«Бути вірним собі, залишаючись оригінальним, — це виклик, який стоїть перед кожним дизайнером». Інтерв'ю із засновницями бренду HUKH Нікою та Вітою Гук

Ексклюзивно для ELLE.UA в рубриці Behind the scenes про засновниць українських брендів

«Започаткувати фешн-бренд насправді нескладно. Перетворити його на успішний системний бізнес, побудувати круту команду, зробити чітке позиціювання, зібрати та втримати лояльну базу клієнтів, масштабуватись в умовах нестабільної економіки — ось це складно», — кажуть Ніка та Віта Гук, адептки мінімалізму, засновниці українського slow-fashion бренду HUKH, який сповідує філософію інтелектуальної та розслабленої жіночності. 

Бренд заснований сестрами Нікою та Вітою Гук у 2020 році та робить ставку на безкомпромісну якість, позачасовість і лаконічність. Вироби виходять кількома сезонними колекціями та лімітованими дропами, щоб уникати перевиробництва. В асортименті HUKH завжди присутні керріовери — речі, які пройшли перевірку часом та завоювали прихильність клієнток. 

Про власний бренд, роботу під час війни, залаштунки виробництва, професійні виклики й плани з засновницями бренду HUKH Нікою та Вітою Гук поспілкувалася шеф-редакторка сайту ELLE.UA Катерина Попова. 

Інтерв`ю із засновницями бренду Hukh Нікою та Вітою Гук

Статистика

Скільки колекцій з моменту заснування ви випустили?
З моменту ребрендингу у 2020 році ми випустили 11 колекцій та невелику кількість окремих дропів.

Скільки зйомок за цей час ви зробили?
Близько 20.

Найпопулярніша річ вашого бренду? 
Ми постійно відшиваємо брючні костюми Bernard, карго та шкіряні штани, тревел-штани й шорти та оверсайз-пальта.

Скільки годин у середньому ви працюєте щодня?
8-10 годин. У дні зйомок і нових релізів буває і 15-20 годин.

Скільки людей працює над брендом HUKH?
Зараз у нас 27 людей в штаті, 10 на аутсорсі. Ці цифри постійно ростуть.

Яка ваша найулюбленіша річ HUKH?
Ніка: Складно вибрати найулюбленішого з-поміж своїх дітей, але нехай це буде карго-куртка з останнього дропу. Почуваюся в ній дуже дорослою та стильною.
Віта: Сірий вовняний піджак Charlie. Ідеальний крій та оверсайз, максимально моя річ. 

  • Сірий вовняний піджак Charlie
    Сірий вовняний піджак Charlie
  • Карго-куртка
    Карго-куртка

Про бізнес

Чи легко започаткувати свій fashion-бізнес в Україні?

Ніка: Свій перший бренд одягу із зовсім іншою назвою та концепцією ми започаткували ще у 2018. Попри мінімальні інвестиції та повну відсутність наших знань у сфері легкої промисловості, бренд непогано розвивався. З часом прийшли справжні виклики, ми швидко переросли початкову концепцію, взяли паузу на переосмислення та за рік створили HUKH. 

Започаткувати фешн-бренд насправді нескладно. Перетворити його на успішний системний бізнес, побудувати круту команду, зробити чітке позиціювання, зібрати та втримати лояльну базу клієнтів, масштабуватись в умовах нестабільної економіки — ось це складно.

Чим ви займалися до того, як запустили HUKH?

Ніка: Останні років вісім до повноцінного переходу в HUKH я працювала персональною стилісткою та розвивала школу стилю, вела досить успішний фешн-блог з 2010 року. Був колосальний досвід роботи з гардеробами та фігурами, була велика аудиторія інтелектуальних жінок, які й стали першими лояльними клієнтками HUKH.

Віта: До моменту, коли наш бренд став моїм основним видом діяльності, я розвивала власний бізнес у сфері, не дотичній до одягу. Паралельно займалася стилістикою, графічним дизайном та фешн-ілюстрацією.

HUKH

Якби ви могли повернутися на початок кар`єри, ви щось змінили б? 

Ніка: На початку ми створювали одяг на голому ентузіазмі, без належної бізнес-освіти, як і більшість українських підприємців. Було б круто перейняти від професіоналів знання, які отримали за ці три роки шляхом набивання гуль. Якби була можливість, я б точно вчилася, як будувати системний бізнес і організаційну структуру, як управляти персоналом і фінансами, прогнозувати витрати та доходи.

Віта: Свій бізнес ми починали з того, що замовляли пошив невеликих, а пізніше й великих партій одягу на фабриках і в цехах. Дуже багато якісних італійських тканин зіпсували, поки не знайшли підрядників, здатних дотримуватись нашого стандарту якості. Знаючи те, що я знаю зараз, я б починала з власного виробництва: з ним набагато простіше контролювати рівень якості, дотримуватися таймінгу та бути гнучким на всіх етапах виробництва.

HUKH

Які професійні виклики стоять перед вами сьогодні, на вашу думку?

Віта: Насправді професійних викликів дуже багато, адже ми не прийшли у сферу бізнесу фахівцями, тому доводилося і доводиться дуже багато вчитися, зокрема на власному досвіді та помилках. 

Наразі пріоритетним для нас є приведення наших виробничих потужностей у відповідність до клієнтського попиту зі збереженням і навіть покращенням заявленої якості. Нам важливо не просто тримати планку, але й орієнтуватися на прогрес.

Ніка: Одна з наших глобальних цілей — розширити асортимент і випускати під власною торговою маркою взуття та аксесуари. Зараз ведемо переговори з підрядниками в різних країнах, але в ідеалі шукаємо партнерів в Україні.

Hukh

Розкажіть про найкращі, а також про найскладніші аспекти роботи дизайнера.

Віта: На відміну від дизайнерів, які працюють від ескізу до реалізації, ми працюємо від першого дотику до тканини до виношування ідеї та її втілення. Коли ти бачиш багатство фактури, відчуваєш тканину на дотик, у голові зароджується образ та силует майбутнього виробу. Коли макет виробу готовий, ми зазвичай міряємо його на себе, й тут відбувається найцікавіше — моделювання. Зрізаємо зайве, крутимо тканину, робимо розрізи чи нашаровуємо, додаємо деталі чи змінюємо форму до тих пір, поки нам обом не «клікне». Ми так називаємо мить ейфорії, коли розуміємо, що це воно — ідеальне, таке просте й водночас настільки складне. У роботі дизайнера це один з найбільш яскравих моментів творчості. 

Найскладніше у всьому процесі — знаходити золоту середину, тримати баланс між практичністю та креативом, дотримуючись концепції та філософії бренду. Бути вірним собі, залишаючись оригінальним, — це виклик, який стоїть перед кожним дизайнером.

Hukh

Які три звички допомагають вам довше залишатися в ресурсі? Розкажіть про свій тайм-менеджмент.

Ніка: Найкраща моя звичка — прокидатись щоранку о 6:45 без будильника. Коли є час неквапливо зібратись у тиші, поснідати, навести порядок, час на якісь побутові ритуали, я в ресурсі цілий день. І навпаки, не в ресурсі, якщо довго сплю, якщо поспішаю чи щось не встигаю, коли немає порядку вдома, в офісі, в машині.

Дуже великий допінг для мене — спорт, він прекрасно очищає думки, дає відчути себе сильною. Це стимул працювати й досягати цілей. Ну і третє — не звичка, але ключ до мого ресурсу — страшенна любов до нашої справи, до клієнтів, до команди. Робота дає крила, навіть коли все йде не за планом. 

Віта: Я рідко можу відчувати себе не в ресурсі, переважно легко концентруюсь і тримаю фокус на важливих речах, це дозволяє мені бути продуктивною. У мене є режим, який дозволяє тримати ритм і не впадати в інертний стан. Мова про режим роботи та відпочинку, тренувань і сну, харчування тощо. Я рідко лягаю спати без конкретного плану дій на завтра та на наступний тиждень. Глобальні цілі тримаю в голові, першочергові — в нотатках. Проводжу за плануванням до 30 хвилин, для мене це запорука ефективного дня.

Hukh

Вести свій бізнес — це досить виснажливо. Що дозволяє вам уникати вигоряння?

Віта: В моменти, коли відчуваю моральну втому, намагаюся похвалити себе (хоча для такої перфекціоністки це дуже непросто) та усвідомити цінність досвіду, який отримала за час роботи над брендом. Вчуся розцінювати будь-які кризові моменти як поштовх до розвитку.

Ніка: Ніколи не відчувала нічого подібного до вигоряння в HUKH, навіть попри дуже рідкісні дні відпочинку. Мене завжди надихала фешн-індустрія, а тепер надихають наші цілі та маленькі успіхи в цій індустрії.

Про власний бренд HUKH

Як ви вирішили започаткувати власний бренд? На які труднощі натрапляли під час створення?

Ніка: Варто, мабуть, сказати про нашу першу спробу створювати одяг у 2018-му. Тоді я працювала стилісткою і фешн-блогеркою, багато українських брендів цікавились можливістю реклами. Одягу, який хотілось радити читачам, було не так багато, тому зародилася ідея створити щось, що подобалося б саме нам і розв`язувало реальні гардеробні задачі.

Віта: Спочатку ми працювали практично без команди. Необхідно було вивчити ринок, зібрати тонну інформації, розібратися у специфіці цього бізнесу. Перші місяці оббивали пороги виробництв, поліграфій, магазинів із фурнітурою, намагалися знайти потрібних людей і підрядників. 

Коли ідейна ейфорія пройшла, зіткнулися з реальним станом речей, зокрема з відсутністю доступу до сировини та матеріалів, з недоброчесністю підрядників. У нашій практиці були й крадіжки наших лекал, і обман зі сторони постачальників, і неякісно відшиті партії виробів, які ми були змушені списати, щоб зберегти свою репутацію.

Які цілі та місія бренду? А також у чому його унікальність?

Від самого початку ми хотіли створювати речі, які б могли претендувати на рівень люксу, проте залишатися досить доступними для наших жінок. 

Це ті речі, які б хотілося носити нам, українським жінкам, в українських реаліях і в українському кліматі. Речі, які б ставали улюбленими та закривали питання з гардеробом, а не лише годилися б для фото в соцмережах. 

Щороку ми розробляємо моделі, компліментарні до виробів попередніх сезонів. Таким чином даємо можливість нашим клієнткам створювати нові комбінації зі старими речами HUKH. Ми назвали це довічною підтримкою гардеробів клієнток, адже в них завжди є нові варіанти стилізацій наших попередніх виробів.

Що можна побачити на мудборді колекції HUKH?

Зараз наш мудборд — це мікс цікавого одягу та зйомок, а також деталей інтер`єру, бо ми в процесі створення не тільки одягу та візуалу, а ще й власного магазину.

Hukh

Де б ви хотіли продаватися?

Вже скоро окрім власного сайту HUKH буде продаватися в ЦУМі та у власному бутику в центрі Львова. У довгострокових планах — міжнародні онлайн-ритейлери. 

Що допомагає вам прогнозувати успішність нової колекції?

Досвід, впевненість в універсальності наших виробів та постійна комунікація з клієнтами. Ми постійно з багатьма на зв`язку.

Скільки часу у вас йде на створення кожної колекції — від задуму до її втілення?

Ми вже активно працюємо над осінньою колекцією, яку плануємо запустити в кінці вересня. Тому в середньому процес створення в нас займає 4-5 місяців.

У чому полягає ваш підхід до виробництва і дизайну?

Ми сповідуємо філософію мінімалізму. Нам важливо, щоб наші клієнтки могли носити наш одяг в повсякденні, відчуваючи себе стильно і комфортно, а не лише діставати його з шафи на особливу подію. Ми обожнюємо додавати цікаві деталі в лаконічні силуети, багато уваги приділяємо тканині та крою. 

Завжди плануємо наші релізи так, щоб не допускати перевиробництва. З року в рік випускаємо лінійку бестселерів, часто в нових кольорах і тканинах. Клієнтки тішаться, що матимуть свої улюблені речі в різних варіаціях.

Розкажіть про роботу бренду сьогодні — як війна вплинула на виробництво та команду?

У перші місяці війни ми поринули у волонтерство, призупинили повністю виробництво та продаж речей. Завдяки підтримці наших клієнток та інтересу з боку іноземців поступово відновили роботу і зрозуміли, що лише власне виробництво дозволить нам рухатися в бажаному темпі. Було страшно й ризиковано, проте цей крок дозволив нам значно збільшити масштаби виробництва та оптимізувати більшість процесів. 

Сьогодні в нас є невеликий трикотажний цех та окремо цех, що спеціалізується на виробах з вовни. Ми продовжуємо співпрацювати з кількома перевіреними фабриками та постійно розширюємо штат працівників.

Як відбувається процес пошуку нових тканин та матеріалів? З якими виробниками ви працюєте?

Два рази в сезон ми літаємо в Італію. Вже маємо перевірених постачальників стокових тканин преміальної якості, також працюємо з декількома фабриками, де беремо регулярні позиції. Щоразу намагаємося потрапити хоча б в одне нове місце. Всі тканини тестуємо, обговорюємо та розбираємо сотні зразків, перед тим як прийняти рішення. Додому повертаємося, як правило, вже з чітким баченням майбутньої колекції.

Які плани бренду на найближчий рік? Чи можна взагалі зараз будувати якісь плани?

Не мати плану для власників бізнесу — дуже погана ідея, адже є велика команда, яку не хочеться підводити, аудиторія лояльних клієнтів, які з нетерпінням чекають новинок, напрацьовані результати та репутація. Важливо завжди залишатися гнучкими, щоб мати змогу підкоригувати будь-який план. 

Наш пріоритет на наступний рік — вихід в офлайн, чого дуже чекають наші клієнтки, повний перехід на власне виробництво, а також розширення асортименту, зокрема плануємо додати лінійку вʼязаних виробів та деніму.

Про моду 

Які 5 трендів сезону весна-літо — 2023 ви можете виділити? 

По нашому асортименту добре помітно, наскільки ми любимо тренди. Ми завжди обираємо у свої гардероби речі, які не виходять з моди дуже довго, і такі ж речі створюємо в HUKH. Це щось на перетині класики та довготривалих силуетних трендів, щоб можна було щороку оновлювати лук більш актуальними комбінаціями, а не самими речами. Ера трендів проходить, і носити тренди вже не модно.

Головна покупка сезону (вона ж — вигідна інвестиція у гардероб). 

Ніка: Якраз отримала від баєра лаконічні базові сандалії на низькому ходу від The Row. Думаю, саме вони зададуть тон всім моїм повсякденним літнім образам і поєднаються з більшістю одягу HUKH.

Віта: У мене теж взуття. Мінімалістичні в`єтнамки Toteme на підборах kitten heel — абсолютно моя історія. Літаю в них у справах навіть у вихідні, дуже комфортно почуваю себе на невеличких підборах. Міксую їх із жіночними та спортивними образами.

Які трендові кольори цього сезону ви можете назвати?

Чорний, білий, молочний, пісочний, світло-сірий — це найкраща кольорова палітра для будь-якого сезону.

Ким в індустрії моди ви надихаєтеся і чому?

Якщо говорити про тих, на кого ми рівняємося в роботі, то це однозначно сестри Олсен (бренд The Row), також дуже імпонує, як працює Анін Бінг (бренд Anine Bing), Емі Сміловіч (бренд Tibi) та Юлія Пеліпас (бренд bettter).

Чи є жінки, яких ви мрієте одягати?

Дуже хотілося б побачити в речах HUKH Розі Гантінгтон-Вайтлі.


Реклама

Популярні матеріали

Осінній вікенд у Львові: гід найкращими локаціями 


Анджеліна Джолі вперше за три роки вийшла на червону доріжку в...


Чорна п’ятниця: які знижки пропонують українські модні бренди...


Читайте також
Популярні матеріали