«Велика команда не завжди ефективна, а задоволені клієнти, які повертаються, — це досягнення». Як український бренд взуття Te-Shoes розвивав бізнес на карантині

Ексклюзивно для ELLE.UA

ELLE.UA продовжує серію інтерв’ю з українськими виробниками про їхній досвід роботи під час карантину. На черзі — бренд «взуття для довгих відносин» Te-Shoes, відомий своїм нетривіальним підходом до створення кожної пари. За шість років він завоював любов українців завдяки високій якості, безумовному комфорту та оригінальному дизайну. Запевняємо: черевики Te-Shoes завжди будуть не такі, як у всіх!

Чи впали за карантин продажі, чому довелося закрити шоурум та скоротити штат, чи стояло питання про згортання бізнесу та що чекає на бренд далі — про це і не тільки засновники Te-Shoes, Павло Гордій та Вікторія Гурська, розповіли редакторці Світлані Кравченко.  

te shoes

ELLE.UA Скільки разів за час існування бренду Te-Shoes вам доводилося проходити через кризові періоди? Як долали складнощі?

Te-Shoes Te-Shoes з’явився на українському ринку 2014-го року, і за цей час ми подолали чимало кризових періодів: брак спеціалістів (взуттєве ремесло переживає не найкращі часи); реорганізацію виробництва та команди в цілому; просідання ринку в 2019-му та пандемію.

Усі кризові етапи нам вдалося подолати завдяки швидким змінам всередині бренду.

Операції, які нам давалися краще, ми залишили у своїй майстерні, решту віддали на аутсорс. Так ми скоротили штат і стали більш гнучкими. Минулорічний спад продажів подолали завдяки випуску меншої кількості взуття (жодної зайвої пари), скороченням витрат та напрацюванням нових каналів продажів.

ELLE.UA Як змінився ваш формат роботи із введенням карантину? Що для бренду було найскладнішим під час кризи, спричиненої коронавірусом?

Te-Shoes Від самого початку карантину було дуже багато незрозумілих моментів, тому ми перебудовували роботу вже в процесі. Усе взуття ми перевезли додому, щоб максимально швидко робити контент і відправлення клієнтам, не залучаючи до цього команду. У нас працювало два менеджери, які оброблювали онлайн-запити, консультували та формували замовлення і накладні. Виробництво ми організували таким чином: виводили окремо спеціалістів у різні дні, щоб вони не пересікалися між собою. Це збільшило час виготовлення взуття, але клієнти поставилися до цього з розумінням і терпляче чекали на свою пару. Логістика була простою: або ми забирали колег самі, або ж користувалися послугами таксі. Найскладнішим для нас тоді була невизначеність, адже ми не знали, скільки триватиме карантин. У нас закінчувалися запаси матеріалів, особливо підошви, які виготовляються в Італії, а також турецькі ранти. Через це ми зупинили роботу шоуруму, адже не знали, чи зможемо підготувати літню колекцію взуття.

модная обувь лето 2020

ELLE.UA Як закриття шоуруму позначилося на загальних обсягах продажу взуття? Чи великими є ваші збитки?

Te-Shoes Це може здатися дивним, але закриття шоуруму не принесло збитків, а навпаки — ми вивільнили кошти на рекламу та розробку нових моделей. Карантин показав, що у нас добре працює онлайн (Instagram, Facebook), а під час пандемії запрацював і сайт. Раніше у нас продажі онлайн та офлайн складали 50:50. Наразі 10% клієнтів хочуть приміряти взуття, тому поки що ми готуємо офіс та заразом точку самовивозу (яка поєднана з майстернею), щоб зробити це можливим. Тому збитків від закриття шоуруму немає.

te shoes

ELLE.UA Чи поменшало за час карантину у вас клієнтів?

Te-Shoes Ні, ми спостерігаємо тенденцію до зростання кількості клієнтів. У нас до карантину 55% клієнтів робили повторні покупки, причому є багато тих, які мають 5+ пар нашого взуття.

Саме завдяки постійним клієнтам ми змогли втримати наші стабільні показники продажів під час карантину.

Завдяки рекламі залучаємо нових покупців. Також маємо партнера з Норвегії, яка також допомагала нам з продажами в ці непрості часи.

ELLE.UA Як вплинув карантин на ваш штат та виплати?

Te-Shoes На початку карантину ми озвучили команді два сценарії: 1) карантин завершується 3 квітня, і ми в повному складі виходимо працювати; 2) карантин продовжують після 3 квітня, ми вимушено зачиняємо шоурум і прощаємося з двома менеджерами шоуруму. На жаль, справдився другий варіант. Звільненим ми виплатили 75% ставки та % з продажів.

Команді, яка залишилася після квітня, зарплат не скорочували, адже всі працювали в турбо-режимі.

модная обувь лето 2020

ELLE.UA Чи довелося вам змінити цінову політику бренду і влаштовувати розпродажі?

Te-Shoes На початку карантину ми оголосили, що на пари в наявності діє 20% знижки і 10% — на нові замовлення.

У нас є два весняних бестселлери — туфлі Mary Jane’s та Vivienne. Саме завдяки їм ми подолали карантин.

ELLE.UA Чи стояло хоч раз питання про закриття бренду?

Te-Shoes Ні, під час карантину жодного разу, на відміну від 2019 року, який видався дуже складним для всієї галузі. Тоді до таких думок спонукали критично низькі подажі. Але любов до бренду, наш шлях ДО і постійні клієнти, які потребують непересічного взуття, взяли гору.

бренд обуви te shoes

ELLE.UA Що ви маєте на увазі під словами «непересічне взуття»?  

Te-Shoes Ми виготовляємо взуття, яке дозволяємо самовиражатися нашим клієнтам, підкреслює їхню індивідуальність.

Te-Shoes — це суміш мінімалізму, комфорту, поєднаного з естетикою та метафізикою. Наші клієнти — люди, які вміють думати і шукають незвичне взуття.

Ми випускаємо чотири колекції на рік, використовуючи матеріали з Італії, Туреччини та, звісно, України. Родзинкою te.shoes стали підошви світових брендів Vibram, SGM та Margom.

тренды обуви лето 2020

ELLE.UA Яким стане te.shoes після закінчення карантину? Чи плануєте ви якісь глобальні зміни?

Te-Shoes Te-Shoes стане ще більш доступним в онлайні з можливістю примірки. 

У глобальному масштабі ми б хотіли вийти на інші країни, а з часом і бути представленими на Farfetch.

ELLE.UA Які головні уроки ви, як представники малого бізнесу, винесли за карантин?

Te-Shoes Ми зрозуміли, що велика команда не завжди ефективна, а задоволені клієнти, які повертаються, — це досягнення.

Карантин вказав нам на слабкі місця і загострив увагу на першочергових завданнях: зрозумілий сайт; менша, але продуктивніша команда; розширення географії продажів поза Україною (принцип «клади яйця в різні корзини»); розширення асортименту підошв, щоб не залежати від одного виробника; постійний пошук хороших підрядників (за карантин тільки 1 із 5 підрядників не зміг виконати роботу); більша концентрація на рекламі; покращення комунікації з клієнтами. І головне — ніколи не забувати про продукт.


Реклама

Популярні матеріали

Шукайте свіжий випуск ELLE Decoration


10 трендових манікюрів для коротких нігтів на весну 2024 року...


Стилістка Марина Мартинів запустила платформу FÉMATCH для пошуку...


Читайте також
Популярні матеріали