Бізнес по-сестринськи: як двоє дівчат створили beauty-імперію в Україні

Чесне інтерв’ю із засновницями українського бренду Sister’s Aroma

Beauty-редактор ELLE.UA Олена Лісун поспілкувалася з двома сестрами, self made woman та засновницями українського бренду Sister’s Aroma Юлею та Дашею про психологію бізнесу та сміливість для запуску власного бізнесу.

Кому спала на думку ідея про створення beauty-бренду?

Юля: Рішення створити свій власний бренд було взаємним. До цього кілька років ми були дистриб`юторами косметики та парфумерії різних брендів. І потім, у певний момент, у якийсь день ми сіли, подумали, що ні, все, достатньо. Ми хочемо самі все творити. Ми хочемо закладати у це свої сенси, якість, оформлення тощо. Щоб ні від кого не залежати. Це й стало причиною створення нашого бренду.

Але спочатку він був не про beauty: наш перший продукт — аромати для дому. Продуктова лінійка постійно поповнювалася, і через пару років після того, як ми запустили аромати для дому, в нас з`явилася beauty-продукція: наші смарт-догляди, креми для рук, гелі для душу та блиск для губ.

І ось зараз ми розробляємо вже лікувально-доглядову косметику для обличчя.

Ви мали мінімальний стартовий капітал для створення першої продукції?

Юля: У нас із Дашею було 3000 доларів. І ще 3000 доларів добавив мій хлопець, з яким я на той момент зустрічалася. І ось так потроху-троху, через суперекономію ми створили наші перші продукти.

Для прикладу, зараз для створення блиску для губ нам знадобилися 100 000 доларів — ось така колосальна різниця всього за 3 роки.

Які були страхи перед створенням бізнесу і скільки з них справдилося?

Даша: Простіше сказати, яких страхів у нас не було, бо це абсолютно нормально. У кожного є страхи, їх дуже багато. Я навіть не скажу, які з них справдилися, бо якось я на це не звертаю уваги. У нас із Юлею така філософія, що ми завжди налаштовані оптимістично. Ми завжди концентруємось на тому, що вийшло, а не на тому, що не вийшло. Тому ці моменти, коли в нас щось не виходить, ми не беремо до уваги, а акцентуємо увагу завжди тільки на наших перемогах, на тому, що ми змогли зробити та що змогла реалізувати наша команда.

Ну і, в принципі, така невелика рекомендація для тих, хто починає бізнес: не думати лише про погане, а думати про хороше.

Ця проста порада дійсно працює.

Розкажіть про особливості розвитку бізнесу на території України?

Юля: Я на 100 відсотків переконана, що найродючіший ґрунт для старту в бізнесі, коли в тебе немає великого початкового капіталу, — це Україна. Якщо докласти зусиль і працювати, працювати й працювати, то у вас обов`язково все вийде. Я ось, наприклад, не розумію, коли їдуть до Америки чи Англії будувати бізнес. Я в цьому нічого не розумію, але там, напевно, потрібні великі стартові капітали.

Я б усім рекомендувала нікуди не їхати з України, а залишитися і пробувати тут, бо за Україною майбутнє.

З якими складнощами ви зіткнулися на старті та як ви їх подолали?

Юля: Найголовнішою складністю були питання команди та інвестицій. Ми категорично не хотіли брати кредити або бізнес-партнера, тому ми потихеньку нарощували обороти. Але це було і нашим плюсом, тому що ми, завдяки цьому повільному розвитку, вникали в усі процеси. І мені здається, що ось цей момент, що ми робили все самі на початковому етапі, — він і є ключем до нашого успіху. Так, це було довше, але це було набагато результативніше, бо тепер ми розуміємо всі процеси, що відбуваються в нашій компанії.

Друга складність — це, звичайно, команда. Зібрати сильну команду ти можеш тільки тоді, коли ти прокачаний, впевнений та стійкий психологічно, бо зрозуміло, що ми притягуємо собі подібних. І команду ми теж збирали по крихтах, можна так сказати. У нас, до речі, перший співробітник з`явився лише через рік роботи. Так, цілий рік ми з Дашею працювали лише вдвох. Через рік роботи у нас з’явився перший менеджер, за пів року — другий, але зараз у нас команда більше ніж сто людей.

Всі супермегапрофесіонали горять тим, що роблять, — і це точно запорука успіху.

У чому ключова особливість жіночого бізнесу?

Даша: На мою думку, це те, що жінки орієнтуються дуже інтуїтивно. Найчастіше підключають йогу, більше говорять про енергію та Всесвіт. У чоловічих розмовах та бізнесі це нечасто зустрінеш. Але зараз уже така тенденція пішла, і ми з Юлею спостерігаємо, що на Заході все більше й більше бізнесменів виходять зі своїми спічами і говорять про те, що насправді заробляти великі гроші — це для того, щоб заробити великі гроші.

Бізнес — це не тільки бізнес-навички, це ще й духовне зростання, і це те, про що ми з Юлею постійно говоримо, бо мета кожної людини — це не тільки розбагатіти, а ще й бути щасливою. Ми знаємо, що гроші — це не єдиний ключ до щастя та успіху.

Жінки більше говорять про інтуїцію і більше спираються на своє шосте почуття.

Яких навичок вам не вистачало спочатку у процесі роботи?

Юля: Ви знаєте, у нас не було жодних навичок, абсолютно. Ні в управлінні, ні у фінансах, ні у виробництві — взагалі жодних. І коли нас запитують, що таке ROI/ROMI, то я досі цього, якщо чесно, не знаю. (Посміхається.)

Але це не завадило нам створити багатомільйонну компанію з багатомільйонними оборотами.

Що найголовніше в успішній психології бізнесу?

Даша: Ми з Юлею глибоко переконані, що психологія в цілому та робота з психологом зокрема — це дуже важливий момент як у житті, так і в побудові успішного бізнесу. Ті, хто стоїть біля керма компанії, та головні управлінці — СЕО, засновники компанії, мають бути психологічно стійкими. Від цього залежить настрій та емоційна атмосфера у колективі.

Тому дуже важливо завжди «чистити мозок» у кабінеті психолога.

Як на ваш бізнес вплинула пандемія?

Даша: Коли почалася пандемія, ми сиділи з командою і думали. Ми не стали шукати виправдання, що все закрито і всі наші торгові точки закрилися. Ми розуміли, що зараз нам треба якось залишатися на плаву, і всі разом шукали рішення, що ми можемо зробити за цих умов, як ми будемо працювати далі. Тому ми створили унікальні санітайзери, завдяки яким пішла така хвиля уваги до нашого бренду. 

І насправді, саме завдяки санітайзерам ми наростили собі нову аудиторію клієнтів — чоловіків, тому що саме чоловіки активно користуються нашими антисептиками.

Яким чином ви плануєте виходити на нові ринки та як розширюєте бізнес на території України?

Даша: У нас дійсно дуже багато запитів із Європи та найближчих країн. Зараз найбільша складність у тому, що потрібно підготувати всі документи, адже в кожній країні потрібні свої сертифікати якості тощо. У нас немає проблем із продажами, а є проблеми з цією бюрократією та умовністю, тому зараз готуємо всі документи. Наша мета на 2022 рік — активно розвиватися в Європі, і ми мріємо, щоб наші блиски для губ та крем для рук стали продуктами інтернаціональними, тому що вони заслуговують на таку увагу.

 


Реклама

Популярні матеріали

Шукайте свіжий випуск ELLE Decoration


10 трендових манікюрів для коротких нігтів на весну 2024 року...


Стилістка Марина Мартинів запустила платформу FÉMATCH для пошуку...


Читайте також
Популярні матеріали