Українська мода сьогодні є одним з потужних рупорів нашого народу в світі, а українські дизайнери — його голосами. Fashion-редакторка ELLE Анастасія Білоус спілкується з головними гравцями ринку, які сьогодні мають змогу говорити з усім світом від імені made in Ukraine. У рамках цілого циклу матеріалів «Модний рупор народу» ми розповідатимемо про українські бренди, які не тільки продовжують працювати на благо країни, а й докладають чималих зусиль до боротьби на культурному фронті.
Наша сьогоднішня героїня — Марія Маслій, дизайнерка та засновниця бренду взуття Marsala.
Про роботу бренду сьогодні
У перші ж тижні повномасштабної війни ми передали все наше зручне зимове взуття для ТРО. Через півтора місяця я почула зворушливу історію дівчини, до якої потрапила одна пара, і зрозуміла: ми маємо це робити. Нашому виробництву вдалося розробити тактичне військове взуття. Це найважливіше досягнення. Звичайно, ми не мали підозри, що колись будемо чимось подібним займатися. Частина команди продовжує працювати в Києві. Ми обробляємо замовлення онлайн, а також представлені в шоу-румах Personality у Львові та M & Others в Ужгороді. Працюємо з рядом іноземних платформ. Офіс та шоурум залишили.
Про виробництво
Основне виробництво, з яким ми працювали, розміщене в Харкові. На щастя, їм вдалося перемістити частину потужностей до Західної України. Ми продовжуємо працювати. Звісно, встигнути з розробкою нової колекції вчасно дуже проблематично. Я провела ряд переговорів з іноземними виробництвами, проте наразі важко уявити, як перенести виробництво за кордон — і з точки зору таймінгу, і з фінансової. Та якщо чесно, більш за все хочеться продовжувати виробляти в Україні.
Про шляхи продажів
Не так давно у нас був досвід організації pop-up store в Амстердамі. Там вдалося домовитися з місцевим брендом Anna Nina про чудову локацію.
Про попит серед іноземців
Я думаю, перш за все увагу іноземців привертає продукт — дизайн та якість. Безумовно, люди відчувають емпатію до українців, але це точно не основний фактор попиту.
Про нові перспективи
Наразі ми на етапі переговорів з іноземним брендом про колаборацію. Також бачу великі перспективи у категорії тактичного взуття. Можливо, будемо розвивати цей напрямок для хайкінгу та туризму.
Про роль модної індустрії у світовому порядку денному
Сьогодні мода стала одним з гучних голосів війни. У цій інформаційній війні бере участь кожен модний бренд, що є важливим та дієвим способом розповідати правду.