«У майбутньому ми не будемо споживати менше, але будемо споживати якісніше», – Джованні Оттонелло

8 липня у Києві вдруге відбудеться одна з найбільш масштабних та впливових міжнародних fashion-подій у Східній та Центральній Європі – International Young Designers Contest (Міжнародний конкурс молодих дизайнерів). Напередодні події ми поговорили з членом міжнародного журі конкурсу – Джованні Оттонелло – професором, креативним директором Istituto Europeo di Design (Італія).

Джованні Оттонелло

Cambridge English Dictionary дає таке визначення моді – «популярний стиль в певний час, особливо в одязі». Але коли ми озираємося навкруги зараз, то бачимо безліч різноманітних стилів. Навіть на подіумі дизайнери докладають якнайбільше зусиль для того, щоб вирізнятися. Як ви гадаєте, чи є у сьогоднішній моді кілька загальних рис, які визначають сучасний стиль? Які вони?

Ви маєте розрізняти модні тенденції. Є бренди, які задають нові правила, експериментують та провокують, а є всесвіт виробництва одягу, який нас одягає. Оскар де ла Рента колись сказав: «Мода – це одягатися так, як зараз модно. Стиль – це бути собою». Що це означає? Це означає, що мода також виступає як спосіб комунікації – за допомогою одягу ми можемо розповісти про свою особистість та посилити враження про те, ким ми є або ким ми хочемо бути хоча б на день.

Як, на вашу думку, мода зміниться у майбутньому. Якими будуть визначальні тенденції?

Мода зараз проходить крізь важкий період. Після складної кризи у 2008 році багато брендів закрилися або зменшили свої бюджети. Крім того, мода як одна з індустрій, що найбільше забруднюють довкілля, повинна знайти шлях, аби відновити довіру і не залишатися прикладом консюмеризму.

Майбутнє моди буде все більше пов'язане зі сталим розвитком, особливо, коли йдеться про мас-маркет.

Ось чому IED-Istituto Europeo di Design, де навчаються десятки тисяч студентів щороку, запустив процес, який приведе не тільки інститут, а й його студентів до усвідомлення майбутнього нашої планети, а отже і нашого майбутнього.

Дизайн одягу має подвійну природу. З одного боку, це форма мистецтва, вираження оригінального, навіть індивідуалістичного бачення його творця. З другого боку, дизайн вимагає комерційного успіху. Що ви вважаєте найбільш ефективним способом вирішення проблеми подвійної природи моди?

Сьогодні ми живемо у суспільстві, де все більше і більше розмиваються кордони, де найважливішим є те, що все наше життя вміщається у межі кількох квадратних сантиметрів смартфона. Ми завжди на зв’язку і звикли спілкуватися, майже без винятку, зображеннями. Успіх моди більше не залежить від форми чи кольору, а залежить від комунікації. Ви купуєте речі, бо вам здається, що бренд говорить з вами однією мовою або тому, що їх носить ваша улюблена модель.

Джованні Оттонелло

Зараз всі говорять про свідому моду. Однією із засад свідомої моди є зменшення споживання, яке веде до зменшення виробництва. Це означає, що люди купуватимуть менше речей та носитимуть їх довше. Але це водночас означає, що fashion-бізнес стане реальним «челенджем». Що ви порадите молодим дизайнерам? Як їм вирішити цю проблему та розвивати свідомий, але успішний бренд?

Давайте відверто: мода ніколи не буде повністю свідомою. Що ми можемо змінити – це зробити систему здоровішою. У майбутньому ми не будемо споживати менше, але будемо споживати якісніше. Знайте, ЩО ви купуєте і носите. Усвідомлення, що ви не носите нічого з нафтопродуктів, вже є успіхом. Купуйте одяг, який будете носити довго, навчіться давати нове життя футболкам, яких більше не носите. Сьогодні вже з'являються «slow brands», які виробляють невелику кількість речей.

Звісна річ, змінюється не тільки підхід до моди, але й вимоги до освіти в моді. Які, на вашу думку, пріоритети у fashion-освіті?

Важливо знати, що купуєш. Запитайте себе, чому сукня коштує так багато або так мало. Важливо вивчати тканини, щоб знати, як читати етикетки.

Чорна п’ятниця – момент колективної істерії, коли люди купують, не маючи реальної потреби. Купують лише для того, щоб сказати, що купили вигідно. А чи насправді вигідно? Що ми купили? Чому? Зупиніться на кілька секунд і запитайте себе: чому?

Ви – Creative Director IED-Istituto Europeo di Design. Які унікальні переваги ви пропонуєте студентам IED?

Історія IED налічує 50 років, і я можу сказати, що IED пропонує досвід і майбутнє. У нас немає посади вчителя у звичному розумінні, що дає нам можливість завжди бути сучасними і навчати того, що насправді відбувається сьогодні у світі роботи та у світі креативності. Ми підтримуємо сильний зв'язок з реальними компаніями, що дає змогу студентам отримати резюме, ще навчаючись. І врешті-решт, краса розмаїття культур. Понад сто країн кожного року обирають IED, і це також допомагає нам рости.

Яка ваша порада молодим дизайнерам? Три найважливіші, на ваш погляд.

Допитливість (ніхто більше не читає), свобода (всі завжди погоджуються), смирення (ти стаєш дизайнером і здобуваєш визнання після років роботи).

Джованні Оттонелло


Реклама

Популярні матеріали

Шукайте свіжий випуск ELLE Decoration


10 трендових манікюрів для коротких нігтів на весну 2024 року...


Стилістка Марина Мартинів запустила платформу FÉMATCH для пошуку...


Читайте також
Популярні матеріали