Digital-маркетинг у 2022 році: 8 запитань креативній директорці рекламної агенції

Прикладні поради початківцям та досвідченим маркетологам

Популярна блогерка і креативна директорка агенції ADME Анастасія Неронова, яка працює у сфері digital-маркетингу понад вісім років, наразі мешкає та розвиває індустрію в Нью-Йорку. Ми розпитали Анастасію про складнощі в роботі з брендами, основні тенденції в маркетингу та способи розвитку креативного мислення.

ELLE.UA У чому суть вашої роботи як креативної директорки маркетингового агентства?

А.Н. Для мене креативний директор — це насамперед автор та куратор будь-яких творчих проєктів. Працюючи з брендами та просуваючи бізнеси, я розробляю концепцію позиціонування, контактую з фотографами, вибудовую стилістику зйомок. Велика роль відводиться підбору кадрів та управлінню командою. На мені лежить відповідальність за різні творчі та інноваційні напрямки діяльності компанії, планування бюджетів. Можна сказати, що робота ділиться на стратегічне планування та просування, а також додається безпосередня участь у розробці ключових креативних концепцій.

ELLE.UA З якими складнощами ви найчастіше стикаєтеся як керівник креативної команди?

А.Н. Напевно, найважливіша навичка, яку мені довелося відточити, — це вміння спрямовувати, не контролюючи. Мені взагалі не подобається слово «контроль», під час роботи з творчими людьми він недоречний. Моя мета — допомогти їм досягнути найкрутіших ідей, на які вони здатні, розкрити і примножити потенціал. Важливо створити атмосферу, в якій немає пресингу, а є тільки відчуття польоту творчої думки, коли команда спільними зусиллями створює щось справді круте. Тому я бачу свою роль у тому, щоб позбавити співробітників стресу, забрати на себе страх помилки і дати стільки підтримки, скільки потрібно, не забуваючи про дедлайни та побажання клієнта, звичайно ж.

ELLE.UA Як ви вважаєте, чи має ваша робота щось спільне з мистецтвом?

А.Н. І мистецтво, і реклама від початку націлені на донесення певної ідеї, так що спільне, безумовно, є. Ідеться про привернення уваги споживача та емоції, які ми хочемо в нього викликати. Але відмінність полягає в тому, що успішність реклами вимірюється дією — покупкою, яку зробить (чи ні) споживач. А мистецтво не можна оцінювати за цим показником. Однак мета будь-якого нашого проєкту — перерости свої первинні прагматичні функції та в окремих випадках перетворитися на мистецтво: самоцінне, незалежне від бренду та його актуальних потреб. Тому я б погодилася, що сьогоднішня реклама — це один з видів мистецтва.

ELLE.UA Оскільки ви працюєте над багатьма проєктами одночасно, цікаво, що особисто вас надихає? Де брати ідеї, якщо їх потрібна така велика кількість?

А.Н. Я думаю, що не буду першою, хто скаже: дуже важливо розвивати спостережливість та помічати все довкола. Нові враження та емоції завжди приносять щось у роботу. Не менш важливо працювати з командою, особливу увагу приділяти брейнштормам, які завжди приносять свої плоди. Для цього необхідно створити атмосферу, де ніхто не боїться ділитися своїми ідеями в міру їхнього надходження: нові думки і цілі дуже часто з’являються у неробочий час.

Однак є ще один важливий фактор, що впливає на мою продуктивність і креатив. Це, звісно, хороший і якісний відпочинок. На творчі кризи у мене просто немає часу. Тому іноді важливо просто дозволити собі розвантажитися, видихнути. Дати своєму тілу все потрібне на базовому, фізичному рівні.

ELLE.UA Перейдемо безпосередньо до процесу співпраці з брендом. Як зрозуміти, що потрібно для просування того чи іншого продукту?

А.Н. Усе дуже просто: спочатку потрібно просто запитати. Я давно зрозуміла: навіть якщо ми точно знаємо, який інструмент спрацює, без налагодженої комунікації з брендом плідної співпраці у нас не вийде. У цьому разі є великі шанси застрягти, адже складно (або неможливо) виконати завдання, про яке ти навіть не здогадуєшся. Тому важливо чесно розповідати про цілі. А з методами ми вже розберемося.

ELLE.UA Чи буває таке, що замовники ставляться до ідей з недовірою або надто активно втручаються?

А.Н. Звичайно, таке буває. Але я сприймаю це просто як питання, котре потрібно вирішити на початку співпраці. Важливо донести до замовника, як проходитиме відстеження ефективності агентства за заздалегідь обумовленим виразним KPI. Підприємець, який досяг найзначніших висот у своїй сфері, дуже часто залишається дилетантом у тому, що стосується просування та маркетингу. Тому наше завдання — завоювати довіру та налагодити контакт, пояснити, що ми не претендуємо на абсолютне знання індустрії, а лише на експертизу в сфері маркетингу, продемонструвати наявність успішних кейсів та чудової команди, яка спільними зусиллями приведе проєкт до результату.

ELLE.UA Чим вам подобається робота у сфері digital-маркетингу?

А.Н. Мені дуже подобається, що в цій індустрії необхідно одночасно виконувати як бізнесові, так і креативні завдання, поєднувати аналіз і творчість. Ще необхідно вміти швидко та багаторазово перемикатися з однієї проблеми на іншу. Як не дивно, мені таке до вподоби. До того ж практично завжди ми безпосередньо пов’язані з розробкою чогось нового, а це завжди дуже цікаве завдання, під час виконання якого отримуєш максимум задоволення.

ELLE.UA У XXI столітті тренди швидко змінюють один одного. Але якщо ми говоримо про основні тенденції digital-маркетингу, що б ви виділили насамперед?

А.Н. Тренд на відеоконтент не планує зменшувати оберти, чому я дуже рада. Його створення — це взагалі одна з найулюбленіших частин моєї роботи. Популярність відеоформату можна пояснити тим, що він впливає одразу на кілька каналів сприйняття: відео, аудіо, текст. Відео — наочні та асоціативні, з їхньою допомогою набагато легше донести меседжі до споживача.

Ще б я виділила сторителінг. Сильний, щирий та цікавий контент залишається найефективнішим інструментом продажу. Потрібно вміти розповідати прості людські історії про компанію, продукт, досвід покупців та клієнтів. Просто гарною обгорткою можна здивувати, але не зачепити.


Реклама

Популярні матеріали

Подорож у минуле: історія металевої сумки Paco Rabanne 1969...


Головний тренд зими: рукавички, сумки, шарфи та інші аксесуари з...


Що подивитися: 8 нових фільмів січня


Читайте також
Популярні матеріали