Beauty-редакторка ELLE.UA Олена Бабіцька поспілкувалася із власницею мережі салонів BACKSTAGE Beauty&Refresh Каріною Дубініною про помилки у бізнесі, самопідтримку та складності у роботі під час війни.
Які складні рішення вам доводилося приймати під час війни?
Напевно, найскладнішим для мене було рішення про відкриття салонів після початку повномасштабного вторгнення. Саме тоді ми майже повністю втратили сенси та розуміння того, чи ми досі потрібні та можемо бути корисними. Нам допоміг процес винайдення нових сенсів, і головним ресурсом у цьому процесі стали люди. Подальші рішення ми досі приймаємо, спираючись саме на цей досвід.
Що допомагає вам підтримувати нервову систему у цей складний період?
Знову ж таки сенси. На нашу психіку невизначеність чинить дуже негативний вплив. Для того, аби прийняти рішення про поновлення роботи, мав з’явитися новий зміст, який тягне за собою і нову мету, і новий покроковий план її реалізації. Новий сенс і його пошук створює певну напругу для нервової системи. Але це здорова напруга — як спорт для м’язів. І задоволення отримуєш майже таке ж, як після якісного тренування. А з часом приходить і гнучкість, і впевненість, і чудові рельєфи твого продукту.
Як змінилася ваша beauty-рутина під час війни?
Моя особиста рутина зазнала тих же змін, що і рутина 60% наших клієнтів. Дуже неочікувано, але ми стали сміливішими в реалізації власних бажань. Наприклад, послуга «Повне перевтілення» ввійшла в наш топ-5 за пів року від початку повномасштабного вторгнення. Тобто і я, і наші клієнти дозволили собі більше не відкладати усі ті зміни та образи, які раніше ховалися десь глибоко всередині. Наприклад, я стала майже блондинкою. І цей такий дуже вдалий експеримент — перший у моєму житті. Сміливість у бажаннях — це вже beauty-рутина.
Розкажіть про щоденні секрети, які підтримують вашу красу та здоров`я
Все дуже просто: можна відкрити 13 салонів, які піклуватимуться про вашу красу. А от щодо здоров’я працюють наразі тільки перевірені засоби: регулярний check up, здоровий сон (на жаль, тут бувають складнощі) та їжа, від якої можна отримувати задоволення без відчуття провини.
Як ви вважаєте, що допомагає вашим клієнтам підтримувати зараз баланс та як впливають на це салони краси?
Роль салонів краси у підтримці особистого балансу кожного клієнта насправді надзвичайна. Ми всією командою пам’ятаємо клієнтів, які 24 лютого під дверима салонів чекали відкриття. Вони пропонували будь-яку ціну, аби лишень їм зробили манікюр або зібрали косметичку на перші тижні війни. Ще під час ковіду ми усвідомили, що послуги салонів краси — продукт першої необхідності, які можна сміливо відносити до категорії базових потреб. Майже всі, особливо ті, хто залишився на території України, зараз цінують свою психологічну безпеку не менше за фізичну. А відвідування салонів краси дарує позитивні емоції та створює відчуття психологічної безпеки.
Поділіться факапами, які потім стали для вас важливими уроками.
Перш ніж щось запропонувати, зробити, реалізувати, спочатку поставте собі запитання. Правильний ланцюжок чесних питань — це ключ до високої ефективності дій. Наприклад, колись ми відкрили чоловічий салон. Не барбершоп, а саме чоловічий салон. І тільки з часом зрозуміли, що чоловікам це не зовсім потрібно. Ціна не поставленого собі запитання склала приблизно 150 тисяч доларів.
Що робити, коли опускаються руки?
Дайте собі відпочити. Якщо вам здається, що ви в глухому куті, — це сигнал, що ви просто втомилися. В такому випадку варто попросити допомоги, делегувати завдання, вимкнути телефон і побути наодинці — це суперресурсний спосіб свіжим поглядом побачити ймовірні шляхи розв`язання проблеми. А відпочивати регулярно і своєчасно — це взагалі ідеальна схема уникнення «опущених рук».
Чи були моменти, коли хотілося кинути все та закрити свій бізнес?
Коли почалось повномасштабне вторгнення, у мене взагалі не було страху втратити бізнес, адже у перші дні ніхто не розумів масштабу того, що відбувалося. І я абсолютно чесно зізналася собі: якщо це кінець мого бізнесу, я готова це прийняти. Але мені було страшно за своїх людей і свою команду. Це люди, за яких я несу відповідальність. Вони і є той стимул, завдяки якому ми досі працюємо, масштабуємось та підкорюємо нові вершини.
Що ви обожнюєте у своєму бізнесі найбільше?
Найбільша мотивація — бачити, як зростають свої ж. Як колишні адміністратори стають директорами. Як наші майстри починають свою справу, навчають новачків індустрії, виступають лекторами на курсах і займають свої вагомі місця на ринку індустрії. Бути причетною до кардинальних змін навіть одного життя — це великий привілей.
Що ви любите у своєму бізнесі найменше?
Я більшою мірою мотиватор. Тому від операційних задач великого задоволення не отримую. На щастя, є ті, хто в операційних моментах профі. Мені пощастило зібрати сильних різносторонніх людей, які комплексно формують універсальну команду.
Чому ви вирішили йти з франшизою у світ?
Ми хочемо, щоб словосполучення «український майстер» було ознакою високої якості, іноземна beauty-індустрія тягнулася до наших стандартів та знань, а імена українських візажистів та стилістів чули звідусіль. Ми десятками років вчилися бути найкращими тут. І тепер нам є що показати за межами дому.
Де б ви хотіли відкритися найперше?
Ринок Європи, безумовно, має потребу в українцях. Думаю, де б ми не відкрилися найперше, це буде вдалою точкою старту нової для нас сторінки.
Що вас мотивує займатися вашим бізнесом?
Мені завжди цікаві трансформації. І цікаво, як зміниться BACKSTAGE з роками. Чи буде він наповнений тими ж цінностями, що і зараз? Скільки ще вивісок прикрашатимуть фасади Києва і світу? Для скількох ще людей Beauty&Refresh стане невіддільною частиною життя? Відповіді на всі ці питання дасть час. І люди. А ми продовжуємо працювати там, де вміємо робити це найкраще. З вірою у власний бренд і красу, яка за ним стоїть.