Delegan — український бренд жіночого одягу, заснований у 2022 році Оксаною Делеган. У фокусі її бренду — елегантний одяг з акцентом на архітектурному крої та чітких силуетах, що виходить за межі тенденцій та часу. Синтез комфорту і вишуканості, маскулінності та жіночності є одним із головних орієнтирів у процесі розробки колекцій. А ще цей бренд про силу, красу та ідентичність, як зазначає його засновниця.
Значна кількість виробів виготовляється власноруч з використанням рідкісних технік українських майстринь, у кожному образі ретельно продумана комбінація деталей українського авангарду і універсального класичного стилю, поєднання яких створює унікальну естетику бренду, а лімітовані колекції дають можливість ще більше відчути свою винятковість.
Шеф-редакторка сайту ELLE.UA Катерина Попова поговорила з засновницею бренду Оксаною Делеган про її власний бренд Delegan, професійний шлях, бізнес, виклики та, звісно, про моду.
Статистика
Скільки колекцій з моменту заснування ви випустили?
3 колекції.
Скільки зйомок за цей час ви зробили?
6 зйомок.
Яка ваша найулюбленіша річ бренду Delegan?
Класична біла сорочка. Вона була першим виробом, який ми відшили, і наразі вона досконала у своєму крої та пропорціях.
Скільки годин у середньому ви працюєте щодня?
Бренд був заснований під час війни, тому роботи в нас вдвічі більше, оскільки більше й ризиків. У цілому 10 годин на день.
Скільки людей працює над брендом Delegan?
Наразі в постійному штаті 7 людей. Але кожного сезону ми залучаємо фріланс-команду під різні проєкти.
Найпопулярніша річ вашого бренду?
Шовкова сукня з унікальним орнаментом, створеним мною, у вигляді троянди як символ жіночності та гармонії.
Про бізнес
Чи легко започаткувати свій fashion-бізнес в Україні?
Започаткувати бізнес нескладно. Складно його утримувати на плаву, робити прогнози, розвивати та шукати нові можливості. Особливо коли відкрились під час повномасштабної війни, але і це нас не зупинило.
Чим ви займалися до того, як запустили Delegan?
Я дуже різнобічна особистість і завжди ставлю перед собою певні виклики. Протягом семи років я працювала економістом у банківській сфері, де здобула цінний досвід і вміння аналізувати та стратегічно мислити. Після народження дітей у мені прокинулися нові пристрасті та бажання реалізувати свої творчі потенціали. Створення трьох навчальних закладів сучасної дошкільної освіти було моїм наступним кроком. Водночас з цим я займалась сценічним та інтер’єрним дизайном. Саме ця діяльність найбільше вплинула на формування бренду. Тому в основі закладений архітектурний крій та увага до деталей. Але глибоко всередині завжди жила дитяча мрія та прагнення створити щось унікальне, де я повною мірою зможу розкрити свою творчу індивідуальність. Одяг — та ж сама архітектура, тільки ти працюєш з тілом і його пропорціями.
Якби ви могли повернутися на початок кар`єри, ви щось змінили б?
Я б не змінювала нічого. Я з повагою відношусь до свого життєвого досвіду і вважаю, що все сталося як мало бути.
Які професійні виклики стоять перед вами сьогодні, на вашу думку?
Освітня місія бренду — це наразі основний виклик для нас. Delegan має важливе завдання: донести до наших клієнтів, що кожна річ, яку ми створюємо, є особливою з точки зору дизайну, матеріалів та сталих принципів, які лежать в основі нашого бренду. Наші вироби — це не просто модний одяг або аксесуари, а щось більше. Ми прагнемо створювати якісні речі, які жінки будуть носити роками. Наша освітня місія полягає в тому, щоб донести до клієнта ідею про те, що якість і тривалість важливіші за кількість. Ми хочемо, щоб наша аудиторія зрозуміла, що, купуючи одяг від Delegan, вона не просто отримує ексклюзивні речі, але й стає частиною руху в напрямі свідомого споживання. Віримо, що наша робота може вплинути на свідомість людей і сприяти змінам їхніх цінностей.
Розкажіть про найкращі, а також про найскладніші аспекти роботи дизайнера.
Один з найкращих аспектів полягає у можливості створювати продукти, які мають велику цінність, що витримує випробування часу, незалежно від тимчасових трендів. Ми прагнемо створювати речі, які не втрачають своєї актуальності, але зберігають свою значущість протягом тривалого періоду.
Однак наша робота також стикається з найскладнішими викликами, зокрема з пошуком матеріалів. У зв`язку з війною в Україні пошук стабільних та якісних матеріалів став значно складнішим завданням. Ми знаємо, що це може створювати додаткові труднощі та перешкоди в нашій роботі. Проте віримо, що саме в цих викликах криється сила та можливість для зростання. Ми ніколи не здаємося й продовжуємо шукати якісні матеріали, зберігаючи наші принципи та непохитне ДНК бренду.
Які три звички допомагають вам довше залишатися в ресурсі? Розкажіть про свій тайм-менеджмент.
Розумію, що зараз тайм-менеджмент може змінюватися залежно від обставин. Проте, незважаючи на це, в мене є деякі звички, ритуали та традиції, які допомагають мені бути в гармонійному стані. Спорт кожного дня — це про дисципліну, підтримання свіжого розуму та концентрацію. Невіддільною рутиною мого життя є сімейні вечори. Вони наповнюють мене любов’ю та теплом. Цей час разом з близькими надзвичайно цінний. Я дуже творча людина, і мені постійно треба поповнювати свій резервуар натхнення, щоб створювати щось нове. Кожен день — це новий досвід, і кожного дня я вчуся в малому бачити велике: чи то похід на балет або в театр, чи поєднання природних кольорів, помічених мною під час прогулянки. Все це допомагає мені залишатися в ресурсі, зберігати баланс і знаходити енергію для постійного росту як дизайнера.
Вести свій бізнес — це досить виснажливо. Що дозволяє вам уникати вигоряння?
За гарною картинкою завжди стоїть плідна праця великої команди. І коли ми знімаємо рожеві окуляри, реальність нам показує, що вести свій бізнес під час війни — це дуже важко. Сили додає згуртованість команди та віра в те, що ми робимо правильну справу, а також вдячність клієнтів, які мотивують працювати й маніфестувати на результат.
Про власний бренд Delegan
Розкажіть, як ви вирішили започаткувати власний бренд. Які труднощі траплялися під час його створення?
Коли мені було 7 років, тато придбав тканину, щоб пошити чохли для автівки. Як зараз пам`ятаю — це було багато метрів смугастої матерії. Повернувшись додому, я вже готова була представляти йому свою нову колекцію. Через деякий час, у новорічну ніч, я згадала ту історію і знов повернулась до мрії — створення свого власного бренду. Так і народився Delegan.
Ми запустили бренд у самий розпал повномасштабної війни, і це був дуже великий ризик. Затримка матеріалів, робота під час сирен, неможливість прогнозувати точний результат були і залишаються основними труднощами. Але усі великі речі створюються саме в кризові моменти. Тому ми віримо, що все недарма і нас чекає світле майбутнє.
Які цілі та місія бренду? А також у чому його унікальність?
Цілі та місія бренду Delegan полягають в освітньому аспекті, а саме — донести до нашої аудиторії розуміння сталого процесу покупок. Ми хочемо підкреслити важливість відтворення культурної спадщини у поєднанні з сьогоденням. Тому наша унікальність полягає у використанні рідкісних технік українських майстринь. У кожному образі детально продумана комбінація деталей українського авангарду і класичного стилю, поєднання яких створює унікальну естетику бренду. Наша жінка, що стоїть в центрі уваги, слідкує за модою, але не наслідує її. Тому наш одяг виходить за межі часу та тенденцій і залишається актуальним навіть через багато років. А лімітовані колекції надають можливість нашим клієнткам ще більше відчути свою самобутність і винятковість.
Що можна побачити на мудборді колекції Delegan?
Це про сильну особистість, захоплену в постійних рух та динаміку. Вона черпає натхнення в мистецтві та архітектурі, цінує традиції та будує нові.
Де б ви хотіли продаватися?
Ми завжди мріяли про те, щоб наш бренд був присутній у різних куточках світу, і одним з наших бажань було продаватися в Японії. І так сталося, що перша купівля нашого одягу була пов`язана саме з цією країною. Ми були дуже здивовані і водночас мотивовані, бо реальність почала збігатися з нашими планами.
Що допомагає вам прогнозувати успішність нової колекції?
У нашій роботі ми не тільки аналізуємо український ринок, а й беремо до уваги ситуацію на міжнародному ринку моди. Це важливо, щоб бути в контексті світової фешн-індустрії. Але, оскільки ми є свідомим брендом, ми не прив`язуємося до прогнозів, а створюємо власний унікальний продукт.
Скільки часу у вас йде на створення кожної колекції — від задуму до його втілення?
На одну колекцію здебільшого ми витрачаємо 3-4 місяці. Це повний цикл від зародження ідеї до готових виробів.
У чому полягає ваш підхід до виробництва і дизайну?
Наш підхід до виробництва та дизайну покликаний створювати особливість у кожному нашому виробі. Ми робимо найбільший акцент на деталях, архітектурному крої та унікальності. Нова колекція, кожен предмет, який ми створюємо, проходить ретельну селекцію. Ми пильно відбираємо якісні матеріали, використовуємо рідкісні техніки українських майстринь та завжди прагнемо до ідеального поєднання деталей у кожному образі. Елегантний дизайн здатен підкреслити індивідуальність кожної жінки, дозволяючи їй почуватися впевнено та гармонійно в будь-якому образі.
Розкажіть про роботу бренду сьогодні — як війна вплинула на виробництво та команду?
Вся наша команда працює онлайн. З правильним тайм-менеджментом та класною командою, попри те, що багато хто виїхав за кордон, все можливо і не викликає труднощів. З матеріалами ситуація трохи складніша, бо доводиться витрачати багато часу на доставлення зразків і комунікацію з постачальниками. Наразі основною метою бренду є розширення точок продажів як в Україні, так і за її межами.
Як відбувається процес пошуку нових тканин та матеріалів? З якими виробниками ви працюєте?
Ми працюємо з європейськими тканинами та фурнітурою. Постійно знаходимось у пошуку найкращих та найякісніших матеріалів. Так, ми поставили собі за мету в новому сезоні відвідати фабрику в Італії, щоб закріпити наші домовленості та заздалегідь визначитися з тканинами на майбутнє.
Які плани бренду на найближчий рік? Чи можна взагалі зараз будувати якісь плани?
У нас прописана детальна стратегія на подальші пів року і стратегічні цілі через два роки. Авжеж, прогнозувати щось конкретне дуже важко, бо кожного дня ситуація змінюється. Але саме командний дух та бажання розвиватися дає нам віру в завтрашній день.
Про моду
Які 5 трендів сезону весна-літо — 2023 ви можете виділити?
У нашій колекції весна-літо — 2023 багато базових та класичних речей, деякі — з унікальними орнаментами та вишивкою, що завжди будуть на часі. Ми закликаємо не боятись міксувати їх з речами зі свого гардероба, обирати нестандартні рішення, які будуть виділяти вашу індивідуальність і особистий стиль. Бути поза межами тенденцій — саме про це мода сьогодення.
Головна покупка сезону (вона ж — вигідна інвестиція у гардероб).
Наша вишита плахта молочного кольору з орнаментом, створеним спеціально під колекцію весна-літо. Це річ, яку ви будете передавати з покоління в покоління. Вона точно не залишить вас байдужою.
Які трендові кольори цього сезону ви можете назвати?
Натуральні, природні відтінки. І класичні чорний і білий, які завжди залишаються доречними.
Ким в індустрії моди ви надихаєтесь і чому?
На створення нових колекцій надихає не тільки мода, а й цікаві особистості з культурної сфери. Так, натхненням для колекції весна-літо — 2023 стала відома американська акторка та танцівниця Лоі Фуллер, засновниця танцю модерн. Вона авторка понад 200 патентів у галузі технічних театральних нововведень, крім того, Лоі є членкинею Французького астрономічного товариства. Така стійкість, попри тогочасну критику в її бік, та поєднання в цьому тендітності її танцю не може не вражати.
Чи є жінки, яких ви мрієте одягати?
Архітектура та натхнення нею є невіддільною складовою ДНК бренду Delegan. Статистика каже, що більшість у цій індустрії — чоловіки, та є жінки, що вибороли своє заслужене місце. Однією з них є Заха Хадід. Вона стала першою жінкою-архітектором, нагородженою Прітцкерівською премією. Нам би дуже хотілось побачити її в нашому одязі, але, на жаль, це вже неможливо. Сьогодні для нас є метою одягти Кадзуйо Седзіма — сучасну японську архітекторку, яка працює у сфері мінімалізму. За простотою її проєктів ховається дуже багато сенсів.