Сучасний український дизайн та мистецтво вперше в основній програмі Vienna Design Week

Переосмислення цінностей у контексті війни та глобальних змін.

Цього року сучасний український дизайн та мистецтво вперше увійшли до основної програми Vienna Design Week із проєктом Kyiv Vibes. What Matters.

Протягом десяти днів, з 22 вересня по 1 жовтня, відвідувачі Vienna Design Week зможуть ознайомитися з проєктом  на головній локації в Леопольдштадті. Захід відбудеться на території колишнього готелю за адресою Laufberggasse, 12. Вже саме місце проведення є дещо символічним, адже в перші дні повномасштабного вторгнення багато українців знайшли тимчасовий притулок у готельних номерах Європи та всього світу. Так, локація та назва виставки стають своєрідним запрошенням до діалогу.

Чим люди оточують себе, щоб відновити відчуття безпеки та відчуття дому?

«Особистий досвід останніх років надихнув нас на створення проєкту, дозволив визначити важливі речі та розставити відповідні акценти. Це відповідь на актуальне для українців питання: як адаптуватися до життя під час кризи та продовжувати розвиток», — розповідає проєкт-менеджерка Kyiv Vibes. What Matters Тетяна Стахівська.

«Реальність творчого потенціалу та безперервного зростання українських дизайнерів, навіть під час війни, справді вражає. Наш проєкт присвячений не лише продуктовому дизайну. Ми досліджуємо, як повсякденні предмети впливають на наше життя, який зміст і сенс привносять. Це також про комфорт і відчуття дому, красу та естетичну наповненість життя, необхідні для його повноцінності», — наголошує Юлія Мухоід, візіонерка та продюсерка проєкту.

Намагаючись відновити життя, яке здавалося завмерло на початку війни, українські дизайнери та художники знайшли свій «новий оптимізм». Сучасний, практичний, елегантний і витончений дизайн двох українських кімнат є естетично привабливим і відповідає принципам етики та сталого розвитку.


Фото: Олег Самойленко/пресслужба Smith & Winken

Одна з українських кімнат буде цілковито присвячена кінетичним скульптурам бюро Smith & Winken. Дизайнерський дует пропонує новий погляд на поєднання мистецтва, дизайну, механіки та законів фізики. Кінетичні скульптури бюро нагадують живі істоти, сповнені спокою та гармонії, а їх медитативне споглядання веде в ідеальний надприродний світ.

 Фото: надане Євгенієм Литвиненком

Українські кімнати на Vienna Design Week різнитимуться не лише представленими об`єктами, але навіть кольорами стін. Проєкт Євгенія Литвиненка під назвою Kyiv/Colours, що увібрав у себе унікальну кольорову палітру знакових будівель нашої столиці, був створений у співпраці з українським представництвом компанії Adler. Тонке відчуття прекрасного, художня робота з кольорами, фактурами та силуетами дозволили дизайнеру бренду відтворити особливий колорит знакових архітектурних об’єктів Києва у колекції настінних покриттів.

Фото: Андрій Безуглов

Пошук дійсно важливих речей також пов`язаний з усуненням зайвого. Спрощення та уніфікація – невід`ємні складові стилю дизайну від +kouple. Своє бачення дизайнер бренду Ден Вахрамєєв  будує на лаконічності, зручності використання та приємності фактури речей.

Фото: Morgane Le Gal / Leliever Paris/ надане пресслужбою Woo

Радість життя, наше бажання пізнавати світ, постійний зв’язок із внутрішньою дитиною надихають компанію з дизайну меблів Woo на створення унікальних і яскравих предметів, які привертають увагу та стимулюють до взаємодії. Об’єкти Woo більше нагадують скульптури, ніж власне меблі, проте дуже добре виконують свої функцію.

Фото: Анна Гончарова / надане пресслужбою Dzhus

До заклику позбавлятись зайвого доєднується також дизайнерка Ірина Джус. Інновації бренду Dzhus допомагають мінімізувати фізичні покупки та створити універсальний, але екологічно чистий гардероб із кількох предметів одягу, здатних трансформуватися. Це данина радикальним змінам, з якими зіткнулися всі українці за обставин, на які не могли вплинути. Виживши, вони набралися сили і стали більш орієнтованими в майбутнє.

Фото: Сергій Полюшко / надане Ольгою Радіоновою

Скульпторка і мисткиня Ольга Радіонова представляє роботи із серії «Дерево життя», які вона створила з використанням тканинних елементів у поєднанні з деревиною 125-річного дуба. Скільки бачило це дерево за час свого існування? Воно є свідком найдинамічнішого періоду людської цивілізації, життя і смерті поколінь. За словами Ольги, дерев’яна частина уособлює тіло історії, а тканинні — нове життя людства.

Фото: надане Денисом Музикою

Ювелір та дизайнер Денис Музика присвятив свою останню колекцію прикрас сміливій боротьбі українського народу проти російської агресії. Базовим матеріалом «Супротиву» обрано титан. Цей метал також використовується у виробництві бронежилетів, тож він влучно відображає силу і міць українців. Надгострі, геометричні форми прикрас нагадують оборонні конструкції та уособлюють безкомпромісне прагнення українців захищати свою свободу. Колекція складається з брошок, каблучок, сережок та намиста.

Фото: надане Юлією Мухоід

Також в українських кімнатах відвідувачі зможуть побачити роботи київського художника Євгена Мухоіда. У своїй серії робіт він надихався традиційною технікою витинанок, аплікацій з паперу, які українці здавна використовували для декорування житлових приміщень. Митець творить сучасні геометричні фігури не з ножицями, а пензлем по полотну.

Фото: надане FI DO

Текстильні принти української художниці FI DO — це унікальне поєднання метасимволів старовини та сучасної естетики. Мотиви, використані в принтах, взяті не лише з багатої культурної традиції України, вони є також базовими для більшості світових культур. Процес ручного друку дозволяє художниці передавати своє унікальне бачення, створюючи тим самим індивідуальні витвори мистецтва ручної роботи.


Наразі чуйність і емпатія набувають все більшого значення задля сприяння більшому розумінню та згуртованості між людьми. Український стенд обіцяє стати трансформаційним досвідом та продемонструвати силу дизайну й мистецтва долати кордони та об’єднувати людство навколо кращих ідей.

Керівництво проєкту дякує за підтримку компанії Adler-Werk Lackfabrik Johann Berghofer GmbH & Co KG та медіа-партнеру ELLE Decoration.


Реклама

Популярні матеріали

Пампухи до Різдва: готуємо традиційну українську страву


Новорічний френч: трендовий святковий манікюр


Це база: чорні пуховики, які ніколи не вийдуть з моди


Читайте також
Популярні матеріали