Українська мода сьогодні є одним з потужних рупорів нашого народу в світі, а українські дизайнери — його голосами. Fashion-редакторка ELLE Анастасія Білоус спілкується з головними гравцями ринку, які сьогодні мають змогу говорити з усім світом від імені made in Ukraine. У рамках цілого циклу матеріалів «Модний рупор народу» ми розповідатимемо про українські бренди, які не тільки продовжують працювати на благо країни, а й докладають чималих зусиль до боротьби на культурному фронті.
Наша сьогоднішня героїня — Катя Сільченко, дизайнерка та засновниця бренду the Coat.
Про роботу бренду сьогодні
Ми змогли повернути майже всю київську команду та відновити співпрацю більш ніж із половиною від наших 25 фабрик, що розташовані по всій Україні. Повинна зізнатися, що до війни я недооцінювала онлайн, віддаючи перевагу індивідуальному спілкуванню. Але постійні клієнти, що виїхали за кордон, значно збільшили замовлення через сайт та Instagram, і до них постійно з високою інтенсивністю додаються нові клієнти з усіх куточків світу. Інтуїтивно майже рік тому я вдвічі збільшила шоу-рум за рахунок перенесення експериментального цеху. У підвальному приміщенні я створила архів для зберігання колекцій та лекал. Він був обладнаний кухнею, теплою підлогою та став у пригоді під час обстрілів, тому що багато хто з моєї команди жив у гарячих точках або на околицях Києва.
Про виробництво
Два власних виробництва the Coat розміщені в Києві — вони, на щастя, вціліли. Зараз в експериментальному цеху працює 25 співробітників, що дозволяє мені у звичному, довоєнному ритмі створювати нові колекції, опрацьовувати зразки та розміщувати замовлення на фабриках. Я підтримую свою команду, зберігаючи робочі місця, даю можливість жінкам у цей складний час порадувати себе, а також тішуся, що кожна вироблена у країні річ зміцнює економіку України. Я радію за кожного підприємця, який має можливість працювати в цей складний час та робити улюблену справу. Більша частина виробництва the Coat розташована у наших українських та європейських партнерів. Два цехи, що належать бренду, розміщені в Києві.
Після початку війни ми залишили за кордоном виробництва, які неможливо знайти в Україні. Це лінійка кашемірових виробів та колаборація з брендом взуття Noova. Усе інше ми виробляємо вдома, чим, безумовно, пишаємося, стараємося доносити цю інформацію до наших клієнтів.
Про шляхи продажів
Бренду the Coat уже 7 років, тож можемо сказати, що маємо довіру клієнтів у багатьох країнах, і ми робимо все можливе, щоб підтримувати високий рівень сервісу. Хочу подякувати нашим закордонним клієнтам за те, що з розумінням поставилися до труднощів з логістикою та подовження терміну доставки. Уже можу сказати, що, розуміючи всі ризики нашої роботи, клієнти продовжують купувати та підтримувати нас. За ці три місяці я переконалася, що онлайн працює. Ми експериментуємо і з відкриттям the Coat corner в уже існуючих магазинах, а також pop-up stores, але більше зворотного зв’язку від прямих продажів, бо люди цінують комунікацію з нашими менеджерами та стилістами.
Про попит серед іноземців
Зовсім нещодавно між робочими зустрічами я вийшла прогулятися з Вірою Брежнєвою, і через годину вона каже: «Я ніколи в житті не бачила, щоб перехожі так часто зупиняли когось на вулиці, аби дізнатися, що це за спідниця». Я вкладаю душу та енергію в кожну свою річ, вірю, що люди це відчувають. Чесно кажучи, люди у Європі стурбовані та приголомшені тим, що відбувається. Приємно, що більшість із них розуміє, що Україна виборює не тільки власну свободу та право на існування, а також мир і демократію в Європі. Я завжди відчувала Україну частиною розвиненого світу, сподіваюся, що і речі made in Ukraine стануть його невід’ємною частиною.
Про нові можливості
Війна змінить парадигму сприйняття українців не тільки у світі, але й внутрішньо, а перемога — це чудова можливість зайняти відповідне місце в історії. Сподіваюся, ми зможемо цим скористатися не тільки в економічному напрямку, а й у творчому чи науковому. Наразі ми з командою завершили роботу над колекцією SS23 і презентували її в рамках Copenhagen Fashion Week. У ній багато життя: нові лекала і техніки, екологічні тканини, нові принти і свіжі натуральні відтінки. Ця колекція — моя гучна заява, аби привернути увагу індустрії моди до української культури. Це відповідальна місія — гідно представити свою країну.
Про роль індустрії у світовому порядку денному
Ми вміємо надавати одягу не тільки форми, але й змісту. Я згадую показ Лілі Літковської в Лондоні, з дуже сильним посилом, про це потім говорила світова індустрія. Жовто-блакитні п’яти кросівок з нашої колекції з Noova вже з’явилися у модних виданнях всього світу. Я вирішила зробити так, щоб кожен ваш крок у цих кросівках був помітним та корисним, був проукраїнським. Мені приємно про це говорити, тому що кожен ваш євро повертається допомогою в Україну, в дитячі та пологові будинки або прихистки для мам з дітьми. Війна триває, не можна розчинятися — ми повинні говорити голосно, кожен на своєму фронті. Мені здається, українські дизайнери дуже добре справляються.