Нью-Йоркська художниця Шуван Чен — про те, як вона розширює межі цифрового та фізичного мистецтва

Ексклюзивно для ELLE.UA

Гармонійно поєднуючи передові цифрові технології та свою майстерність, Шуван Чен, співзасновниця новаторської галереї :iidrr у Нью-Йорку, змінює ландшафт сучасного мистецтва. Її інноваційне поєднання цифрових і фізичних засобів, зокрема вміле перетворення збійних цифрових даних на нові мистецькі витвори, привнесло свіжість у творче самовираження, віддзеркалюючи складну взаємодію сучасного світу, переплетеного з цифровими технологіями.

Під час розмови з ELLE.UA Чен заглиблюється у свій шлях до майстерного поєднання цифрових та фізичних форм мистецтва. Вона розповідає про свою роль у просуванні сучасного мистецтва через платформу :iidrr Gallery та про своє прагнення надати художникам можливість досліджувати й демонструвати своє власне творче бачення.

Grids, machine learning, 2021

Раннє натхнення

Що спочатку привернуло вас до світу мистецтва і як почався ваш шлях у візуальному мистецтві?

З юних років я була зачарована силою візуального оповідання та його здатністю виражати складні розповіді. Це стало поштовхом до мого захоплення фотографією та скульптурою, де я виявила глибоку здатність фіксувати та передавати складні емоції та ідеї. Моя пристрасть до сучасного мистецтва по-справжньому розквітла після закінчення університету в Австралії. У 2017 році я вивчала PR, маркетинг та фотографію в Лондонському коледжі комунікацій. У ті трансформаційні дні в Лондоні, занурившись у його яскраву мистецьку сцену, я вирішила присвятити своє життя візуальному мистецтву.

Чи можете ви згадати момент, який надихнув вас на поєднання цифрових і фізичних засобів у вашому мистецтві?

Переломний момент настав під час моєї програми MFA, де я експериментувала з цифровими збоями в зображеннях. Мене захопила ідея перетворення цих «помилок» на естетичні та змістовні твори мистецтва, поєднуючи точність цифрових технологій з відчутністю фізичних матеріалів. Я завжди була технічним гіком, який прагнув перенести те, що відбувається за екраном, у фізичну реальність. Переломним моментом став 2018 рік, коли мій жорсткий диск зламався, і я втратила усі свої фотографії, залишивши лише збійні архіви. Саме тоді я почала досліджувати глюки як міст між цифровим і фізичним мистецтвом.

Що надихнуло вас і вашого співзасновника на створення :iidrr Gallery?

Галерея :iidrr народилася зі спільного бажання створити простір, де можна було б дослідити та розмити кордони між цифровими інноваціями та традиційними формами мистецтва. Ми прагнули підтримувати художників, які наважуються переосмислити ці межі. Спочатку ми починали як онлайн-платформа для митців і контенту в Нью-Йорку, що зосереджена на мистецтві, технологіях, нових медіа та яскравих культурах по всьому світу. До 2022 року у нас було близько 30 000 підписників на всіх платформах, і ми вирішили створити фізичний простір, щоб об`єднати спільноту цифрового мистецтва.

Pixels 02 Archival pigment print, 2020

Виклики та основні моменти кар`єри

Як ви підходите до творчого процесу, коли працюєте над новим твором, що поєднує цифрові та фізичні елементи? Які конкретні цифрові техніки чи технології ви використовуєте?

Мій творчий процес — це поєднання передових цифрових технік і традиційної майстерності. Використовуючи широкий спектр методів, включаючи 3D-моделювання, машинне навчання на основі Python, 3D-друк і друк срібним желатином, я демонструю спектр художніх можливостей. Цей різноманітний підхід призвів до того, що мої роботи були представлені на кількох виставках: на виставці SITUASIAN у Центрі медичної естетики LanlanLi в Сямені, Китай (вересень 2022 року), на виставці дипломних робіт MFA 2022 в галереї SVA Chelsea (червень 2022 року) та на виставці Island of Light в Нью-Йорку (квітень 2022). Серед моїх попередніх виставок — «Озираючись назад, крокуємо вперед» на Nanjing Tech Week (червень 2020) та «Свідомість абстракції» в ARC Gallery (березень 2020). Мій шлях у мистецтві — це безперервне навчання, адаптація та застосування нових технік для створення унікальних робіт.

З якими найбільшими проблемами ви стикаєтеся, поєднуючи цифрове мистецтво з фізичними формами та співпрацюючи з іншими художниками?

Поєднання цифрової та фізичної форм створює унікальний набір викликів, але саме ці виклики підживлюють мої інновації. Я присвячую багато часу опануванню нових технік, щоб кожна створена мною робота була свідченням моєї здатності поєднувати новітні технології з традиційними методами. Цей процес полягає не лише в технічній майстерності, а й у втіленні складних концепцій у матеріальні мистецькі форми.

Чи не могли б ви розповісти про один з ваших улюблених проєктів або робіт, які ілюструють ваш унікальний підхід до мистецтва?

Серед моїх найвідоміших робіт — серія 3D-друкованих скульптур, створених завдяки цифровим збоям. Цей проєкт ілюструє мою любов до художніх метаморфоз: беручи 2D-зображення, я перетворюю їх на 3D-структури, а потім переосмислюю їх у 2D-форми. Цей процес віддзеркалює постійну еволюцію мистецтва, перетинаючи кордони між вимірами. Ці роботи не лише отримали високу оцінку за їхній винахідливий підхід, але й закріпили мій статус новатора в цій галузі.

Як глядачі, критики та колеги-художники відреагували на ваше інноваційне поєднання цифрового та фізичного мистецтва?

Реакція на моє мистецтво з боку глядачів, критиків та колег була позитивною та схвальною. Моє поєднання цифрового та фізичного мистецтва визнане за його новаторський підхід, часто відзначається дивовижною красою та візуальною гармонією. Хоча естетичну привабливість моїх робіт іноді сприймають як надмірну, саме цей перетин краси та несподіванки, особливо у помилках і збоях, я вважаю найбільш переконливим. Цей аспект підкреслює унікальну нішу мого мистецтва, поєднуючи традиційно прекрасне з авангардом.

Mold 02, Silver gelatin print, 2019

Яким, на вашу думку, є майбутнє цифрового мистецтва і як ви бачите взаємодію фізичних і цифрових середовищ у найближчі роки з новими технологіями, такими як штучний інтелект і віртуальна реальність?

Розмірковуючи про майбутнє цифрового мистецтва, я думаю про те, як нові технології, такі як штучний інтелект і віртуальна реальність, можуть вплинути на наше мистецьке самовираження. Це безперервний навчальний процес, щоб зрозуміти роль цих досягнень не лише у створенні мистецтва, а й у тому, як ми сприймаємо мистецтво та взаємодіємо з ним. Мої роздуми, якими я ділюся під час дискусій, є радше постійним дослідженням, аніж остаточними висновками, і сприяють ширшій розмові про еволюцію мистецтва в нашу цифрову епоху.

Як ви бачите розширення :iidrr Gallery в найближчі роки?

Потенційне розширення :iidrr Gallery — це захопливий, але вдумливий процес. Ми розглядаємо можливість розширення нашого охоплення, як віртуального, так і фізичного, щоб встановити зв`язки з такими містами, як Нью-Йорк і Шанхай. Таке бачення узгоджується з нашою метою охопити ширший спектр мистецьких форм і технологій, і воно відображає прагнення до розвитку сучасного мистецтва.

Що б ви порадили молодим художникам, зацікавленим у дослідженні перетину цифрових і фізичних форм мистецтва?

Як людина, яка все ще перебуває на творчому шляху, я відчуваю, що мій досвід може стати в пригоді молодим художникам. Світ цифрового мистецтва постійно розвивається; йти в ногу з його змінами може бути як складно, так і корисно. Мій шлях навчив мене залишатися вірною своїм пристрастям і постійно досліджувати нові можливості.

Як ваша філософія та світогляд впливають на ваш мистецький вибір, зокрема на поєднання цифрового та фізичного мистецтва?

Мій підхід до мистецтва ґрунтується на пошуку балансу між матеріальним і віртуальним, між цілісністю і безладом. Цей пошук полягає не в тому, щоб знайти остаточні відповіді, а у тому, щоб дослідити взаємодію між цими контрастами. Це процес, який постійно формує мою роботу і, сподіваюся, додає значущого голосу до ширшого діалогу про конвергенцію цифрових і фізичних форм мистецтва.

Наостанок, який вплив, на вашу думку, ваша робота матиме на світ мистецтва та майбутні покоління художників?

Моя мета — зробити значущий вплив на світ мистецтва, розвиваючи сприятливе середовище, яке підтримує творчі пошуки та кидає виклик мистецьким конвенціям. Це передбачає спільні проєкти та партнерство з різними художниками, інституціями та культурними організаціями. Завдяки цій співпраці я прагну створити платформу для діалогу, навчання та інновацій, надихаючи та виховуючи наступне покоління митців. Моє бачення полягає у створенні різноманітної та динамічної мистецької спільноти, багатої на різні голоси та ідеї, де нові таланти заохочуються до експериментів та вираження свого унікального мистецького бачення.

Дійсно, перетин цифрового та фізичного мистецтва свідчить про адаптивність та стійкість мистецтва. Роботи Чен та галереї :iidrr доводять силу інновацій та безмежних можливостей, які відкриваються, коли мистецтво виходить за межі традиційних кордонів. Оскільки цифровий і фізичний світи зливаються, бачення лауреатки Міжнародної премії фотографії 2019 року та лауреатки премії Prisma Art Prize пропонує зазирнути в майбутнє, де мистецтво є безмежним і безмежно творчим, здатним принести щось нове.


Реклама

Популярні матеріали

Як упоратися зі страхом самотності, який з'явився під час війни...


Геноцид 1944 року та анексія Кримського ханства у XVIII столітті:...


Перше інтерв'ю автора Telegram-каналу «Николаевский Ванёк»


Читайте також
Популярні матеріали