночою енергетикою. До того ж управлінням проєктами завжди займалася я, мій партнер відповідав за творчу роль, яку зараз виконують усі ті артисти, з якими я працюю. Сьогодні я намагаюся не розосереджуватись, як могла робити це раніше. Моя увага скерована на структурування компанії, що дуже змінилася, і налаштування внутрішніх комунікацій. Також я беру участь у проєктах, які направлені на об’єднання ринку й допомогу артистам, входжу до міжнародних спілок, багато вчуся.

МОНОСЕРЕЖКА, ГОДИННИК І БРАСЛЕТ, TOUS; СУКНЯ, LITKOVSKA

ELLE Під вашим керівництвом Pomitni пережили серйозні трансформації. Як лейбл адаптував свою бізнес-модель, щоб залишатися актуальним і ефективним у нинішніх умовах?

І. Г. За кілька місяців до повномасштабного вторгнення в компанії MOZGI Entertainment ми провели стратегічну сесію, на якій намагалися зрозуміти, куди рухати бізнес. Ми витратили на це три місяці, завершили в грудні, всі обійнялися, поцілувалися і пішли у відпустки. Почалося повномасштабне вторгнення, і все те, що ми напрацювали — класне й корисне, — стало неактуальним, невідповідним контексту, тож ми на пів року взагалі випали з життя. Думаю, постраждали всі сфери, але креативну індустрію знесло в нуль. Ми розуміли, що можемо втратити все, тому що дохід від стрімінгових платформ упав на 80% просто в один момент. Звичайно, був період, коли ніхто не знав, що робити далі. Але десь на третій тиждень великої війни ми зустрілися з Надею Дорофєєвою для вирішення єдиного питання: що робити, починати щось нове чи намагатися перебудовуватися й продовжувати шлях в нових реаліях? І ми подумали, що в нас стільки експертизи, стільки нереалізованих творчих планів, що нам варто рухатися вперед. Ми стали точками опори одна для одної. Важливою підтримкою стала сім’я, а також команда — люди з сенсами, з якими ми спрацювалися в один міцний камінь. Ми намагалися втриматися, робили соціальні проєкти, думали, чим можемо бути корисними індустрії та країні. Далі прийшло усвідомлення неминучості трансформацій. У цей час я звернула увагу на велику кількість нової української музики і спочатку ділилася нею у себе в соціальних мережах, зазначала артистів. А потім навіть створила свій авторський плейлист — виключно з класної сучасної музики, здебільшого молодих виконавців. Це й стало початком мого діалогу з нашими артистами. Ми запропонували свою експертизу, бо з’ясувалося, що не всі знають, як релізити музику чи впливати на збільшення прослуховувань. Тоді ми зрозуміли: відкриття нових імен, підтримка української музики — ось куди треба рухатися, ось наш вектор! Адже так і працює закордонний ринок: вони, звичайно, вкладають гроші в блокбастерів, та щоб диференціювати ризики, відкривають простір і для інших цікавих артистів. Поїздки до закордонних лейблів влітку 2022 року відкрили для мене новий світ. Я зрозуміла свою помилку в минулому: коли ти успішний, ти живеш у своїй бульбашці, яка жодним чином не захищена від потрясінь і яка лише закриває тебе від інших експертиз, інших ринків. Я побачила, як закордонні лейбли працюють із сонграйтерами, кемпами, поєднанням різних стилів. Почала інтегрувати це у свою компанію — і далі все запрацювало.

Тому, підсумовуючи, можу сказати, що в адаптації нової бізнес-моделі свою роль відіграли команда, в яку я інвестувала достатньо часу ДО, партнерські взаємини з ключовими гравцями з команди (в моєму випадку це Надя), а також досвід більш потужних компаній, глибоке вивчення матеріалів. 

Трансформація — це потужна експертиза в минулому, розуміння сучасного контексту та великі мрії, які ти хочеш втілити в майбутньому.


КУЛОН, СЕРЕЖКИ І КАБЛУЧКИ, TOUS; ЖАКЕТ І СОРОЧКА, THE COAT

ELLE Як повномасштабна війна змінила музичний ринок в Україні та які нові можливості відкрилися для молодих артистів у цей непростий час?

І. Г. Це було щось на кшталт випаленої трави, яка почала проростати знову. Я бачу в цьому і плюси, і мінуси. Плюс полягає в тому, що з’явилася неймовірна кількість молодих талантів, які отримали шанс проявити себе. З нашого простору зникли російськомовні пісні та будь-яке просування російського контенту. Всі зрозуміли, що єдиний шлях — це розвиток української музики на вітчизняному ринку та її експорт. Мінус, на мою думку, полягав у тому, що суспільство начебто захотіло забути й відмовитися від усього, що хоч якимось чином пов’язане з минулим, зокрема й від артистів. Тому до нових імен аванс довіри був величезний. Проте, коли буря вщухла, прийшло розуміння, що ці нові таланти не мають досвіду, не знають, як будувати музичний бізнес, як спілкуватися з брендами й аудиторією. Адже потрібен час, щоб досягти тієї якості, яку заклали артисти до 2022 року. Досить швидко утворилась певна прогалина: минуле нібито зникло, а нове гучно вистрілило — і потроху почало стихати. Ясна річ, виконавці, які вирішили, що хочуть залишатися в Україні, змінюються. Але ж це не так просто! Артисти, актори, політики, люди, які, власне, і є продуктом, мають не просто змінитися, а й, по суті, закохати інших в нову версію себе, з новими сенсами, позиціонуванням. Перезапуск продукту складніший і довший, аніж запуск чогось нового. Є артисти, які не змогли, які загубилися, але є й такі, що втрималися і звучать набагато краще, ніж раніше. Іноді буревії та урагани не лише руйнують, а й приносять щось нове й свіже. Я пишаюся тим, що відбувається зараз в українській музиці. І що далі, то краще та якісніше, адже ми нарешті сконцентрувалися на класному продукті.

КУЛОН, СЕРЕЖКИ І КАБЛУЧКИ, TOUS; ЖАКЕТ І СОРОЧКА, THE COAT; БРЮКИ, BOBKOVA

ELLE Серед небагатьох артистів, які не тільки не втратили своїх позицій, а й наростили їх, — DOROFEEVA. Які її ключові трансформації ви могли б виокремити? У чому секрет успіху DOROFEEVA, що допомагає їй зберігати популярність?

І. Г. Новий кліп DOROFEEVA на пісню «Колискова 2022» — приклад сміливості артиста, який трансформувався і дуже тонко відчуває контекст сьогодення. Ця робота — квінтесенція всього, що відбулося з нами всіма за майже три роки. І як би ти не ставився до артиста, ти розумієш, що це глиба. Дуже складно транслювати глибокі сенси саме через попмузику, яка сприймається ніби щось поверхневе. Але цей кліп спростовує упередження та демонструє, як можна творчо й цікаво говорити про сумне. Це чергова гора, на яку ми піднялися. До речі, про гори. Здається, один з японських підходів до бізнесу говорить: коли ти дістався вершини гори, наступним (і це неминуче) буде крок вниз, і, якщо ти не бачиш наступної гори, ти так і залишишся внизу. Тому постійний пошук нових вершин дуже важливий. Тільки такі артисти, які не зупиняються, можуть існувати п’ять, десять, п’ятнадцять років, бути зірками, про які згадуватимуть наступні покоління. Для нас стратегія розвитку — саме про шлях угору, нехай не стрімкий, але впевнений.

МОНОСЕРЕЖКА, ГОДИННИК, БРАСЛЕТ І КАБЛУЧКА, TOUS; СУКНЯ, LITKOVSKA

ELLE Ріст DOROFEEVA зумовив і зміну ваших бізнес-стосунків. На яких умовах ви працюєте зараз, як розподілені ваші ролі в проєкті DOROFEEVA?

І. Г. Я іду за формулою, яка дуже зрозуміла мені, коли я відповідаю за бюджет, перемовини з великими брендами, угоди тощо, а Надя відповідає за творчість і пошук людей, з якими їй комфортно працювати. Зараз ми готуємося до Палацу спорту й намагаємося балансувати, аби не зробити шоу заради шоу. Я бодигард у фінансах, Надя — у творчості. І як на мене, це найкраще поєднання різних людей, які створюють класний спільний продукт. Хоча в нас і бувають іноді творчі суперечки (як, скажімо, щодо обкладинки до альбому), але глобально ми доповнюємо одна одну.

ELLE Як вам у досягненні бізнес-цілей допомагає членство в CEO Club?

І. Г. Наразі до СЕО Club входять понад 250 дуже потужних бізнесменів України з різними експертизами, в яких я переймаю той досвід і знання, що точно не отримаю в іншому просторі. Це спільнота, яка робить важливі проєкти, реально впливає на контекст і події в Україні, збирає значні кошти на ЗСУ, сім’ї військових. CEO Club витягує з бульбашки, вчить дивитися глибше й мислити ширше, зводить з майбутніми друзями й партнерами. Саме завдяки CEO Club я пішла вчитися до Києво-Могилянської бізнес-школи, брала участь у семінарах «Аспен Інституту Київ», знайшла бізнес-партнера для проєкту з підтримки молодих артистів. Мені приємно бути не просто членкинею, а входити до ради клубу, пропонувати свій погляд і бути корисною.

До речі, я досі лишаюся єдиною представницею музичної індустрії в CEO Club. З одного боку, це приємно. А з іншого — сумно, бо, якби нас було більше, ми могли б і зробити більше, це було б індикатором того, що музична індустрія починає систематизуватися.

КАБЛУЧКИ, СЕРЕЖКИ І КУЛОН, TOUS

ELLE Проєкт «На її основі» — новаторський крок для підтримки українських музикантів. Як виникла ідея створення цієї платформи?

І. Г. Усе почалося з бажання підсвітити українську музику, яку ще не транслюють на радіо та ТБ і яка переважно живе у плейлистах. На мою ідею відгукнулася «Аврора», мережа мультимаркетів з міжнародними інвестиціями. Це вперше, коли музичний лейбл об’єднався з бізнесом не задля реклами, а задля створення спільної компанії, що інвестуватиме в музичну індустрію через гранти, кемпи, фестивалі й радіо. Це змога для українських артистів звучати й бути почутими величезною аудиторією.

ELLE Якою ви бачите музичну індустрію України за п’ять років і яке місце в ній буде відведено лейблу Pomitni та Ірині Горовій?

І. Г. Я хочу, щоб музичну індустрію перестали сприймати як індустрію розваг, шоубіз, який «не на часі», і зрозуміли, що музика — в першу чергу частина культури, важливий елемент ідентичності України. Хочу, щоб музичний ринок нарешті об’єднався і став потужним голосом на державному рівні, партнером інших міжнародних асоціацій (до речі, ми вже на стадії реєстрації такої асоціації під назвою Spilna). Хочу, щоб українська музика експортувалася за кордон. І звичайно, щоб Pomitni й Ірина Горова зіграли в цьому процесі вагому роль. Я думаю, що моя роль і місія — не в створенні музики, тому що я не музичний продюсер, а в тому, аби допомагати систематизувати ринок, об’єднувати його заради розповсюдження української музики світом. Мені подобається займатися архітектурою проєктів — це моя суперсила. Загалом є багато мрій і планів, які потихеньку збуваються. Дивишся — і ми вже члени IMPALA, нас кличуть на фестивалі, у нас багато артистів. Вірю, що все здійсниться. Головне — терпіння та поступовий рух у напрямку нової гори.

Віра несе шалену енергетику. Коли кажеш «Я вірю», навіть обличчя змінюється. Тому я вірю в перемогу, в державу, в себе, в артистів, в людей.

Стиль: Olha Dmytrenko

Макіяж та зачіска: Olha Myshura

Гафер: Andrii Ushenko 

Продюсування: Anastasiia Felik

Партнер зйомки: іспанський ювелірний бренд TOUS


Реклама

Популярні матеріали

Чорна п’ятниця: які знижки пропонують українські модні бренди...


Які шуби носити цієї зими: стильні ідеї з подіумів та пропозиції...


Історії десяти жінок, що відкрили власний бізнес під час війни...


Читайте також
Популярні матеріали