«Ми не втратили свої меседжі в піснях, але завдяки НАОНІ змогли вдосконалити звучання», — Onuka 

Український електро-фолк гурт презентував лайвзапис альбому Mozaїка з оркестром НАОНІ

Для Onuka реліз став музичним підсумком насиченого гастрольного року, про який Ната Жижченко розповіла в січневому випуску ELLE. У день виходу альбому ми публікуємо фрагменти інтерв'ю та знімки фотосесії в етнообразах, створених українською дизайнеркою з костюмів Лесею Патокою.  

ELLE Після прем'єри відео на трек Zenit у форматі святкового вертепу ти вирішила не зупинятися і зробити ще один подарунок слухачам. Розкажи, чому вирішили видати реліз на свята? 

Н.Ж: Усі аналізують те, як минув рік, аби винести для себе певні уроки та задати напрямки руху на наступний. Для нас 2019-й був насичений гастролями. Ми відіграли матеріал із Mozaїка в десяти країнах, і без підтримки наших слухачів було би складно. Де б ми не виходили на сцену, нас завжди приймали тепло, тому наприкінці року я б хотіла подякувати цим релізом кожному, хто був з нами у 2019-му. 

ELLE Як змінився матеріал з альбому Mozaїка після роботи з НАОНІ?

Н.Ж: Як на мене, оркестр розкрив його саме в музичному плані. Ми не втратили свої меседжі в піснях, але завдяки НАОНІ змогли вдосконалити звучання. Воно стало більш різнобарвним. Моїми улюбленими на релізі є Zenit і Xashi, які звучать абсолютно по-новому. Так би мовити, більш авангардно. 

ELLE Обкладинка релізу говорить сама за себе, кому належать ідея зйомки?

Н.Ж: Ще посеред літа Леся Патока запропонувала створити листівку до Дня незалежності України, та обмежитися одним образом, одним фото в нас не вийшло. І от так ідея для однієї листівки трансформувалася в масштабну зйомку, результати якої ви можете побачити сьогодні. На зразок того, як ми разом з НАОНІ поєднали електроніку з народними інструментами, так і Леся деталь за деталлю створила автентичні образи, які поєднали в собі Україну теперішню і давніх часів.

ELLE Як і в образах для Zenit, простежуються характерні українські мотиви. Розкажи, чим надихалася під час їхнього створення? 

Леся Патока: Я надихалася ідеєю міксування текстур, фактур та узорів. Саме завдяки чорно-білій зйомці тут можна розгледіти їх. Для створення образів ми використовували речі з моїх власних архівів, хоча щось я брала на Кіностудії Довженка, інше знаходила на київських барахолках чи замовляла на Olx.  Загалом, це був експеримент, який з однієї листівки трансформувався в незвичайно красиву зйомку, де зійшлися різні частини та часи України. 

ELLE Ланцюжки, окуляри — як вони потрапили до цих образів?

Л.П: Це саме ті неочікувані елементи, які хотілося втілити в образах, щоб вони мали відбиток 2019-го. Ната для мене є інноватором з точки зору пошуку нових візуальних етнорішень. Разом нам вдається поєднувати речі, які раніше ніхто не наважувався поєднати. 

ELLE Образи мають ефектний вигляд, та чи можна їх трансформувати у сценічні наряди для гурту? 

Л.П: Ви навряд чи зможете побачити їх іще раз. На 80% усе тут зібрано на булавках, шпильках, клеї. Як тільки образ було відзнято, він одразу ж розсипався на десятки фрагментів тканин, макраме… Це справді унікальні речі, які прожили своє життя заради мистецтва.

ELLE Після стількох років співпраці з Лесею Патокою ви ще здатні дивувати й надихати одна одну?

Н.Ж: Так. Напевно, масштабами й темпами, якими ми втілюємо в життя свої проекти. Я думаю, що ми виросли в очах одна одної — і окремо, і разом, і цей тандем однозначно нас загартовує. 

ELLE Леся стала ідейним натхненником нового відео на трек Zenit. Розкажи про образи, які ми побачимо в новому відео.

Н.Ж: Це образи такого своєрідного потойбічного українського світу — дещо містичного, дещо казкового, дещо фольклорного. Зі своїм загадковим певним мікрокосмом — лісовим, польовим, морським, гірським. Трек був задуманий як своєрідна колядка або веснянка на сучасний лад. Ідея проста й казкова — показати світ із казковими створіннями, який прокидається під музику.

ELLE Усі останні релізи Onuka мали той чи інший соціальний підтекст. Що хотілося сказати аудиторії новим кліпом?

Н.Ж: Не можуть бути абсолютно всі кліпи й релізи із соціальним підтекстом, тому що тоді ти перетворюєшся з митця на певний соціальний рупор. Я впевнена, що треба межувати й робити пунктир між тим, що важливе ти хочеш сказати і що естетичного ти хочеш зробити. Це просто добрий трек, під який хочеться танцювати і зливатися з природою. Саме таке відчуття в мене було від пісні під час написання. І від відео хотілося того самого — просто милуватися красою в кадрі: тим, яка наша Україна мальовнича та яскрава. І на момент застигнути — як вітер застигає, як сонце стає в зеніт. 

ELLE Цього року ти чимало поїздила світом із концертами Onuka. Проїхалася туром Україною, виступила в Європі, Канаді, США й Китаї. Що найперше впало в око та здивувало в Піднебесній?

Н.Ж: Китай дійсно абсолютно інша планета, якщо дивитися нашими очима. Там вразило геть усе: від культури сприйняття музики до організації концертів. Тексти наших пісень ретельно перевіряли, аби вони не містили ворожих закликів чи зайвих підтекстів. Не можу не відзначити зали, в яких нам пощастило виступити. Першою локацією для нашого лайву став театр, який спроектувала Заха Хадід. Просто побувати там — уже велика подія. А відіграти лайви, ще й у двох залах, з аншлагами — досі не віриться.

ELLE З чого почнеться наступний рік для Onuka? 

Н.Ж: Думаю, що слід очікувати новий реліз. Можливо, буде новий склад інструментів і музикантів. Будемо дивувати самих себе — це наше золоте правило. 

Повну версію інтерв'ю читайте в січневому випуску ELLE.


Реклама

Популярні матеріали

Українська кухня: веганські рецепти на сніданок, обід і вечерю...


Чай з кульбаби: корисні властивості, правила приймання та...


Old money — естетика, яка ніколи не вийде з моди: складаємо образи...


Читайте також
Популярні матеріали