«Музика — це наймʼякша і найвишуканіша дипломатична мова». Перше велике інтерв’ю Jerry Heil після Євробачення-2024

Ексклюзивно для ELLE.UA

Від першого вірусного хіта Jerry Heil «Охрана, отмєна», який приніс Яні Шемаєвій шалену популярність, до бронзи у фіналі Євробачення минуло п’ять років. Лише чи аж? Адже за ці п’ять років Яна не тільки закріпила за собою зірковий статус, а й змогла стати гучним рупором України на найбільших музичних майданчиках світу. Сьогодні Jerry Heil прикрашає нову диджитал-обкладинку ELLE і розповідає про життя після Євробачення-2024, зміни в українському шоу-бізнесі, власний лейбл, трансформацію стилю та дружбу з alyona alyona. 

Яно, твій шлях до фіналу Євробачення був наполегливим і непростим: бажане вдалося з третьої спроби. Чи задоволена ти результатом?

Я задоволена на 95%. Техніку можна відточувати до безкінечності, але емоційно ми прожили наш номер на 5000%, і я думаю, це відчувалося!

Цьогоріч був такий сильний конкурс, такі потужні учасники, що на першість претендувати міг би багато хто. Проте я, звісно, не згодна з нулями, які ми отримали від журі певних країн, — це викликає певні сумніви та думки, тому я іноді на цій емоційній хвилі навіть думаю про реванш.

Які перспективи та можливості відкрилися перед тобою після фіналу Євробачення? Як змінився твій стиль життя і концертний графік?

Все, чим я займаюся з командою після повернення з Євробачення, — це праця. Ми обожнюємо працювати і досягати мети. У нас зібралася команда надзвичайно амбітних молодих українців, які переконані, що українській музиці вже час бути представленою на міжнародному ринку. І саме над цим ми зараз працюємо. Перша сольна робота, яка вийшла днями, — це мініальбом «MARIA», логічне продовження треку Teresa & Maria, проте дещо в новому звучанні, яке, схоже, дуже подобається слухачам.

Цьогоріч вам з Альоною довелося зазнати чимало критики та хейту, зокрема через те, що участь в Євробаченні для України — дороге задоволення, яке не на часі. Тоді як інша частина українців підтримувала вас і стверджувала, що необхідно використовувати всі можливі майданчики і буквально кричати про те, що відбувається в нашій країні прямо зараз. Як, за твоїми відчуттями, зрештою склалося? Чи виправдала мета засоби?

Музика — це наймʼякша і найвишуканіша дипломатична мова, якою можна говорити про нашу країну з усім світом. Як можна заявляти, що вона не на часі, коли саме завдяки музиці ми закрили величезний збір для відбудови Великокостромської гімназії, даючи безліч інтервʼю міжнародним виданням та медіаресурсам? Та й сам наш номер завдяки правильним художнім засобам, які застосувала наша режисерка Таню Муіньо, — це приклад мистецтва, яке несе глибокі сенси під красою. До того ж ми неодноразово розповідали, що на наш номер не було витрачено тієї суми, про яку писали ЗМІ. Щоб представити Україну на міжнародній арені, ми інвестували власні фінанси.

Ти зараз багато гастролюєш і маєш змогу комунікувати як із пересічними громадянами, так і з представниками найвищих політичних кіл. Як світ реагує на наші меседжі? Чи відчувається «втома» від України?

Події, що сталися 8 липня, змусили людей за кордоном знову співпереживати українцям, донатити. Я після опублікованого відео отримала неймовірну кількість повідомлень зі словами підтримки в Instagram від підписників-іноземців. Знову ж таки, багато людей могли би навіть не дізнатися про це, якби не підписалися на мене під час Євробачення.

Повертаючись до теми хейту, який зачіпав і вокальні дані, і зовнішній вигляд, і цінності: чи впливало це на твій моральний стан у процесі підготовки до виступу? І що загалом тобі допомагає боротися з негативом?

Я не борюся з тим, що не є моїм. Негатив, якщо є, — це чужі емоції. Це може зачепити спершу, проте я постійно собі нагадую, що людей багато і мені теж не все завжди подобається, але, коли я висловлюю своє враження, це ніяк не характеризує загально людину, і я точно не хотіла б, щоб це її засмучувало. Тому я вчуся сприймати все це легше. Моє завдання — рости й робити те, що я щиро люблю, з кожним разом ще краще.

Днями твоєму лейблу NOVA MUSIC виповнився рік. Яким був цей рік? Якими досягненнями ви пишаєтеся найбільше?

NOVA MUSIC — це лейбл чесної музики. Такий вектор ми окреслили для себе та артистів, які до нас приходять. Ми обожнюємо цю справу, нас драйвить те, що є розвиток і стрімкий ріст, і головне, що настав час, коли популярними стають не шаблонні, як колись, треки для радіо, а те, що пишеться і співається артистом від душі. Я йшла і продовжую йти цим шляхом, тому в певний момент ми з партнером по бізнесу зрозуміли, що нам вже є чим ділитися з тими, хто на старті. На сьогодні ми працюємо з артисткою Кажанною, яка стрімко зростає, а про нових артистів ви почуєте вже за кілька місяців. Головне наше досягнення — це дистрибуційний департамент. Тепер наш лейбл автономний, ми дистриб’ютуємо музику незалежно, а отже, можемо прозоро бачити звіти зі стрімів і пропонувати класні умови нашим артистам.

Хто з українських сучасних виконавців тобі подобається, які пісні є в твоєму плейлисті?

Я слухаю майже все, це особливість моєї професії — досліджувати ринки. Класні треки трапляються в будь-якому стилі та майже в будь-якого артиста. З українських зараз слухаю Latexfauna, Кажанну, дуже люблю «Один в каное» — мені так бракує їхніх нових треків! Заново відкрила для себе геніальних «Курган і Agregat». З найновіших — Gezweirdo, артистка Чуприненко.

У тебе помітно трансформувався концертний образ. Чи зазнав змін твій повсякденний стиль? Які українські бренди є в твоєму гардеробі?

Концертний образ трансформувався помітно, але дуже органічно. Здається, я просто нарешті прийшла до себе! Принаймні, на сьогодні. А завтра знову в дорогу. Цим завдячую своєму неймовірно талановитому стилісту Джанні. Дуже важливо, щоб стиліст відчував, що артист зазвичай — це картина, яку треба обрамити, а не чисте полотно. На цьому й зійшлися! 

Мій повсякденний стиль — це триста тисяч відтінків чорного. Найкомфортніше почуваюся саме в ньому. І що не поєднуй — все метчиться. Особливу перевагу надаю максимально простим і дещо строгим, але легким речам. З українських брендів обожнюю Litkovska та Ksenia Schnaider. Додаєш до них прикраси, наприклад SFURATO, — і образ завершений.

До речі, світлини з твоїми образами на Каннському кінофестивалі стали одними з найбільш рейтингових на нашому сайті та в соцмережах. Розкажи трішки про ті два образи — як ти обирала їх?

Образ з пишною сукнею мені передали з України — це вінтажна колекція GUDU. Ми хотіли створити образ величний і стриманий водночас. Для цього використали металеві елементи — метал лейтмотивом звучить у наших образах (починаючи з Євробачення) як символ стійкості українського народу. Цю функцію виконав головний убір з ланцюгів, який для нас створила Ліза Краснопольська, а також наплічник з олова SFURATO, що є омажем на металеві обладунки з нашого номера. Олово набагато легше, бо обладунок, який я носила в Мальме, важив кілька кілограм і постійно залишав синці. 

Інший образ — це total look від українського бренду Semenenko: боді, прозора спідниця з люстерками і більш стримана версія широких стрілок, які я носила під час Євробачення. Обожнюю широченні стрілки, деколи вони так чудово виконують акцентну роль, що не треба й прикрас. У Каннах образ завершила моя улюблена підвіска від українського бренду Dukachi. Я так полюбила цю ляльку-мотанку, що ми нещодавно разом із брендом випустили її наступне покоління.

Чи продовжуєш ти жити на дві країни: Україну і США? Що дає тобі цей досвід? 

Так, продовжую, це трохи фізично виснажливо, проте воно того варте, бо досвід, який я отримувала в Berklee, унікальний. Наразі працюю в Україні над проєктами, соціально важливими для нашої країни, тому я тут. І паралельно думаю, як повертатися до навчання і чи пробувати ще якийсь заклад. Люблю цей процес комунікації з академічною спільнотою за кордоном, бачу в цьому можливість принести щось нове на український ринок, а нашим досвідом поділитися там — а нам є чим ділитися!

Чи помічаєш ти зміни в українському шоу-бізнесі за час великої війни? Якщо так, то які саме? 

Поки що шоу-бізнес в Україні на рівні середнього музичного бізнесу. Ще пару років тому це було навіть не дуже шоу і не зовсім бізнес. Економіка дуже впливає, звісно. Але ріст помітний — і я щаслива, що і моя діяльність цьому також сприяє! Євробачення поставило перед нами з командою планку, на якій ми успішно вистояли, тому я впевнена, що в нас і надалі все вийде. Головне — пам’ятати, заради кого ти все це робиш і завдяки кому: це наші Збройні сили, яким я вдячна всім серцем. Вони — наша потужна мотивація сьогодні.

Ви з Альоною провели дуже багато часу, готуючись до Євробачення, даючи інтерв’ю іноземній пресі, у виступах після конкурсу. Чи дружите ви в реальному житті? Як вплинув конкурс на ваші стосунки?

Ми спілкувалися завжди якось дуже легко. Мабуть, тому й альбом так швидко написали, і трек для Євробачення. Ми досить різні характерами, тому не комунікуємо щодня, проте я завжди знаю, що в мене є її плече, а в неї — моє. У Львові на концерті на цьому самому плечі я так розплакалася, що кілька хвилин не могла зупинитися. Усвідомлення жіночої сили, підтримки, того шляху, який ми пройшли разом, і як за цей час поріднилися, — це дуже потужно!

Jerry Heil помітно «виросла» з часів «Охрана, отмєна». Якою ти себе бачиш через 5 років? 

Ох, а скільки треків того періоду ви не почули! Так і лишилися в столі, зокрема англійською. Я весь час пишу і шукаю. Щодо наступних 5 років — переконана, що українська музика має увійти до глобальних чартів. Але наслідки своєї праці хочу побачити набагато раніше.

І не можу не запитати: чи приїде Jerry Heil на Євробачення-2025, аби взяти вже перше місце?)

Ну ви ж бачите, я вперта. (Посміхається. — Ред.)


Реклама

Популярні матеріали

Made in Ukraine: 9 українських beauty-брендів, яким довіряють...


ДНК нації: 33 модні бренди, які відображають українські культурні...


6 книжок до Дня Незалежності України


Читайте також
Популярні матеріали