«Ми — це маніфест про самоідентичність. Створюємо одяг, який не заважає бути собою», — зазначає засновниця українського бренду german Валерія Цимбал. Заснований у 2020 році бренд позиціонує себе як бренд одягу для повсякденності, одягу для життя, одягу, який не сковує, не диктує і не нав’язує, але водночас одягу, який запамʼятовується.
Запуск бренду та пошук своєї ніші припав на не найпростіші роки. Як і більшість локальних брендів, german стикнулися з перепонами, але за 4 роки постійної роботи їм вдалося знайти свої фішки — це постійні колаборації, розкутість та свобода в контенті, який вони створюють, впізнаваність речей-бестселерів — тонких лайнерів, трикотажних светрів з декоративними дірками, вільних кімоно.
Шеф-редакторка сайту ELLE.UA Катерина Попова розпитала Валерію Цимбал про бізнес, тайм-менеджмент, виробництво під час війни, плани та моду.
Статистика
Скільки колекцій з моменту заснування ви випустили?
Бренд german почав роботу у 2020 році в період локдауну. З того моменту ми з командою випустили близько 20 дропів.
Скільки зйомок за цей час ви зробили?
Основних близько 20 і безліч допоміжного контенту. Ми любимо робити якісний контент.
Найпопулярніша річ вашого бренду?
Найпопулярнішими завжди були наші весняно-осінні лайнери, які ми щороку переосмислюємо. Також абсолютним бестселером стали варені светри з колаборації german x ebaut.
Скільки годин у середньому ви працюєте щодня?
Працюю над german по 8-9 годин кожного дня, а потім іду на іншу роботу — мами. У мене двоє дітей.
Скільки людей працює над брендом german?
Зараз наша команда складається з 13 чудових людей. Це люди основної команди, які працюють над брендом щодня. Це без урахування виробництва, ми поки не маємо власного, тож працюємо з 4-5 виробництвами на аутсорсі.
Яка ваша найулюбленіша річ бренду german?
Я фанат наших светрів з високою горловиною. Найзатишніша моя річ. А якщо говорити про літню модель — однозначно кімоно.
Про бізнес
Чи легко започаткувати свій fashion-бізнес в Україні?
Так, започаткувати бренд в Україні насправді досить легко. Я думаю, це найчастіша відповідь, яку ви отримуєте на це питання. Але от що робити з цим брендом далі, щоб він працював як бізнес, приносив дохід, платив податки та зарплатні команді — це вже питання. Цей бізнес для сміливих, які готові йти на виклики, щодня розвиватися і розв`язувати проблеми.
Чим ви займалися до того, як запустили german?
До того як запустити власний бренд одягу, я запустила і розвивала простір українських брендів у Черкасах, який працює й досі. Ми з командами бренду та простору розвиваємо бізнес у цих двох напрямах паралельно.
Якби ви могли повернутися на початок кар`єри, ви б щось змінили?
Якщо б я могла повернутися у свої 17 років, я всіма можливими способами не витрачала б свій час на навчання там, де мені було зовсім не цікаво. І ще обирала б серцем і не дозволяла б обирати за мене. Я також довго носила ідею створення бренду в собі. А я настільки обожнюю свою роботу, що інколи жалкую, що не почала раніше.
Які професійні виклики стоять перед вами сьогодні, на вашу думку?
Мій головний виклик — це створення своєї власної бізнес-моделі. Ще один виклик — чітко відстоювати свої кордони й не озиратися на інших. Будувати свою власну історію.
Наприклад, ми дуже любимо робити різні колаборації — настільки, що наші колаборації з ютуб-шоу «ебаут» з цієї весни стали другою повноцінною окремою лінійкою одягу. Спільні колекції з ведучими шоу будуть виходити двічі на рік. А вже в липні ми презентуємо ще одну несподівану співпрацю з компанією, яка не має відношення до сфери одягу, але дотична до теми любові та задоволення. Такі різнопланові виклики я дуже люблю ставити перед собою та командою. Також наш виклик на сьогодні — вийти на міжнародні майданчики. Для нас це сходинка, яку ми дуже хочемо підкорити.
Розкажіть про найкращі, а також про найскладніші аспекти роботи дизайнера.
Найскладніший аспект роботи дизайнера — це реалістично дивитися в майбутнє. Особливо в теперішніх реаліях. Також не завжди виходить все так, як ти малювала в ескізах, не завжди твою ідею розуміють з першого разу. Тож бути готовою до факапів і боротися за своє бачення та ідею — буденна частина роботи дизайнера. Я б, звичайно, могла назвати ще приблизно мільйон складностей, але давайте зупинимося. Краще про кайф, бо найкращий аспект моєї роботи — це бачити, як ідея стає реальністю. А потім бачити те, що ти створив, на людях, які проходять повз тебе.
Які три звички допомагають вам довше залишатися в ресурсі? Розкажіть про свій тайм-менеджмент.
Мої три звички, щоб бути в ресурсі:
— Випустила колекцію — відпочинь.
— Делегуй все, що можеш. Звільни себе від того, що відволікає.
— Зосередження на головних задачах, закрила їх — йди до другорядних.
Насправді мій тайм-менеджмент і дисципліну в роботі сформували мої діти. Ти маєш поставити всі галочки по задачах до 18:00, інакше ніяк. Просто бери і роби.
Вести свій бізнес — це досить виснажливо. Що дозволяє вам уникати вигоряння?
Вигорання для творчої людини — це, звісно, окрема тема. В перший рік роботи бренду я вигорала дуже часто, зараз майже не допускаю цього. Коли відчуваю, що вже недалеко від вигорання — хапаю книгу, знімаю будинок в лісі та два дні просто лежу. Або беру квитки кудись. На щастя, для мене цей сценарій працює і все як рукою знімає.
Про власний бренд german
Розкажіть, як ви вирішили започаткувати власний бренд? На які труднощі натрапляли під час створення?
Я завжди знала, що йду до створення власного бренду. Проте потрібен був «саме той час». Але я аж ніяк не очікувала, що «саме той» час настане в період локдауну, коли я була на 9-му місяці вагітності. Просто мені був потрібен класний костюм, я знайшла тканину, яку можна було придбати тільки рулоном. Пошила костюм собі та знайомим. Так все і почалося. Я не знала про виробництво абсолютно нічого. І це насправді мене врятувало: якби я знала, що мене чекає, відтягувала б ще дуже довго.
Для мене створення бренду — це гра, місія, яку ти щоразу проходиш, випускаючи колекції. Труднощі завжди дуже різні, ще не було жодної колекції без викликів. Проте я це щиро обожнюю.
Які цілі та місія бренду? А також у чому його унікальність?
Місія нашого бренду — це звільнення людей від формальностей, упереджень про жіночність, якою вона має бути. Наша ціль — донести відображення свободи й волі через одяг, через силуети, які не сковують і нічого не диктують. Руйнуємо стереотипи, прибираємо зі свого одягу інфантильність і романтизацію, щоб показати, що це не обов`язкові правила нав`язані суспільством. Наша унікальність у тому, що ми можемо бути різними. German не сковує себе рамками й кордонами, який одяг ми робимо і який — категорично ні. У нас є право обирати — це і є наша унікальність.
Що можна побачити на мудборді колекції german?
Цей мудборд без одягу, він про відчуття, які я хочу передати за допомогою нашого бренду.
Де б ви хотіли продаватися?
Я бачу german в London Selfridges, Galeries Lafayette, а ще мені дуже імпонують магазини End. Давайте там якось зустрінемося?
Що допомагає вам прогнозувати успішність нової колекції?
Аналіз, статистика, досвід прогнозування минулих колекцій, аналіз ситуації в країні (з цим, звичайно, зараз дуже складно).
Скільки часу у вас йде на створення кожної колекції — від задуму до її втілення?
Колекцію розробляємо приблизно 3-4 місяці від задуму до реалізації.
У чому полягає ваш підхід до виробництва і дизайну?
Я завжди запитую себе: «Лера, у що ти хочеш одягти людей? Як ти хочеш, щоб вони відчували себе в цьому одязі? Які події зі свого життя вони мають асоціювати з твоїм одягом?»
Ми робимо одяг для життя, одяг, який не сковує, не диктує і не нав‘язує. Але водночас моя ціль — робити одяг, який запамʼятовується. Якщо говорити про виробництво, я хочу, щоб мій одяг не був швидкоплинним. Я не хочу, щоб він лежав у шафі й чекав нагоди. Я мрію, щоб наш клієнт обирав наш одяг для щоденного життя. Щоб, відкриваючи шафу, ви витягали наш светр, нашу сукню і йшли творити свою історію. Саме тому головні критерії до виробництва: якість, зручність, не швидкоплинність, повсякденність, силуети, які не сковують і в яких хочеться жити й дихати.
Розкажіть про роботу бренду сьогодні. Як війна вплинула на виробництво та команду?
Війна — це каталізатор. Каталізатор продовжувати, каталізатор робити «попри все». Наша команда з початку війни збільшилася, деякі члени команди пішли вгору карʼєрними сходинками, ми знаходимося в постійному розвитку і навчанні. Бо є тільки зараз, є тільки сьогодні. Ми перестали прокрастинувати, я помітила це майже в кожній людині в нашому колективі. Ми беремося за задачі, про які раніше навіть думати боялися.
Як відбувається процес пошуку нових тканин та матеріалів? З якими виробниками ви працюєте?
Якщо говорити про матеріали, то останні наші колекції почали містити все більше стокових, лімітованих тканин. Наприклад, в літній колекції ми використали дуже цікаву фактурну сітчасту тканину, яка має натуральні вплетення та вузлики. Ми почали більш прискіпливо підходити до цього питання і будемо рости в цій сфері від сезону до сезону. Маємо певні ідеї, якими, сподіваємося, скоро поділимося.
Які плани бренду на найближчий рік? Чи можна взагалі зараз будувати якісь плани?
Плани — ніщо. Сьогодні — все. Так і живемо. Але якщо про мрії — вони є, вони глобальні. Ми пишемо, звичайно, і плани, але головний наш план сьогодні — робити ВСЕ, що можемо ми безпосередньо як бренд одягу, щоб ПЕРЕМОГА була ближче. Тому, звісно, як і більшість брендів та компаній, сьогодні ми долучаємося до благодійності. Підтримуємо конкретні збори військових, розігруючи наші речі за донати, а також передаємо на нагальні збори кошти зі своїх прибутків. Також я організовую самостійно збори для підрозділів, які до мене звертаються. Окрім цього, розробляємо зараз цілу окрему стратегію залученості бренду до благодійних проєктів.
Про моду
Які 5 трендів сезону весна-літо — 2023 ви можете виділити?
Однозначно мені подобається кроше, богемні лайнери, денім, напівпрозорі тканини (цей тренд ми активно використовували у наших колекціях), також кайфую від того, що знову в трендах максіспідниці, такі, щоб прямо в підлогу.
Головна покупка сезону (вона ж — вигідна інвестиція у гардероб).
Моя головна покупка сезону ще попереду, я рідко купую речі. Моя пристрасть — взуття. Хочу кеди Maison Margiela, спідницю Acne Studios. Але краще вкладати гроші не в речі, а в спогади. Саме тому я подарувала собі квиток в Амстердам на концерт улюбленого виконавця Joji.
Які трендові кольори цього сезону ви можете назвати?
Для мене: шоколад, срібло (не прикраси, але і вони теж), пастельно-сірий.
Ким в індустрії моди ви надихаєтеся і чому?
Мене дуже надихав Вірджил Абло і продовжує навіть після смерті, надихає Джонатан Андерсон, Юлія Пеліпас, Демна Гвасалія. Ну і мій гуру — Мартін Маржела. Цих людей я вважаю геніями. Генії, які можуть розширювати свої кордони у власній голові та презентувати це світу.
Чи є жінки, яких ви мрієте одягати?
Я хочу одягати Біллі Айліш, Таш Султану. Хочу одягати у свій одяг подружок, доньку, дівчину Катю з Харкова, сестру з Полтави і вже одягаю себе.