Міланська квартира Джованні Мольтені — уособлення справжніх цінностей легендарного сімейного бізнесу. А ще — урок шику й аскези від Вінсента Ван Дуйсена, друга сім’ї, незмінного креативного директора Molteni&C та дизайнера цього простору.
Джованні Мольтені разом із дружиною Фіамметтою у власній вітальні
Мало хто з меблевих брендів сьогодні міг би називатися спадкоємцем італійського дизайну — на відміну від Molteni&C. Саме його засновник, Анджело Мольтені, був одним із дванадцяти італійських промисловців, які 1961 року започаткували виставку Salone del Mobile. А сьогодні його онук, віцепрезидент компанії Джованні Мольтені, продовжує розбудовувати цінності сімейного бізнесу, зокрема й власним прикладом. Його оселя переконливо доводить, що скромність, вишуканий дизайн і бездоганна якість завжди будуть на часі.
Структура обідньої зони побудована навколо круглого столу Arc дизайну Foster + Partners для Molteni&C, в оточенні стільців Жана Пруве Standard у відтінках Japanese Red та Gris Vermeer, які сьогодні виробляє Vitra. На задньому плані — комод Вернера Блазера MHC.1 для Molteni&C з лампою Nesso, Artemide, та живописом Domani Вінченцо Шіллачі. Завершує композицію підчіпний світильник Noctambule від Константіна Грчича для Flos.
Датовану 1950-ми нерухомість Мольтені запримітив ще в 2019 році, коли відвідував свою сестру Джулію, керівницю відділу маркетингу та комунікацій Molteni&C. Розташована за кілька кроків від Дуомо будівля потребувала тотальної реконструкції, перш ніж Джованні разом із дружиною Фіамметтою та двома маленькими доньками змогли б там оселитися. Звісно, важливу місію перетворити нерухомість на фамільний осередок він довірив би лише близькій людині, а саме Вінсенту Ван Дуйсену. Бельгійський архітектор, адепт «тихого» дизайну, від 2016 року обіймає посаду креативного директора Molteni&C та як ніхто вміє поєднувати цінності бренду із родинними. Натуральні матеріали, нейтральна палітра кольорів і класика світового дизайну — це його формула успіху.
У спокійному просторі, де збирається вся родина, класика минулого та сьогодення з каталогу Molteni&C (включно з кріслом D.153.1 від Джо Понті, журнальними столиками Grado від Рона Гілада та диваном Paul від Вінсента Ван Дуйсена) поєднується з іншим всесвітньо відомим дизайном: лампою 1977 року Atollo авторства Віко Маджистретті для Oluce. Килим, що додає делікатного кольору та природної текстури, належить до колекції Kilim Kircil з Galleria Altai, а твір мистецтва на стіні під назвою «Ніна» — оригінальна робота Габріеле де Сантіс, виконана зі шнурків для взуття.
Окрім численних об’єктів Molteni&C, серед яких крісло D.153.1 Джо Понті, травертиновий столик Vicino від Foster + Partners та диван Paul дизайну самого Ван Дуйсена, тут зібрані легенди Жана Пруве, Віко Маджистретті та Константіна Грчича. Поєднує всі ці об’єкти той факт, що вони виходять за рамки трендів. Стиль Ван Дуйсена — це «тихий» дизайн і вироби поза часом, що будуть передаватися від одного покоління до іншого.
Для кухні Ван Дуйсен обрав серію Hi-Line 6 з каталогу Dada ще одного бренду групи Molteni&C, в якому він також є художнім керівником. Фасади кольору морських глибин і мінімалістичний дизайн без ручок контрастують з декадентською розкішшю мармуру Breccia Capraia, яким оздобили острів, робочу поверхню та фартух.
Сам власник виріс зануреним в історію італійської майстерності, а тепер його доньки теж оточені справжніми фамільними реліквіями сучасності. «Тішуся тим, що вони ростуть серед творчого процесу, — наголошує Джованні. — Мені пощастило бачити багато прекрасного. І я тішуся, що можу дати дітям таку ж саму можливість».
У спальні панують стриманість і всеосяжний комфорт. Необхідний мінімум від Molteni&C — ліжко з текстильним узголів’ям вохристо-жовтого кольору Ribbon дизайну Вінсента Ван Дуйсена та приставний столик Vicino, який розробили Foster + Partners. Лампи для читання Daphine — дизайн Томмазо Чіміні 1973 року для Lumina.
Відданий шанувальник мистецтва, Джованні регулярно відвідує галереї та не лише прикрашає власні стіни роботами цікавих йому митців, але й експонує ці твори в шоурумах Molteni&C по всьому світу. Подібно до того, як сімейний бренд залучає дизайнерів, Джованні підходить до вибору художників — сполучає знаменитих авторів з новаторами. Наприклад, ескізи будівель, що висять у вітальні, намальовані від руки італійським архітектором та другом сім’ї Альдо Россі. Все це — частина родинної історії, що пишеться безупинно.
Залишити на підлозі ванної паркет і розвісити на стінах оригінальні мистецькі твори — може, й не найбільш практична ідея, але вона точно виявляє клас і смак власників. Так само, як і мармур Breccia Capraia, яким оздобили ванну та комод.