Нещодавно премія для жінок-підприємиць «Створено жінками» оголосила імена переможниць — сміливих та наполегливих українок, які, попри складні виклики повномасштабної війни, відкривали, розвивали й відновлювали бізнеси.
Перше місце посіла Дарія Корнійчук, власниця першого в Україні бренду з виробництва повного циклу ефірних олій та гідролатів Aroma Fields, яка ледь не втратила свій бізнес через війну. Дарія вирощувала рослини на власному полі у Вишгородському районі, але під час тимчасової окупації Київщини частина кущів лаванди загинула, а м’ята пропала повністю. Після звільнення ділянку довелося перевіряти саперам, а рослини висаджувати вдруге.
Про втрати після тимчасової окупації Київщини, перспективи розвитку аромабізнесу в Україні, роботу під час повномаштабної війни, пристрасть до улюбленої справи й не тільки Дарія розповіла в ексклюзивному інтерв`ю ELLE.UA.
Aroma Fields — єдиний в Україні бренд з виробництва повного циклу ефірних олій та гідролатів. Чому ви обрали саме цей напрям та на досвід яких країн орієнтувалися в першу чергу?
В Україні понад 90% ринку ефірних олій та гідролатів — це підробка. Інші 10% — це міжнародні бренди. Після ретельного аналізу ринку я зрозуміла, що в нашій країні немає локальних гравців, які створюють якісні автентичні ефірні олії та гідролати. Це ніша з великими перспективами, адже ароматерапія тільки починає розвиватися в Україні в порівнянні з тією ж Францією, де ефірні олії є частиною ДНК кожної другої французької родини. Франція — це еталонна країна для мене, бо саме вона є колискою ароматерапії. Проте не лише вона. Я цілеспрямовано відвідала близько 12 країн, щоб досконало опанувати мистецтво дистиляції — процес перероблення ефіроолійних рослин. Це дуже розвинений напрям діяльності за кордоном для істинних поціновувачів рослинної органічної продукції та аромагурманів.
Заснувавши перше в Україні виробництво ефірних олій та гідролатів Aroma Fields, я підтримую та просуваю культуру органічності серед українців. Наше гасло: «Більше органіки — менше синтетики».
Які рослини ви вирощуєте для виробництва своєї продукції та чому саме їх?
На власному полі в 40 км від Києва наразі ми вирощуємо чебрець, лаванду, м’яту перцеву, календулу, зимовий чабер. Це ефіроолійні рослини, які містять всередині той цінний продукт, який є основою Aroma Fields. До повномасштабного вторгнення асортимент вирощуваних рослин був більший, але село Лісовичі у Вишгородському районі, де знаходиться наше виробництво, потрапило під окупацію навесні 2022 року. Через відсутність доступу до рослин, уся м’ята загинула, велика частина лаванди теж. Також загинули інші рослини, які ми тільки-но починали розмножувати. У нас надскладний кислий піщаний грунт, тому рослини потребують постійного догляду та регулярного поливу, без них рослини загинули. Тимчасова окупація завдала нам дуже великих збитків.
Цього року ми почали відновлювати поле, але це потребує ще багато часу і ресурсу, аби нові рослини сформували необхідну кількість біомаси й були готові до перероблення. Також ми активно співпрацюємо з органічними фермерами України для постачання рослинного матеріалу, який не зростає на нашому полі.
Розкажіть трохи більше про етапи виробництва ефірних олій та гідролатів. З чого все починається та що можна вважати фінальним результатом?
Ефірні олії та гідролати народжуються в процесі парової дистиляції. Це надзвичайно складний та філігранний процес. На перший погляд, все просто: на дно дистилятора наливаємо воду, зверху над водою розміщуємо рослинний матеріал, нагріваємо воду та доводимо до кипіння. Пара проходить через рослинний матеріал, забираючи з собою найцінніше — ефіроолійні молекули. Далі пара конденсується та перетворюється в два типи рідини: ефірну олію та гідролат.
Але не все так просто! Кожна рослина потребує індивідуального підходу. Потрібно знати, в яку фазу розвитку потрібно зібрати врожай конкретної рослини, щоб вміст ефірної олії був максимальний, правильно підібрати температуру та тиск для дистиляції. Велике значення має метод та тривалість дистиляції. Насправді існують сотні нюансів, які впливають на якість фінальних продуктів. У мене є ці унікальні знання, тому наші ефірні олії та гідролати є найкращими в Україні. Ефірні олії та гідролати Aroma Fields — це 100% душа рослини.
Чим відрізняються ефірні олії та гідролати?
Ефірна олія та гідролат — це два абсолютно повноправні продукти дистиляції. Кожен з них має свої унікальні властивості. Ключова відмінність між ними полягає в тому, що ефірна олія — це потужний концентрат, а гідролат — дуже делікатний засіб, який також містить в собі молекули ефірних олій, але в мінімальних кількостях. В результаті дистиляції ефірної олії в десятки разів, а інколи в тисячу разів менше, ніж гідролату. Ефірні олії використовують в мінімальних концентраціях і вони найчастіше потребують розведення базовими оліями, особливо коли ми говоримо про шкіру. Гідролати ж завжди дуже дружні до шкіри в чистому вигляді, а ще в них від природи кислий pH, тому найчастіше вони використовуються як чудовий рослинний засіб для догляду за шкірою.
Ваш бренд пропонує широкий вибір натуральної косметики для волосся, тіла та обличчя. Чим вона унікальна та кому підійде?
Наша натуральна косметика розроблена на основі наших ефірних олій та гідролатів, які є потужними рослинними активами у косметичному засобі. Також ми використовуємо сухі трави, які зростають на нашому полі. Наша рослинна косметика підійде усім адептам натурального догляду. Усім клієнтам ми надаємо індивідуальну консультацію та підбираємо засіб в залежності від типу шкіри, потреб, проблематики.
Ви також займаєтесь створенням парфумованих композицій. Чим ваші парфуми відрізняються від інших парфумів на ринку?
Так, я володію мистецтвом блендингу (гармонійне поєднання ефірних олій) і створюю абсолютно унікальні парфумовані композиції: 100% рослинні без спирту, синтетики та будь-яких інших домішок. У складі парфумованої композиції виключно ефірні олії, які мають не лише ароматну, а й терапевтичну дію на організм. Переважно, всі користуються парфумами мас-маркету, де основою є завжди спирт та синтезовані аромати. В нішевій парфумерії використовують більше рослинних екстрактів, але, за моїми дослідженнями, не більше 30% в одному флаконі й, відповідно, синтетичні складові превалюють. Окрім того, парфумовані композиції Aroma Fields — не просто рослинні, вони ще й індивідуальні. Я створюю індивідуальний парфум під клієнта, і такого більше не буде ні в кого.
Після тимчасової окупації Київщини та втрати великої кількості рослин у вас не було думки про те, щоб перевезти виробництво у більш безпечне місце?
Ні, не було, оскільки я готувала поле до висадки рослин 2,5 роки. Три роки тому придбала цілину з надскладним ґрунтом, куди останніми десятиріччями зовсім не ступала нога людини. Мені всі довкола говорили, що там нічого не буде рости, але я зробила неможливе, інвестувавши колосальну кількість праці та фінансів. Більш того, наше виробництво та поле знаходяться в дуже мальовничому лісовому місці, яке магічним чином прив’язує до себе. Мені не хотілося переїздити. Я хотіла ще більше працювати тут, аби продовжувати втілювати свою мрію в життя.
Як це — вести бізнес в умовах повномасштабної війни? Як змінилася ваша робота та які нові виклики з`явилися?
Бізнес в умовах війни — це величезні обмеження, але водночас широкі можливості, адже країна робить квантовий стрибок у своєму розвитку, і ми разом з нею. Я більше не будую довгострокових планів, адже завтра все може змінитися. Вчуся миттєвої гнучкості та адаптивності.
Наша основна аудиторія в роздрібному сегменті — жінки. Через тотальний відтік жінок за кордон ми втратили багато клієнтів, і продовжуємо втрачати. Тому зараз працюємо над можливостями міжнародних відправлень.
Відчутно та позитивно змінився вибір українців на користь локального, крафтового. Ціную підтримку наших клієнтів, які обирають нас, а не міжнародні бренди.
Окрім виробництва олій, ви також пропонуєте опцію навчання ароматерапії. Чи плануєте ще якось розширювати «всесвіт» Aroma Fields?
Я тільки починаю розвивати освітній напрям. Наразі проводжу переважно лекції та індивідуальні консультації. В найближчих планах — запуск курсів та власної школи ароматерапії. Окрім цього, планую відкрити офлайн аромапростір на нашій локації в Лісовичах для відвідувачів. Зараз у нас активно ведеться будівництво та підготовка. Сподіваюся, що наступного року вже зможу запрошувати наших клієнтів на камерні ароматні ретрити, навчати мистецтва дистиляції, багато нюхати, відчувати…
Які ви бачите перспективи розвитку ринку ароматерапії в Україні?
Ринок ароматерапії тільки починає формуватися в Україні. З одного боку, це недолік, адже потрібно розвивати цю культуру, проводити просвітницьку діяльність, розкривати переваги ефірних олій та гідролатів. З іншого боку, це перевага, адже вбачаю великі перспективи.
Ринок органічної продукції Україні за останні роки стрімко виріс. Це говорить про розвиток «усвідомленого споживання». Ми рухаємося в Європейський Союз, де тренд органічності зростає в геометричній прогресії. Це ознака того, що рослинні органічні продукти все більше інтегруються в повсякденне та професійне життя. Масажист тепер робить масаж не просто з оливковою олією чи маззю — він додає ефірні олії відповідно до проблематики, яку має пацієнт. Психолог тепер не просто проводить сеанс — він розпилює в кабінеті ефірні олії для створення певної атмосфери. В засобах догляду тепер все менше ароматизаторів, все більше ефірних олій. Косметологи розкрили секрет гідролатів, і тепер в списку процедур з’явилася гідролатотерапія. І це лише декілька прикладів. Ефірні олії та гідролати — універсальні та корисні засоби, які застосовуються у різних сферах.
Ваш унікальний бренд отримав перше місце на конкурсі «Створено жінками». Як саме плануєте вкласти 150 тисяч гривень виграшу?
Планую спрямувати кошти на отримання міжнародної сертифікації для розширення ринків збуту. Минулого року у нас вже був перший досвід експорту в Нідерланди, який дав відчутний поштовх для розвитку бренду. Окрім того, плануємо розширювати канали продажів, оскільки наразі клієнтів знаходимо лише через соціальні мережі. Я роблю все для того, щоб обізнаність про наш бренд зростала і ширилася Україною та за її межами.
Зараз ми активно починаємо працювати не лише з роздрібними клієнтами, а й корпоративними (готелі, СПА та масажні салони, косметичні бренди, сауни тощо). Тут теж бачу великий потенціал.
Український бренд натуральної косметики та ароматерапії Aroma Fields був заснований у 2020 році. Першої рослиною, яка з’явилася на полі бренду, стала лаванда — королева квітів. Наразі команда вирощує та експериментує з 7 видами ароматних рослин: лаванда, м’ята перцева, меліса, безсмертник, шавлія мускатна, чабрець, орегано. Асортимент трав постійно розширюється та поповнюється. Вирощені рослини Aroma Fields використовує як сировину для виробництва ефірних олій та гідролатів терапевтичної якості.