Бізнес від серця: інтерв’ю з керівницею офісу трансформації Райффайзен Банку Марією Абдулліною

Спеціально для ELLE.UA — про антикризові кроки, успішні проєкти та особисті джерела відновлення

В умовах повномасштабної війни Райффайзен Банк зміг зберегти операційну ефективність, прибутковість і високу довіру клієнтів. Передовсім завдяки тому, що банк діяв за принципом People@Heart: у центрі його уваги щосекунди залишалися люди — і клієнти, і співробітники. Їхня безпека, комфорт і гідні умови для життя й реалізації. Соціальна відповідальність бізнесу — не новина для Райфу: задовго до 24 лютого 2022 року банк активно підтримував гуманітарні ініціативи, просував політику різноманітності й інклюзивності. Близько 70% персоналу банку — жінки, і майже половина членів правління Райфу — також жінки, що є унікальним для українського бізнесу.

На сьогодні в Райффайзен Банку активно діють декілька ком’юніті працівників за різними інтересами та потребами, зокрема жіночий лідерський клуб. У банку запроваджена велика програма з підтримки ветеранів і тих, хто зараз служить у ЗСУ. Між проведенням внутрішніх трансформацій і допомоги країні, в якій триває війна, банк ані на крок не спиняє розвитку. Навпаки, набирає темп, адже попереду — велика відбудова України.

У рамках продовження спецпроєкту ELLE x Райффайзен Банк ми поспілкувалися з трьома лідерками банку та розпитали їх про ключові зміни в галузі, проєкти, якими вони пишаються найбільше, підтримку ментального здоров’я співробітників, жіноче лідерство та джерела особистого відновлення. Серію з шести інтерв’ю продовжує Марія Абдулліна — керівниця офісу трансформації Райффайзен Банку.

Жіноче лідерство в банківській сфері: підтримка та розуміння

Емпатія та розуміння людей — якості лідера, що вийшли на перший план, особливо від початку повномасштабної війни. Ініціативи та програми підтримки ментального здоровʼя, впроваджені в Райффайзен Банку, підтверджують цей напрям роботи та ролі лідерів. Сьогодні лідер має стати підтримкою, аби створити для команди безпечне, зрозуміле середовище, в якому легше працювати й досягати мети. Спільні цілі та чіткі очікування дозволяють отримувати результати навіть в умовах невизначеності.

Вправно оперувати інформацією за різними напрямами та управляти багатьма контекстами одночасно, щоб швидко приймати рішення та отримувати бажаний результат, — це те, що вирізняє жінок-лідерок у сучасному світі.

Робота в новій реальності: швидке реагування на виклики

З перших днів великої війни майже всі проєкти були зупинені, основний фокус змістився на безпеку людей і безперебійність бізнесу. Ми швидко зрозуміли, на яких напрямках необхідні додаткові люди, та почали займатися навіть тією роботою, яка не входила в наші обов’язки.

Постало питання, як нам ефективно діяти та співпрацювати в умовах скорочених ресурсів і можливостей. Ми почали переглядати наші домовленості та підхід у взаємодії, визначили пріоритети та сфокусувалися на основному.

Зазвичай прийняття рішень у таких великих організаціях, як наша, потребує багато часу й залучення великої кількості людей. Ми започаткували регулярні зустрічі з командою, щоб прискорити цей процес. Нам довелося дуже швидко реагувати на виклики. На другий план відійшла функція контролю, і ми змогли стати підтримкою для всієї організації та окремих підрозділів, що впроваджують зміни.

Робочий день тепер більше присвячений спілкуванню як з командою, так і з колегами, розкиданими по різних куточках світу. Наші домовленості набрали більшої сили та значення, взаєморозуміння підрозділів набагато покращилось. Ми стали розділяти загальні цілі та досягати їх разом.

Найуспішніші проєкти: новий формат дистанційної роботи, реорганізація підрозділу

Трансформація банку не спинилася ні на день, а курс на диджиталізацію ще більше актуалізувався. Ті зміни, які ніби неможливо було впровадити, сервіси, що вже давно підлягали цифровізації, ставали реальними за лічені дні. Так зʼявився бекап-сценарій для відкриття віртуальних карт, обмін гривні за кордоном і завезення її в Україну, новий формат дистанційної роботи з понад 40 країн світу. Це лише невелика частка низки інших проєктів, впровадженням яких пишається вся команда банку.

Найважчим рішенням стало проведення реорганізації підрозділу, що вимагало повного перегляду наявних функцій через зміщення фокуса на найбільш пріоритетні питання. В умовах обмежених можливостей ми змінили свій підхід від управлінського, тобто виконання впровадження змін своїми руками, на підхід, що передбачає надання іншим засобів та інструментів для впровадження змін. Так роль моєї команди змінилася на підтримувальну та провідну: ми допомагаємо зрозуміти проблему, сформувати запит і спільно шукати найкращі рішення.

Зміни в банківській сфері: розвиток технологій, ріст конкуренції між банками

Ми змінюємося, тож змінюємо свої підходи до роботи на постійній основі. Технології розвиваються щодня, і ми в рамках курсу на диджиталізацію постійно їх вивчаємо й намагаємося інтегрувати в наші процеси останні тенденції, наприклад штучний інтелект.

Помічаю, як на ринку зросла внутрішня конкуренція між банками, боротися за клієнтів стає все складніше в умовах відтоку людей і зміни їхніх потреб.

Соціальна відповідальність бізнесу: підтримка захисників і фондів

Ми рухаємось вперед і розвиваємося; парадигма мислення, в якій ми живемо, теж еволюціонує й переходить від рівня егоцентричності (коли в центрі уваги лише досягнення фінансових показників) до рівня «ми», де надважливим є турбота про інших. Сьогодні для багатьох компаній соціальна відповідальність — уже невіддільна частина бренду та повсякденної роботи.

Багато соціальних проєктів наша компанія впроваджувала задовго до повномасштабної війни. Однак від 24 лютого 2022 року акцент подібних ініціатив змістився на підтримку ветеранів, обладнання сховищ, благодійну допомогу фондам і нашим співробітникам, які захищають країну.

Джерела відновлення: родина, успіхи колег, спільнота лідерок

Сімʼя — основна опора та джерело мого відновлення. Час, проведений разом, допомагає «перезарядити батарейки». Завдяки самодисципліні та структурованості я швидко адаптуюсь до обставин і не опускаю рук, навіть коли хочеться. А спілкування з колегами та членами команди про їхні досягнення, інтереси та хобі надихають і мотивують. Ми навіть започаткували в банку комʼюніті керівниць і лідерок для того, щоб ділитися думками та підтримувати одна одну.

Відео: Анастасія Бенедіктова

*АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК ВНЕСЕНИЙ ДО ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ БАНКІВ 27.03.1992 Р. ЗА № 94, ІЗ ЗАПИСОМ ПРО ПРАВО НА ЗДІЙСНЕННЯ БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗА №10. УМОВИ НАДАННЯ ПОСЛУГИ ЗГІДНО З ПРАВИЛАМИ БАНКУ.

**Фото: Ден Бобров 
Стиль: команда BOBKOVA
Total looks: by BOBKOVA
Hair stylist: Анна Грейс 
Make up: Тетяна Борщова


Реклама

Популярні матеріали

Ідеальний круїзний гардероб у новій колекції PAPAYA


Accessory of the day: unlock the main secret of ageless beauty from...


14 манікюрів з морським настроєм на літо-2024


Читайте також
Популярні матеріали