10 ознак, що у вас грамотний гінеколог

Важливі знання для жіночого здоров`я

Знайти того самого гінеколога — завдання із зірочкою для кожної дівчини. Ось чому редакція ELLE.UA розпитала зіркового лікаря, акушера-гінеколога Людмилу Шупенюк, за якими критеріями можна обрати хорошого фахівця.

Кваліфікація лікаря

Сьогодні говорити, що «у лікаря має бути висока кваліфікація» — все одно, що говорити «машина має їздити». Сучасний акушер-гінеколог повинен розбиратися в ультразвуковій діагностиці, кольпоскопії, ендокринній та естетичній гінекології. Тому що все, що має відношення до жіночих проблем, пацієнтка має вирішувати з одним лікарем.

Я не говорю про операції чи родзал. Але як може гінеколог займатися здоров`ям жінки, якщо він нічого не тямить в ендокринології? Мені складно зрозуміти, як я можу вести прийом без УЗД або кольпоскопа. Це ж як пальці однієї руки! Якщо ви приходите до лікаря і він радить вам відправитися також до ендокринолога, гінеколога-ендокринолога або уролога — ви прийшли не до того фахівця. Гінеколог повинен знати все, що пов`язане з жіночим тілом, і чудово розумітися на ендокринології, урології, естетичній гінекології.

Зовнішній вигляд

Це важливо не лише при виборі гінеколога, а й будь-якого іншого лікаря. Якщо людина не доглядає себе, своє тіло, то вона не сильно переживатиме за ваше здоров`я і перейматися вашими проблемами. Якщо у лікаря брудний халат, нечисте волосся чи руки не в порядку, це говорить про те, що він навряд чи вам підійде.

Вік

Я в жодному разі не кажу, що молодий лікар — поганий лікар. Справа не в досвіді, а в тому, що для кожної вікової категорії є лікар. Наприклад, 30-річному гінекологу складно зрозуміти проблеми пацієнтки 45-50 років, у якої проблеми з перехідним віком чи клімактеричний період.

Або гінеколог, яка ще не виношувала і не народжувала, не зможе повністю зрозуміти деякі моменти, пов`язані з вагітністю. Тому, якщо ми говоримо про молоду пацієнтку, вік не дуже важливий. Але якщо старша жінка, то краще, щоб її гінеколог був приблизно такого ж віку. Так лікарю будуть близькі проблеми, про які говорить пацієнт.

Манера говорити та мова

Дуже важливо, щоб пацієнт і лікар розмовляли однією мовою. Тобто так, щоби пацієнтові були зрозумілі терміни. Наприклад, не завжди грамотна чи перебільшена мова може бути неправильно сприйнята пацієнтом.

Здатність пояснити стан пацієнта

Якщо лікар розуміється на тому, з чим має справу, то він практично завжди зрозумілою мовою може пояснити це пацієнтові — що з ним відбувається, який діагноз, як це лікувати. Ваш лікар може легко описати подальші перспективи.

Продовження навчання

Сьогодні всі погляди, схеми, технології, обстеження та лікування змінюються дуже швидко! Якщо людина навчалася 20 років тому і намагається сьогодні лікувати за тими ж схемами, це далеко не завжди правильно. У вік інформаційних технологій всі методи старіють буквально кожні кілька років. Безперечно, той, хто зупиняється, для мене як фахівець гине.

Відгуки про колег

На мою думку, лікар, який не поважає і не може позитивно відгукуватися про своїх колег, сам не заслуговує на повагу. Ставлення до своєї спеціальності, до свого імені та репутації — це важливо. Якщо лікар не дотримується цих принципів, це неприємний сигнал.

Місце, де працює лікар

Я маю на увазі не відомі клініки чи приватні лікарні, а кабінет. Лікар проводить 70 % життя на роботі, і якщо його робоче місце не в порядку, це показує його ставлення до професії. Наприклад, ми з моєю колегою з державної поліклініки своїми зусиллями й власним коштом купили меблі, зробили ремонт у кабінеті, в якому вели прийом. Він виглядає нітрохи не гірше, ніж у приватній клініці.

Обсяг обстежень та вміння пояснити їх необхідність

Діагноз ставиться під час розмови та огляді пацієнта, а деякі аналізи потрібні лише для того, щоб підтвердити наші здогади. Безліч аналізів не завжди обґрунтовані. Іноді бувають ситуації, коли потрібно виключити якусь патологію та провести певне обстеження. Але в такому разі лікар зобов`язаний пояснити, навіщо він призначив аналізи та наскільки повним буде діагноз, якщо пацієнт їх не зробить. Ви завжди повинні розуміти, для чого ви проходите те чи інше обстеження.

Якість спілкування

Якщо після спілкування з лікарем вам не полегшало — це не ваш лікар. Далеко не завжди ми можемо вилікувати захворювання, але пацієнт іноді приходить просто для того, щоб почути твою думку, отримати підтримку. І так, не завжди медицина може допомогти. Але якщо пацієнт поговорив з тобою і йому полегшало — навіть якщо ти не можеш вилікувати його, то лікар свою роботу виконав.

Якщо ви йдете до лікаря із задоволенням, коли це спілкування приємне, взаємне, вам з ним комфортно і він вам допомагає — отже, ви знайшли свого лікаря!


Реклама

Популярні матеріали

Осінній вікенд у Львові: гід найкращими локаціями 


Анджеліна Джолі вперше за три роки вийшла на червону доріжку в...


Чорна п’ятниця: які знижки пропонують українські модні бренди...


Читайте також
Популярні матеріали