Роботи восьми українських митців вперше будуть представлені на виставці COLLECTIBLE в Брюсселі

Важливий меседж світові

Актуальний український дизайн вперше буде представлено на виставці колекційного дизайну COLLECTIBLE в Брюсселі з 7 по 10 березня в рамках презентації Victoria Yakusha Gallery.

Victoria Yakusha Gallery — галерея в Антверпені, заснована в 2021 році Вікторією Якушею — архітектором, дизайнером та художником, що знайомить світ з Україною та її самобутньою культурою. Цьогоріч Вікторія розпочинає новий етап розвитку галереї — презентацію та популяризацію талановитих українських митців, які втілюють ДНК українського дизайну.

Користуючись нагодою, ми поставили три питання Вікторії:

Яким є український дизайн?

Український дизайн — неймовірно багатошаровий. Він не тільки про нашу етнічність, про нашу національну, фольклорну історію. Він сягає глибини і поєднує безліч вимірів, світів, культур, традицій та складних контекстів. Це і Європа з її середньовіччям, її рицарською традицією, епохою бароко, що набула особливого звучання в неймовірному українському барокко, це і Візантія з її містицизмом, це і Схід з філософією суфізму, іудаїзму, мусульманською традицією, навіть буддизмом, це і власні глибинні філософські течії, в основі яких — кордоцентризм, гармонійне поєднання розуму та серця, та дикої, нестримної любові до життя. Якщо говорити більш предметно, український дизайн має три унікальні риси — вітальність, наївність, дикість. Вітальність — як невимовно глибока спрага до життя. Ми, українці, дуже про життя. Між дикістю і життям можна поставити знак дорівнює, адже дикість — це глибинно інстинктивний потяг до природи, до самого осердя життя. Природа заклала в нас нездоланне бажання жити, адже природа — це завжди про перемогу буття над небуттям. Життя завжди перемагає смерть, і це неспростовний факт, особисто прожитий нами, нашими родинами, нашими предками багато разів. Наївність я би розшифрувала як відкритість, як віру в те, що все може бути тут і зараз, це про погляд на цей світ «якщо я хочу — значить я можу», світ в якому абсолютно немає перепон. Це світ мрії, світ ідеального, світ недосяжного для більшості. Коли хочеш, і — не знаючи, що так не можна, — береш і робиш. Дикість — як глибинне відчуття взаємозвʼязку. Взаємозв’язку з землею і природою на особистісному рівні. Природа є ландшафтом нашого буття, нашим простором дії, нашим ресурсом, однак, разом з тим, природа для нас жива, вона має душу, характер, власну волю. Якимось дивовижним чином, подібно до етносів традиційних культур, ми змогли зберегти живий звʼязок з нашою землею, ще більше актуалізований війною та її драматичною незворотністю.

Яку основну цінність український дизайн відкриває світу?

Наша головна цінність, як країни, культури, нації — це життя. Ми завжди обираємо життя, навіть крізь смерть. Ця цінність, це відчуття глибинного зв’язку, помножене на дуже непростий досвід, створює дещо унікальне. Опираючись на глибинний звʼязок, ми приносимо з собою вихор відвертого, неочікуваного, справжнього, безпосереднього. Живого. Власне, ми можемо привнести більше життя, більше енергії, більше сили. Це може збагатити глобальний дизайн і збагатити тих людей, які зустрінуться з ним. Так, як ми бачили це під час наших експедицій; для знакових сучасних дизайнерів до України — зустрічаючись з українським, вони пригадували себе, своє власне коріння, свою власну силу (дизайн експедиція).

Яких митців ви обрали для представлення в своїй галереї і яких критеріїв ви дотримувалися?

Це восьмеро митців, шестеро з яких є творчим тандемом та парою в житті. Першою є я, Вікторія Якуша, і я представляю бренд живого мінімалізму FAINA, заснований в 2014 році, що уособлює зв’язок із землею та етнічним корінням. Наївні та архетипні форми, стародавні символи і традиційні ремесла, природні, живі матеріали — усе це формує мінімалістичну, однак, сучасну та виразну мову дизайну меблів, освітлення та декору, в основі якої — філософія вітальності, одвічної перемоги життя та її потужної, нездоланної сили.

Tetiana Krasutska та Andrii Mykhailiak, творчий тандем, засновники бренду ZEMNA. Ключова ідея їхньої творчості — повернення людини до самобутності, справжності крізь чуттєвий, дикий, та сміливий дизайн. Їхні предмети — меблі, світло, декор — незвичні, їх відрізняє чуттєва природність та чиста й не сублімована еротичність.

Anna and Sergii Baierzdorf, засновники бренду FURN, створюють інтуїтивний дизайн, в основі якого — структура, чуттєвість та «наївна» естетика. В їхніх роботах несподівано гармонійно переплітаються легкість, наївність, відчуття здивування, реміснича майстерність, взаємодія між людиною та природою з виваженим балансом та логічною структурою.

Yulya Melnychenko та Yevgen Melnychenko, що створили бренд освітлення та декору YALANZHI OBJECTS, втілюють в життя ідеї сталості, природності, дикості. Позачасове звучання, проявлене в деталях, матеріалах, формах є впізнаваним підписом пари. Воно знаходить своє органічне відображення в експериментах з біоматеріалами, пошуком химерних форм та текстур. Своєю творчістю бренд прагне берегти та ширити українську традицію, переосмислюючи впізнавані кожному українцю ужиткові предмети, живу природу та біологічні елементи.

Aleksandr Bosenko — архітектор та дизайнер, що досліджує пластичність та ритмічність натурального каменю як природного, знайомого та живого матеріалу. Створюючи меблі та предмети декору, він виступає як митець, скульптор, відтворюючи ілюзію легкості й невагомості в твердому камені.

Всі вони, кожен по-своєму, несуть ДНК українського стилю. Відбираючи їх, я опиралася на характеристики одночасно локального і глобального дизайну, які вважаю ключовими, і на критерій, який я завжди ставлю перед собою. Його можна назвати одним словом — життя. І дизайнерів я обираю за цим самим принципом — живий чи неживий, справжній чи несправжній. Для мене дуже важливо, щоб дизайн був потужним інструментом в плані зміни емоцій, стану, зміни світосприйняття. Для мене важливо, наскільки цей дизайн наближає людину до відчуття цілісності, самості, наскільки він поглиблює звʼязок з власним глибинним Я. І, відкриваючи свою галерею, я хочу транслювати цю цінність світу і допомагати транслювати її талановитим українським дизайнерам.







Реклама

Популярні матеріали

Пампухи до Різдва: готуємо традиційну українську страву


Новорічний френч: трендовий святковий манікюр


Ювелірний дім SOVA презентує святкову колекцію прикрас, натхнену...


Читайте також
Популярні матеріали